Ο Ίνος είναι ένας ορφανός έφηβος που έχει ως «χόμπι» να παρακολουθεί νεκρώσιμες ακολουθίες αγνώστων προσώπων. Παράλληλα, από τότε που συνήλθε από το κώμα, στο οποίο είχε πέσει την ημέρα του τροχαίου δυστυχήματος όπου έχασε τους γονείς του, έχει αποκτήσει την ικανότητα επικοινωνίας με έναν νεκρό ιάπωνα καμικάζι του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η Άναμπελ είναι ένα πρόσχαρο κορίτσι με πανέμορφο χαμόγελο και ζεστούς τρόπους, η οποία όμως πάσχει από μια ανίατη ασθένεια. Οι δύο νέοι θα παρασυρθούν σε μια σχέση ειλικρινούς φιλίας και βαθιάς αγάπης, κι ας γνωρίζουν εκ των προτέρων πως η ημερομηνία λήξης της σχέσης τους δεν απέχει και πολύ…
Σκηνοθεσία:
Gus Van Sant
Κύριοι Ρόλοι:
Henry Hopper … Enoch Brae
Mia Wasikowska … Annabel Cotton
Ryo Kase … Hiroshi Takahashi
Schuyler Fisk … Elizabeth Cotton
Lusia Strus … Rachel Cotton
Jane Adams … Mabel Tell
Chin Han … Δρ Lee
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Jason Lew
Παραγωγή: Brian Grazer, Bryce Dallas Howard, Ron Howard, Gus Van Sant
Μουσική: Danny Elfman
Φωτογραφία: Harris Savides
Μοντάζ: Elliot Graham
Σκηνικά: Anne Ross
Κοστούμια: Danny Glicker
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Restless
- Ελληνικός Τίτλος: Restless
Κύριες Διακρίσεις
- Συμμετοχή στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του φεστιβάλ Κανών.
Παραλειπόμενα
- Ενώ τυπικά είχε μια κινηματογραφική εμφάνιση στα 7 του χρόνια, εδώ κάνει ουσιαστικά ντεμπούτο ο Henry Hopper στη μεγάλη οθόνη. Η συμμετοχή του εδώ προήλθε από τη θέληση του Van Sant να βρει άγνωστους ηθοποιούς για τους δύο κεντρικούς ρόλους, αν και στο πλάι του Hopper βρέθηκε η ήδη καθιερωμένη Mia Wasikowska.
- Πρώτη φορά που στην ομάδα των παραγωγών βρίσκονται οι Ron Howard και Bryce Dallas Howard, πατέρας δηλαδή και κόρη. Η συμμετοχή της Bryce Dallas Howard βέβαια δεν ήταν τυχαία, μια και ήταν συμφοιτήτρια με τον Jason Lew, που κάνει εδώ το σεναριακό του ντεμπούτο. Από την άλλη, ο Ron Howard είχε τη διάθεση να το αναλάβει σκηνοθετικά, αλλά δεν έβγαινε το πρόγραμμα του.
- Η ταινία αφιερώθηκε στον πατέρα του Henry Hopper, του διάσημου ηθοποιού Dennis Hopper, που το 2009 έφυγε από τη ζωή με καρκίνο.
- Η Columbia είχε αναλάβει αρχικά τη διανομή, και είχε αποσύρει την ταινία από το φεστιβάλ του Sundance ώστε να την κυκλοφορήσει αργότερα από το αναμενόμενο. Μετά όμως την πρεμιέρα στις Κάνες, ήταν η Sony Pictures Classics που αγόρασε τα δικαιώματα.
- Στο Blu-ray υπάρχει και μια βωβή εκδοχή της ταινίας, με διάρκεια 76 λεπτών. Αυτή δεν προέκυψε μετά από επεξεργασία, αλλά από ειδικές λήψεις κατά τα γυρίσματα όπου ο Van Sant έλεγε στους ηθοποιούς του να ερμηνεύουν σαν να μην υπήρχαν διάλογοι στο σενάριο.
- Ενώ το φιλμ είχε ένα μπάτζετ των 8 εκατομμυρίων δολαρίων, εισέπραξε από τις αίθουσες μόνο 2,5.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 11/10/2011
Ο Gus Van Sant είναι από τους πλέον ευέλικτους κινηματογραφιστές. Τώρα, δοκιμάζει για πρώτη φορά ένα πιο υπερβατικό κείμενο που θα απόβαινε καταστροφικό, αν επέμενε στο κλασικό του ύφος. Αυτή η γενική ιδέα από όνειρο υποθάλπονταν και σε άλλες του δουλειές, αλλά ποτέ έτσι. Είναι πιότερο Hal Hartley χωρίς χιούμορ παρά Van Sant. Παρότι όμως η ιστορία διεκδικεί μια νέα αντιμετώπιση πάνω στο «βαρύ κι ασήκωτο» μοτίβο του Ρωμαίος και Ιουλιέτα (ή Ιστορία Αγάπης), ακροβατεί ανάμεσα στην απλότητα της όλης κατάστασης και στον σουρεαλισμό, με το ένα να εισβάλει άκομψα μέσα στο άλλο.
Η επιδερμίδα είναι πλουμιστή, το εσωτερικό είναι κοινότυπο. Ο Van Sant κάνει εντυπωσιακό και χαμογελαστό το μακάβριο, αλλά δεν έχει πειράξει τα θεμέλια του. Ίσα-ίσα που τα χρησιμοποιεί. Πρόβλημα έχουμε στην ερμηνεία του Henry Hopper, στοίχημα του σκηνοθέτη για τον πρώτο ρόλο. Δεν έχει τις ικανότητες για το παραπάνω κι ενώ παίρνει το ρίσκο να παίξει ως «παραπάνω». Καλή η Mia Wasikowska, κι ευτυχώς οπτικά το ζευγάρι δεν χάνει επαφή. Η ταινία θα κερδίσει το κοινό που του αρέσει το παράδοξο και η περίτεχνη σκηνοθετική άποψη. Θα χάσει όμως αυτούς που ήθελαν μια πιο βαθιά ανάλυση του θέματος από έναν δημιουργό σαν τον συγκεκριμένο. Μάλιστα, θα εκτιμούσα περισσότερο το έργο αν ήταν από κάποιον που ξεκινούσε τώρα κι έκανε πρόβα ύφους.
Βαθμολογία: