
Μη Με Λες Κύριο
- Sir
- 2018
- Ινδία
- Ινδικά, Αγγλικά, Μαράθι
- Αισθηματική, Δραματική
- 11 Ιουνίου 2020
Ανάμεσα στους γυάλινους ουρανοξύστες του Μουμπάι, η Ρατνά εργάζεται ως εσωτερική οικιακή βοηθός για τον Ασβίν, ενός νέου εύπορης οικογένειας. Ο Ασβίν φαίνεται να τα έχει όλα, όμως η Ρατνά αισθάνεται τη βαθιά μελαγχολία του και πως έχει εγκαταλείψει τα όνειρά του. Από την άλλη, η Ρατνά, που φαίνεται πως δεν έχει τίποτα να χάσει, κυνηγά το όνειρό της να γίνει μια σχεδιάστρια μόδας γεμάτη αισιοδοξία. Όταν αυτοί οι αντίθετοι κόσμοι ενώνονται, οι δυο τους έρχονται πιο κοντά, μα τα εμπόδια μεταξύ τους φαντάζουν ανυπέρβλητα.
Σκηνοθεσία:
Rohena Gera
Κύριοι Ρόλοι:
Tillotama Shome … Ratna
Vivek Gomber … Ashwin
Geetanjali Kulkarni … Laxmi
Rahul Vohra … Haresh
Divya Seth Shah … η μητέρα του Ashwin
Dilnaz Irani … Nandita
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Rohena Gera
Παραγωγή: Rohena Gera, Brice Poisson
Μουσική: Pierre Aviat
Φωτογραφία: Dominique Colin
Μοντάζ: Jacques Comets
Σκηνικά: Parul Sondh
Κοστούμια: Kimneineng Kipgen
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Sir
- Ελληνικός Τίτλος: Μη Με Λες Κύριο
Κύριες Διακρίσεις
- Ειδικό βραβείο για το τμήμα Εβδομάδα Κριτικής στο φεστιβάλ Κανών.
Κριτικός: Σοφία Γουργουλιάνη
Έκδοση Κειμένου: 9/6/2020
Ο κινηματογράφος της Ινδίας προσπαθεί εδώ να αγγίξει τις ευαίσθητες χολιγουντιανές χορδές, παραδίδοντας μας τελικά ένα φολκλορικό ινδικό μελό που έχει ενδιαφέρον μόνο ως εξ αποστάσεως παρατήρηση ενός μακρινού τρόπου ζωής.
Ο πλούσιος πλην τίμιος νεαρός Ινδός προσλαμβάνει την επίσης πλούσια πλην τίμια νεαρή φτωχή χωριάτισσα ως καμαριέρα. Ο νεαρός μόλις έσπασε τα δεσμά μιας μακροχρόνιας σχέσης, ενώ η νεαρή χήρεψε στα 19 της έτη. Με το μέλλον να ανοίγεται μπροστά τους, αλλά τα προσωπικά όνειρα να τους κλείνουν -τελικά- την πόρτα στα μούτρα, ζουν και ανασαίνουν σε μια σχέση φαινομενικής υποταγής. Κι όμως, ένα κάποιο μοίρασμα των ονείρων είναι ικανό να μετατρέψει το δριμύ ψύχος της σχέσης, σε κύμα ερωτικής θερμότητας. Κι έτσι (ξανά) γεννιέται το ερώτημα για όλα εκείνα τα προαιώνια ταξικά αταίριαστα σμιξίματα και για εκείνους τους έρωτες που παλεύουν να ξεπεράσουν τα κοινωνικά δεσμά τους.
Κι αν οι έρωτες που παρασύρουν στο πέρασμα τους ταξικές σχέσεις έχουν αποτελέσει μελοδραματικό υλικό από τα απανταχού «βραζιλιάνικα» μέχρι τον αξεπέραστο Φασμπίντερ, εδώ ο σεναριακός και σκηνοθετικός χειρισμός του θέματος αγγίζει το όριο της βελτιωμένης έκδοσης της «Εσμεράλδας της Τυφλής», αγνοώντας πλήρως το φασμπιντερικό της παρελθόν. Η σκηνοθεσία θα επικεντρωθεί σε μια φολκλορική πλην κινηματογραφικά αδιάφορη αποτύπωση της ινδικής καθημερινότητας, ενώ το σενάριο θα πέσει σχεδόν σε όλα εκείνα τα κλισέ ατοπήματα τα οποία θα έπρεπε εν είδει διαβόλου να αποφεύγει σαν λιβάνι.
Βαθμολογία: