Για τον Μπάρι Ίγκμαν η επιβίωση είναι δύσκολη. Βρίσκεται συναισθηματικά απομονωμένος μέσα στο χαοτικό σύμπαν μιας αμερικάνικης μεγαλούπολης, παγιδευμένος στον ιστό μιας ζωής χωρίς συναισθηματικό ενδιαφέρον και ένταση. Μια δυναστική οικογένεια με επτά αδερφές που τον καταπιέζουν, μια εργασία χωρίς ουσία και βάρος, μια κενή συναισθηματική ζωή. Όταν βρεθεί «χτυπημένος από έρωτα», θα καταστρατηγήσει τις «αρχές» του, θα αντιμετωπίσει μια σπείρα εκβιαστών και θα ταξιδέψει πρώτη φορά με αεροπλάνο.

Σκηνοθεσία:

Paul Thomas Anderson

Κύριοι Ρόλοι:

Adam Sandler … Barry Egan

Emily Watson … Lena Leonard

Philip Seymour Hoffman … Dean Trumbell

Mary Lynn Rajskub … Elizabeth Egan

Luis Guzman … Lance

Robert Smigel … Walter

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Paul Thomas Anderson

Παραγωγή: Paul Thomas Anderson, Daniel Lupi, JoAnne Sellar

Μουσική: Jon Brion

Φωτογραφία: Robert Elswit

Μοντάζ: Leslie Jones

Σκηνικά: William Arnold

Κοστούμια: Mark Bridges

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Punch-Drunk Love
  • Ελληνικός Τίτλος: Χτυπημένος από Έρωτα

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα πρώτου αντρικού ρόλου (Adam Sandler) σε κωμωδία/μιούζικαλ.
  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Κανών. Βραβείο σκηνοθεσίας.

Παραλειπόμενα

  • Μετά την επιτυχία του τρίωρου Μανόλια, ο Paul Thomas Anderson αποφάσισε να κάνει μια ταινία μιάμιση ώρας και με πρωταγωνιστή τον Adam Sandler. Ο σκηνοθέτης είχε εμμονή με τον κωμικό, αλλά χρειάστηκε πρώτα να πείσει την παραγωγό JoAnne Sellar που ήταν μπερδεμένη με αυτή του την επιλογή. Στο σενάριο που έγραψε ακολούθως, δεν είχε μόνο τον συγκεκριμένο ηθοποιό κατά νου αλλά και την Emily Watson.
  • Ο Sandler είχε ανταλλάξει τηλέφωνα με τον Tom Cruise, όταν ο τελευταίος βρέθηκε στα πλατό του Saturday Night Live για μια εμφάνιση της -τότε συζύγου του- Nicole Kidman. Γυρίζοντας το Μανόλια με τον Cruise στο καστ, ο Anderson μπόρεσε να έρθει σε επικοινωνία με τον Sandler, και του εξέφρασε την επιθυμία να γράψει μια ταινία πάνω του. Παρότι δεν τον γνώριζε, ο Sandler έδωσε τη συγκατάθεση του. Βλέποντας όμως ολοκληρωμένη τη Μανόλια, ο ηθοποιός τρομοκρατήθηκε αμφισβητώντας τις ικανότητες του για μια ταινία αυτού του βεληνεκούς. Χρειάστηκε ο σκηνοθέτης να του παραδώσει προσωπικά το σενάριο, ώστε να του απαλύνει τους φόβους. Με το άκουσμα του ταιριάσματος αυτών των δύο, τα ΜΜΕ παρουσιάστηκαν σοκαρσιμένα που ένας αναγνωρισμένος δημιουργός επέλεξε έναν ηθοποιό εμπορικών αλλά και αρνητικά κριτικαρισμένων ταινιών.
  • Η βασική έμπνευση για το σενάριο προήλθε από το σινεμά του Jacques Tati.
  • Τα γυρίσματα μαζί με το μοντάζ χρειάστηκαν 1μιση χρόνο για να περατωθούν. Κι αυτό επειδή ο Anderson φοβήθηκε κατά τις αρχές των γυρισμάτων ότι έκανε μία από τα ίδια με τις προηγούμενες ταινίες του, ενώ έπειτα ο κίνδυνος για μεγάλη απεργία των σεναριογράφων, ανάγκασε τους δύο πρωταγωνιστές να κάνουν διάλλειμα ενδιάμεσα από τα γυρίσματα για χάρη άλλων ταινιών. Επιπλέον, ο Anderson αρνήθηκε εξτρά χορήγηση χρημάτων από τα Revolution Studios, θέλοντας να τιμήσει το αρχικό μπάτζετ των 30 εκατομμυρίων δολαρίων.
  • Οι κριτικές ήταν θετικές, η πρώτη επαφή του Adam Sandler με το ποιοτικό σινεμά στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, αλλά τα ταμεία είχαν διαφορετική άποψη. Το κόστος περιορίστηκε μεν στα 25 εκατομμύρια δολάρια, αλλά τα κέρδη κόλλησαν στα 24,7.

Γκαλερι φωτογραφιων

15 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *