Βερόνα Μπιτς, κάπου στη Αμερική, σήμερα. Δύο είναι οι μεγάλες και ισχυρές οικογένειες της πόλης: οι Μοντέγοι και οι Καπουλέτοι. Ένα άσβεστο μίσος υπάρχει ανάμεσα στους δύο αρχηγούς των οικογενειών, μίσος που έχει περάσει και στις νεότερες γενιές. Όταν προκύψει ένα φλογερό ειδύλλιο ανάμεσα στη μοναχοκόρη του Καπουλέτου και τον μοναχογιό των Μοντέγων, η Βερόνα θα μεταβληθεί σε κόλαση.

Σκηνοθεσία:

Baz Luhrmann

Κύριοι Ρόλοι:

Leonardo DiCaprio … Romeo Montague

Claire Danes … Juliet Capulet

John Leguizamo … Tybalt Capulet

Harold Perrineau … Mercutio Escalus

Brian Dennehy … Ted Montague

Paul Sorvino … Fulgencio Capulet

Pete Postlethwaite … πάτερ Laurence

Diane Venora … Gloria Capulet

Christina Pickles … Caroline Montague

Paul Rudd … Dave Paris

Vondie Curtis-Hall … αστυνόμος Prince

Miriam Margolyes … η γκουβερνάντα

Jesse Bradford … Balthasar Montague

M. Emmet Walsh … ο αποθηκάριος

Zak Orth … Gregory Montague

Jamie Kennedy … Sampson Montague

Dash Mihok … Benvolio Montague

Vincent Laresca … Abra Capulet

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Craig Pearce, Baz Luhrmann

Παραγωγή: Baz Luhrmann, Gabriella Martinelli

Μουσική: Craig Armstrong, Marius De Vries, Nellee Hooper

Φωτογραφία: Donald McAlpine

Μοντάζ: Jill Bilcock

Σκηνικά: Catherine Martin

Κοστούμια: Kym Barrett

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Romeo + Juliet
  • Ελληνικός Τίτλος: Romeo + Juliet
  • Εναλλακτικός Τίτλος: William Shakespeare’s Romeo + Juliet
  • Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Ρωμαίος και Ιουλιέτα [τηλεόραση]

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Θεατρικό: Romeo and Juliet του William Shakespeare.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ σκηνικών.
  • Βραβείο Bafta σκηνοθεσίας, σεναρίου, μουσικής και σκηνικών. Υποψήφιο για φωτογραφία, μοντάζ και ήχο.
  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Βερολίνου. Βραβείο αντρικής ερμηνείας (Leonardo DiCaprio).

Παραλειπόμενα

  • Δεύτερο μέρος της Red Curtain Trilogy, που άνοιξε στην Αυστραλία το 1992 με το Τα Βήματα που Γοητεύουν, και έκλεισε το 2001 με το Moulin Rouge.
  • Η Natalie Portman είχε πάρει αρχικά τον ρόλο της Ιουλιέτας. Όμως, κατά τις πρόβες παρατηρήθηκε ότι έδειχνε πολύ νέα για τον ρόλο, σε σημείο δίπλα της ο DiCaprio να μοιάζει ότι την παρενοχλούσε. Ο σκηνοθέτης συμπλήρωσε ότι έκανε και τον συμπρωταγωνιστή της να δείχνει ακόμα μεγαλύτερος. Τότε, ο Portman ήταν 14ων, ενώ ο DiCaprio στα 21.
  • Η Sarah Michelle Gellar απέρριψε να γίνει η Ιουλιέτα, λόγω του προγράμματος της.
  • Ο Luhrmann πέτυχε να πάρει μια χρηματοδότηση από τη Fox και να διοργανώσει ένα εργαστήρι στο Σίδνεϋ, όπου θα γυρίζονταν και κάποιες δοκιμαστικές σκηνές. Ο Leonardo DiCaprio τότε συμφώνησε να πληρώσει μόνος του το εισιτήριο για Αυστραλία, ώστε να πάρει μέρος. Μόλις στη Fox είδαν μια σκηνή δράσης, συμφώνησαν αμέσως να γίνει η ταινία.
  • Η προετοιμασία και η τελική επεξεργασία έγιναν στην Αυστραλία και τον Καναδά, αλλά τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν σε Μεξικό και Μαϊάμι.
  • Η εμπορική επιτυχία ήθελε ως κύριο νικητή τον Leonardo DiCaprio. Το ανερχόμενο αστέρι του βοήθησε να έρθουν από τα ταμεία 151,8 εκατομμύρια δολάρια, με ένα κόστος στα 14,5.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Το πλούσιο σάουντρακ έβγαλε τρία σινγκλ: Young Hearts Run Free (Kym Mazelle), Kissing You (Des’ree) και #1 Crush (Garbage).

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 7/1/2008

Η πρώτη αμερικανική ταινία του αυστραλού θεατράνθρωπου Μπαζ Λούρμαν παρέχει όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Υπερβολικά πλάνα, περφεξιονισμό στην κατασκευή και μικρές φορμαλιστικές «παραξενιές». Δηλώνει σεβασμό προς το αυθεντικό κείμενο του Σαίξπηρ με το να βάζει τους ηθοποιούς να απαγγέλουν τις ατάκες τους ως στοίχους ποιήματος, κάτι που όμως ενοχλεί γρήγορα τον θεατή που δεν είναι προετοιμασμένος. Προσωπικά, θα θεωρούσα αποτυχημένο όλο τον τρόπο ανάπτυξης, αφού φορτώνεται στο κοινό κι απαιτεί πολλά από αυτό, χωρίς όμως να καθορίζει ότι θέλει ένα κοινό διαφορετικού γούστου. Ποτέ δεν χάνεται ο νεανικός χαρακτήρας του φιλμ, κι έτσι μιλάει άμεσα σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων που τυχαίνει να είναι νέοι και άκρατα ρομαντικοί, πετώντας όμως έξω όλους τους υπόλοιπους. Τίμιο ως προς την αποζήτηση ενός cult χαρακτήρα, ακόμα και με mainstream φινέτσα, αλλά ως εκεί.

Δεν περνάει φυσικά απαρατήρητη η πρώτη αβανταδόρικη εμφάνιση του Λεονάρντο Ντι Κάπριο, που βοηθάει την ταινία να αποκτήσει πρόσθετο χαρακτήρα. Προσθέστε και τα απίθανα σκηνικά, κοστούμια και μουσικές επιλογές που ανακατεύουν τους χρόνους, τονίζουν τη διαχρονικότητα του κειμένου, και συμπληρώνουν θετικά τους σκηνοθετικούς ζογκλερισμούς του Λούρμαν.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

32 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.