Ο Κουμάιλ είναι ένας γεννημένος στο Πακιστάν εμπνευσμένος κωμικός, που συνδέεται αισθηματικά με την απόφοιτη Έμιλι, μετά από μια standup παρουσίαση του. Όμως, αυτό που και οι δύο νόμιζαν ότι θα κρατούσε για μία βραδιά καταλήγει να είναι το «ένα και καλό», μπερδεύοντας αυτό που περίμεναν οι παραδοσιακοί γονείς του Κουμάιλ. Όταν την Έμιλι την πιάνει μια μυστηριώδης ασθένεια, ο Κουμάιλ αναγκάζεται να έρθει κοντά με τους γονείς της, Μπεθ και Τέρι, που δεν είχε γνωρίσει καθόλου πριν, ενώ έχει να δώσει τη μάχη του ανάμεσα στην καρδιά του και σε αυτό που θέλουν οι γονείς του.

Σκηνοθεσία:

Michael Showalter

Κύριοι Ρόλοι:

Kumail Nanjiani … Kumail Nanjiani

Zoe Kazan … Emily Gardner

Holly Hunter … Beth Gardner

Ray Romano … Terry Gardner

Bo Burnham … CJ

Zenobia Shroff … Sharmeen Nanjiani

Anupam Kher … Azmat Nanjiani

Adeel Akhtar … Naveed

Aidy Bryant … Mary

David Alan Grier … Andy Dodd

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Emily V. Gordon, Kumail Nanjiani

Παραγωγή: Judd Apatow, Barry Mendel

Μουσική: Michael Andrews

Φωτογραφία: Brian Burgoyne

Μοντάζ: Robert Nassau

Σκηνικά: Brandon Tonner-Connolly

Κοστούμια: Sarah Mae Burton

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Πολύ θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: The Big Sick
  • Ελληνικός Τίτλος: Έρωτας Μετ’ Εμποδίων

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ αυθεντικού σεναρίου.
  • Βραβείο κοινού στο φεστιβάλ του Λοκάρνο.

Παραλειπόμενα

  • Το σενάριο είναι αυτοβιογραφικό και αφορά τη γνωριμία του Kumail Nanjiani με τη σύζυγο του, Emily V. Gordon, οι οποίοι και συνυπογράφουν το σενάριο.
  • Ο Judd Apatow ήταν που ώθησε το ζευγάρι στο να γράψει το βίωμα τους σε σενάριο, μετά από εμφάνιση τους σε podcast (You Made It Weird) του 2012.
  • Αντίθετα με τους υπόλοιπους κεντρικούς χαρακτήρες, οι ρόλοι των Holly Hunter και Ray Romano δεν πατροναρίστηκαν πάνω στους γονείς της Emily V. Gordon, αλλά διαμορφώθηκαν από τους ίδιους τους ηθοποιούς.
  • Ο ρόλος του David Alan Grier ήταν κατά πολύ μεγαλύτερος αρχικά, αλλά ψαλιδίστηκε στο μοντάζ.
  • Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, αυτός ήταν ο πεντακοσιοστός ρόλος για τον ινδό Anupam Kher στον κινηματογράφο.
  • Μετά την πρεμιέρα στο Sundance, τα Amazon Studios απέκτησαν με 12 εκατομμύρια δολάρια τα δικαιώματα διανομής, κι ενώ υπήρχαν προτάσεις κι από τις Sony Pictures και Fox Searchlight Pictures. Ακολούθως, η Lionsgate συνεργάστηκε με την Amazon, επενδύοντας 20 επιπλέον εκατομμύρια δολάρια για την προώθηση του φιλμ.
  • Με μόλις 5 εκατομμύρια δολάρια μπάτζετ, το φιλμ έβγαλε 56,4.

Κριτικός: Πάρις Μνηματίδης

Έκδοση Κειμένου: 12/7/2017

Ο Kumail είναι ένας νεαρός άντρας πακιστανικής καταγωγής που προσπαθεί να χαράξει τον δικό του δρόμο στον χώρο της stand-up κωμωδίας, παρά τις έντονες διαφωνίες της συντηρητικής οικογένειάς του. Η μητέρα του προσπαθεί επανειλημμένως μέσω προξενιού να τον ωθήσει προς γάμο με μια ομοεθνή του, μια τακτική που βρίσκει τον ίδιο αντίθετο, αλλά την αποδέχεται σιωπηρά. Ύστερα από μια από τις παραστάσεις του, θα έρθει σε επαφή με την Emily που έχει κάνει σπουδές ψυχολογίας και με την οποία διαπιστώνει πως έχουν μια χημεία. Θα συνάψουν μια ερωτική σχέση, αλλά θα μπορέσουν να ξεπεράσουν τα διαπολιτισμικά εμπόδια που αποτρέπουν κυρίως τον Kumail να πάει κάποια βήματα παρακάτω;

Το όνομα του Judd Apatow στην παραγωγή ενός φιλμ συνήθως συνεπάγεται μια ιδιαίτερη πινακοθήκη χαρακτήρων, πάντα όμως περιγεγραμμένη με αγάπη κι έναν έστω ρηχό ανθρωπισμό, άφθονες αναφορές στην ποπ κουλτούρα και μια ελαφρώς ανώριμη εμμονή σε χιούμορ με σεξουαλική θεματική που αφορά στον διάλογο, δεν το πάει δηλαδή σε μια οπτικοποίηση όπως οι προκάτοχοί του αφοί Farrelly. Εδώ, μεταφέροντας στη μεγάλη οθόνη την πραγματική ιστορία της γνωριμίας του Kumail Nanjiani που υποδύεται τον εαυτό του με την Emily Gordon, οι οποίοι συγγράφουν το σενάριο, εγκαταλείπει το τελευταίο του στοιχείο, χωρίς να σημαίνει ότι αυτή η δραμεντί στερείται εύστοχου χιούμορ, ειδικά στο πρώτο της μισό. Κι αν ακόμη ο πρωταγωνιστής και σεναριογράφος του «Έρωτας Μετ` Εμποδίων» αυτοπαγιδεύεται στην άνεση τού να παίζει κάποιος τον εαυτό του, παραδίδοντας έτσι μια μάλλον πολύ εύκολη ερμηνεία που σε ελάχιστα σημεία απογειώνεται, η κινηματογραφική του παρτενέρ Zoe Kazan αποζημιώνει και με το παραπάνω εκπέμποντας ταυτόχρονα μια θετική ενέργεια, μια ευαλωτότητα και μια γλυκύτητα που δεν θα ήταν δύσκολο να πει κανείς ότι κουβαλάει την ταινία μέχρι ενός χρονικού σημείου, και καθιστώντας έτσι την απουσία της από την οθόνη δυσάρεστη όταν λαμβάνει μέρος μια στροφή στην πλοκή. Σε αυτό το σημείο είναι που θα μπουν στο κάδρο και οι γονείς της Emily, ενσαρκωμένοι με μια τρομερή αίσθηση αλληλοσυμπλήρωσης από τον τηλεοπτικό αστέρα Ray Romano και τη Holly Hunter, ο πρώτος εσωστρεφής, ήρεμη δύναμη και με μια ανεξάντλητη εκπομπή κυμάτων συμπάθειας, η δεύτερη πιο οξύθυμη αλλά ακριβοδίκαιη, εκδηλωτική, χειμαρρώδης, μια ερμηνεία που δεν θα ήταν απίθανο να φτάσει μέχρι και στην πεντάδα των Όσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου το 2018. Το μεγάλο προτέρημα του φιλμ βέβαια δεν είναι άλλο από το καλογραμμένο σενάριό του που αναπτύσσει επαρκώς τους χαρακτήρες, χτίζει τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους μέσω ουσιαστικών διαλόγων και καθιστώντας τους ήρωες αυτούς αρεστούς, όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, μέσω των ανθρώπινων ελαττωμάτων τους. Η γενική εικόνα είναι καλή κι αρεστή, με μια γλυκή επίγευση στο φινάλε, αλλά υπάρχουν μειονεκτήματα που κάπως την προσγειώνουν. Το μεγαλύτερο είναι η τηλεοπτική στη νοοτροπία σκηνοθεσία του Michael Showalter, κάτι που είχε φανεί και στο αισθητά κατώτερο «Τρελή κι Ερωτευμένη 60άρα» που είχε προηγηθεί, που δίνει έτσι μια συμβατική και πεζή όψη στην ταινία στερώντας την ευκαιρία από τον πλούσιο λόγο να συνοδευτεί κι από μια αξιομνημόνευτη εικονογράφηση και να αναβαθμίσει το τελικό αποτέλεσμα. Ενώ οι βασικοί χαρακτήρες είναι τρισδιάστατοι και σύνθετοι, δεν ισχύει το ίδιο για κάποιους δευτερεύοντες που τους πλαισιώνουν, όπως οι γονείς και οι φίλοι του Kumail που είναι μάλλον επιφανειακοί, ενώ και προς το κλείσιμο της ιστορίας ο ρυθμός κάνει μια κοιλιά, γνώριμο συστατικό των σκηνοθετικών κυρίως απόπειρων του Apatow που κληρονομείται εδώ.

Παρά τα προβλήματα αυτά, όμως, το πόνημα του Showalter καταφέρνει να ξεχωρίσει θετικά και να μιλήσει στα συναισθήματα, αρετές που πηγάζουν από τη βιωματικότητα των δρώμενων που εκτυλίσσονται στο πανί και την οποία κατορθώνει να μεταδώσει η πένα του ζευγαριού, και από κάποιες ιδιαίτερα όμορφες ερμηνείες που κατορθώνουν να πλάσουν ανθρώπους για τους οποίους μπορεί πραγματικά να ενδιαφερθεί κανείς.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

11 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *