Μια νεαρή γυναίκα στη Σάντα Ρόζα της Καλιφόρνια, η Τσάρλι Νιούτον, βαριέται επειδή τίποτε το συναρπαστικό δεν συμβαίνει στη ζωή της ίδιας και της οικογένειάς της. Τότε όμως λαμβάνει θαυμάσια νέα: ο θείος της, ο Τσάρλι, από τον οποίο πήρε και το όνομα, πρόκειται να τους επισκεφθεί. Όμως, ο θείος Τσάρλι μπορεί να μην είναι αυτός που φαίνεται.

Σκηνοθεσία:

Alfred Hitchcock

Κύριοι Ρόλοι:

Teresa Wright … Charlotte ‘Charlie’ Newton

Joseph Cotten … Charles ‘Charlie’ Oakley

Macdonald Carey … ντετέκτιβ Jack Graham

Henry Travers … Joseph Newton

Patricia Collinge … Emma Newton

Wallace Ford … ντετέκτιβ Fred Saunders

Hume Cronyn … Herbie Hawkins

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Thornton Wilder, Sally Benson, Alma Reville

Στόρι: Gordon McDonell

Παραγωγή: Jack H. Skirball

Μουσική: Dimitri Tiomkin

Φωτογραφία: Joseph A. Valentine

Μοντάζ: Milton Carruth

Σκηνικά: John B. Goodman

Κοστούμια: Vera West

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Πολύ θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Shadow of a Doubt

Ελληνικός Τίτλος: Το Χέρι που Σκοτώνει

Εναλλακτικός Τίτλος: Shadow of Doubt

Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Στη Σκιά της Αμφιβολίας [επανέκδοσης]

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ αυθεντικού σεναρίου (στόρι).

Παραλειπόμενα

  • Αυτή ήταν η πλέον αγαπημένη ταινία για τον Alfred Hitchcock από όσες σκηνοθέτησε.
  • Στην καθιερωμένη του κάμεο, ο μαιτρ εμφανίζεται περίπου στο 16ο λεπτό, παίζοντας μπριτζ στο τρένο.
  • Όλα ξεκίνησαν όταν η επικεφαλής του τμήματος σεναρίων του David Selznick, η Margaret McDonell, είπε στον Hitchcock ότι ο σύζυγος της είχε μια ενδιαφέρουσα ιδέα για μυθιστόρημα, με τίτλο Uncle Charlie. Ήταν βασισμένη στην περίπτωση του σίριαλ-κίλερ Earle Nelson, που έδρασε τη δεκαετία του 1920, με το παρατσούκλι Gorilla Man.
  • Οι πρώτες επιλογές του σκηνοθέτη για τη νεαρή Τσάρλι, η Joan Fontaine και η Olivia de Havilland, δεν ήταν διαθέσιμες. Για τον θείο Τσάρλι, δε, αρχικά ήθελε τον Cary Grant.
  • Το 1958 έγινε ριμέικ ως Step Down to Terror (b-movie από τον Harry Keller), ξανά, αλλά ως ομότιτλη τηλεταινία, το 1991 με τον Mark Harmon, ενώ αποτέλεσε την έμπνευση για το Stoker του Park Chan-wook.
  • Κινηματογραφικό ντεμπούτο για τον οσκαρικό υποψήφιο Hume Cronyn.
  • Εμπορική αποτυχία στην εποχή του, καταλήγοντας στην 81η θέση του αμερικανικού box-office της χρονιάς.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ο Dimitri Tiomkin χρησιμοποίησε το The Merry Widow Waltz (1905) του Franz Lehar, για να σηματοδοτεί την περσόνα του θείου Τσάρλι.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος

Έκδοση Κειμένου: 19/9/2012

Ο θείος Τσάρλι που αποτελεί ίνδαλμα για τη συνονόματη ανιψιά του, Τσάρλι, έρχεται μετά από χρόνια απουσίας στη μικρή πόλη Σάντα Ρόζα που ζει η οικογένεια της αδελφής του, να μείνει για ένα διάστημα. Στην πραγματικότητα, θέλει να κρυφτεί από τους ομοσπονδιακούς γιατί είναι ο βασικός ύποπτος για τη δολοφονία πλούσιων χηρών. Στο γραφικό περιβάλλον της Σάντα Ρόζα, αισθανόμαστε την απειλητική σκιά που φέρνει ο τόσο γοητευτικός Τσάρλι, μια σκιά που σιγά σιγά γίνεται ορατή, από μικρά σημάδια, στην ανιψιά, ενώ ταυτόχρονα παρακολουθούμε μια ιστορία ενηλικίωσής της ανιψιάς (το έργο είναι βαθιά ψυχαναλυτικό), καθώς περνά από το σύνδρομο Ηλέκτρας (στο οποίο έχει αντικαταστήσει τον πατέρα από τον θείο) και δια μέσου του φόβου, στον ώριμο πόθο για έναν άλλο άντρα, έναν τίμιο ντετέκτιβ. Το αρσενικό (ο κακός λύκος θείος Τσάρλι με προβιά αρνιού) έλκει την «κοκκινοσκουφίτσα» και ταυτόχρονα τη φοβάται γιατί πρόκειται να περάσει από την αθωότητα στην επίγνωση, από το κορίτσι στην γυναίκα. Προσέξτε αυτό το στοιχείο: έλκεται εντέλει από έναν ντετέκτιβ, που ναι μεν είναι «καλός», αλλά ασκεί ένα επικίνδυνο επάγγελμα κι αυτό ασυνείδητα την ερεθίζει.

Από τις πρώτες ώριμες δουλειές του Χίτσκοκ στην Αμερική, το «Χέρι που Σκοτώνει» μπορεί να μην έχει την ίδια επίδραση πάνω μας πια ως σασπένς (αφού έχουμε δει εκατοντάδες φιλμ που έχουν επεξεργαστεί τέτοιους μηχανισμούς εξαντλητικά και έχουμε υποστεί κάποια πώρωση), αλλά αποτελεί πρωτοπορία για την εποχή του και, ακόμη και τώρα, είναι όπως είπαμε υπόδειγμα ψυχολογικής ανάλυσης, όπως και καταγραφής μιας μικροαστικής κουλτούρας σε κατάσταση νιρβάνας.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

20 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.