Η ιστορία του Εντ και της Λορέιν Γουόρεν, διάσημοι ερευνητές του μεταφυσικού, που προσκαλέστηκαν να βοηθήσουν μια οικογένεια που τρομοκρατούνταν στο αγροτόσπιτο τους από μια σκοτεινή οντότητα. Αναγκασμένοι να αντιμετωπίσουν μια ισχυρότατη δαιμονική δύναμη, οι Γουόρεν βρίσκονται απέναντι στην πιο δύσκολη κι επικίνδυνη υπόθεση της ζωής τους.

Σκηνοθεσία:

James Wan

Κύριοι Ρόλοι:

Patrick Wilson … Ed Warren

Vera Farmiga … Lorraine Warren

Lili Taylor … Carolyn Perron

Ron Livingston … Roger Perron

Shanley Caswell … Andrea Perron

Hayley McFarland … Nancy Perron

Joey King … Christine Perron

Mackenzie Foy … Cindy Perron

Shannon Kook … Drew Thomas

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Chad Hayes, Carey W. Hayes

Παραγωγή: Rob Cowan, Tony DeRosa-Grund, Peter Safran

Μουσική: Joseph Bishara

Φωτογραφία: John R. Leonetti

Μοντάζ: Kirk M. Morri

Σκηνικά: Julie Berghoff

Κοστούμια: Kristin M. Burke

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: The Conjuring

Ελληνικός Τίτλος: Το Κάλεσμα

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Annabelle (2014)

Το Κάλεσμα 2 (2016)

Annabelle: Creation (2017)

Η Καλόγρια (2018)

Η Κατάρα της Γιορόνα (2019)

Annabelle Comes Home (2019)

Παραλειπόμενα

  • Πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα της ταινίας, ο Γουάν και οι δυο σεναριογράφοι εξέτασαν περίπου 4.000 περιπτώσεις στα αρχεία των Γουόρεν. Στόχος τους ήταν να ενσωματώσουν στην ταινία μερικές από τις πιο εκκεντρικές υποθέσεις που είχαν συναντήσει οι Γουόρεν στη διάρκεια της ζωής τους, παραμένοντας ταυτόχρονα πιστοί στη συγκεκριμένη ιστορία της οικογένειας Πέρον. Η Λορέιν Γουόρεν, στα ογδόντα της πλέον, εξακολουθεί να θυμάται πολύ καλά το σπίτι των Πέρον. Αποκαλύπτει ότι με το που μπήκε μέσα, κατάλαβε αμέσως ότι ήταν στοιχειωμένο. Και ότι η επίσκεψή της στο σετ της ταινίας «Τo Κάλεσμα» τής έφερε στην επιφάνεια αυτό ακριβώς το συναίσθημα. Κατά τη διάρκεια των πολλών τηλεφωνικών συνομιλιών που είχαν οι σεναριογράφοι με την Λορέιν συνέβαιναν κάποιες περίεργες διακοπές, ακούγονταν παράξενοι ήχοι, ενώ πολλές φορές η γραμμή νεκρωνόταν. Ο Κάρεϊ (Χέις) θυμάται ότι όταν τη ρώτησαν αν αυτό είναι συνηθισμένο, η Λορέιν τους απάντησε: «Ασφαλώς. Το σκοτάδι και το φως βρίσκονται σε αιώνια μάχη». Για την Κάρολιν, τη σύζυγο και μητέρα που έζησε τον τρόμο τρεις δεκαετίες πριν, ήταν πολύ δύσκολο να παρευρεθεί στα γυρίσματα, ακριβώς επειδή όλα ήταν πολύ ζωντανά ακόμα στο μυαλό της. Η ίδια αρνήθηκε να επιστρέψει και στο αγρόκτημα, παρόλο που έχουν περάσει τόσα χρόνια, καθώς δεν ήθελε να επανέλθουν και πάλι οι μνήμες της. Όμως, παρόλο που προσπάθησε να κρατήσει τις αποστάσεις της, αυτό δεν ήταν αρκετό. Ένα απόγευμα, ενώ αυτή και η οικογένειά της ήταν στο σετ, ξεκίνησε ένας μυστηριώδης κι ανεξήγητος άνεμος, ο οποίος τους περικύκλωσε, παρόλο που γύρω τους τα δέντρα παρέμειναν εντελώς ακίνητα. Στην ίδια προκλήθηκαν τραυματισμοί, ενώ λίγο αργότερα οι ηθοποιοί και το συνεργείο αναγκάστηκαν να απομακρυνθούν από το ξενοδοχείο τους, επειδή ξέσπασε πυρκαγιά. Ο Πίτερ Σάφραν (παραγωγός) επιβεβαιώνει ότι η ανάγνωση του σεναρίου είχε μια περίεργη επίδραση πάνω του. Του άρεσε την πρώτη φορά που το διάβασε, αλλά συνειδητοποίησε ότι δεν μπορούσε να το διαβάζει το βράδυ πριν πέσει για ύπνο, επειδή μετά δεν μπορούσε να κοιμηθεί. Μπορούσε να το διαβάζει μόνο νωρίς το πρωί, ώστε να μεσολαβήσει ολόκληρη τη μέρα και να το έχει ξεχάσει πριν πέσει για ύπνο. Εκτός από αυτόν, πολλοί άλλοι είχαν ακριβώς την ίδια αντίδραση. Η Βέρα Φαρμίγκα που ενσαρκώνει τη Λορέιν Γουόρεν παραδέχεται ότι της συνέβη το ίδιο. Διάβαζε το σενάριο με παύσεις γιατί της προκαλούσε ιδιαίτερα έντονα συναισθήματα: τρόμο, δέος, σοκ. Και δεν ήθελε ποτέ να το διαβάζει στο σπίτι, γιατί δεν αισθανόταν ασφαλής. Ακόμα κι έτσι όμως, όταν μία φορά ήταν εκτός σπιτιού και άνοιξε το laptop της, παρατήρησε ότι η οθόνη είχε πέντε νυχιές. Και ήταν σίγουρη ότι αυτή τη φθορά δεν την είχαν προκαλέσει τα παιδιά της ή εκείνη. Οπότε έκλεισε προσεκτικά το laptop, το έβαλε στην άκρη και προσπάθησε να μην πανικοβληθεί.
  • Μεγάλη εμπορική επιτυχία που έγινε αιτία της έναρξης ενός ολόκληρου franchise ταινιών, του Conjuring Universe. Συνολικά έβγαλε 319,5 εκατομμύρια δολάρια, ενώ κόστισε 20.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ο Mark Isham συνείσφερε στο σάουντρακ με το Family Theme.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur

Έκδοση Κειμένου: 19/8/2013

Στο «Insidious», ο James Wan ανέδειξε μια πολλά υποσχόμενη σκηνοθετική ωριμότητα που δεν διαφαινόταν στις προηγούμενες ταινίες του -ασχέτως που δεν κατάφερε να την διατηρήσει μέχρι τέλους. Κι ενώ θα περίμενε κανείς ένα ακόμη βήμα στη δημιουργική του εξέλιξη με το επόμενο κινηματογραφικό του εγχείρημα, κάτι το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια πραγματικά καλή επιτέλους ταινία τρόμου, ο Wan μένει στάσιμος.

Για την ακρίβεια, βλέποντας το «Conjuring» αισθάνεσαι σαν να παρακολουθείς για δεύτερη φορά το «Insidious». Χωρίς μεν τη γελοία αυτοπαρωδιακή διάθεση εκείνου, ούτε όμως και την ευρηματικότητά του όσον αφορά το αρχικό χτίσιμο ατμόσφαιρας τρόμου. Βασικά, χωρίς καμία ευρηματικότητα γενικώς. Η κάμερα του Wan καταγράφει, πλάι στα διάφορα μεταφυσικά φαινόμενα, κάθε λογής κλισέ του είδους, ανεξαρτήτως της «αληθινής» ιστορίας στην οποία το φιλμ επιμένει πως έχει βασιστεί…

Το σενάριο δεν υπογράφει αυτή τη φορά ο ίδιος ο Wan με τον ως τώρα μόνιμο συνεργάτη του Leigh Whannell, αλλά οι Chad και Carey Hayes. Η συμμετοχή του Wan, βέβαια, τουλάχιστον στη διαμόρφωση του γενικού στόρι, είναι μάλλον εμφανής. Μόνο που, ελλείψει της συνήθους ανατροπής στο τέλος (που εδώ θα ήταν απαραίτητη), το γεγονός αυτό έχει καθαρά αρνητική επίδραση στο φιλμ, υπογραμμίζοντας τις ομοιότητές του με το «Insidious»: η αδικαιολόγητη (αν και ευτυχώς πιο συγκρατημένη) ανάγκη να δοθούν εξηγήσεις από «ειδικούς» στα μεταφυσικά φαινόμενα, αλλά και η τάση συσσώρευσης πολλών διαφορετικών στοιχείων τρόμου -στοιχειωμένα σπίτια, εξορκισμοί, κούκλες (η εμμονή του Wan) και ηθελημένες ή μη παραπομπές στα χιτσκοκικά «Πουλιά» και τον Sam Raimi- δεν οδηγούν σε κάτι περισσότερο από μια déjà-vu συρραφή ιδεών που σπάνια αποδεικνύονται λειτουργικές. Το πολυπληθές, δε, για τα μέτρα του φιλμ καστ, κάνει το υλικό ακόμα πιο δύσχρηστο για τον τριανταεξάχρονο σκηνοθέτη και το φιλμ ακόμα πιο αναποτελεσματικό.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

16 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.