Έπειτα από μια ημέρα μαζί, ξεκινά για την Έμα Μάρλεϊ και τον Ντέξτερ Μέιχιου μια φιλία που θα κρατήσει για μια ζωή. Εκείνη ένα εργαζόμενο κορίτσι που ονειρεύεται να κάνει τον κόσμο καλύτερο, εκείνος ένας πλούσιος γόης που πιστεύει ότι ο κόσμος του ανήκει. Κάπου μέσα στις επόμενες δεκαετίες, αυτοί οι δύο τελείως διαφορετικοί άνθρωποι θα συνειδητοποιήσουν ότι η αγάπη που έψαχναν ήταν ήδη εκεί.

Σκηνοθεσία:

Lone Scherfig

Κύριοι Ρόλοι:

Anne Hathaway … Emma Morley

Jim Sturgess … Dexter Mayhew

Romola Garai … Sylvie Cope

Rafe Spall … Ian Whitehead

Ken Stott … Steven

Patricia Clarkson … Alison Mayhew

Jodie Whittaker … Tilly

Georgia King … Suki Meadows

Josephine de La Baume … Marie

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: David Nicholls

Παραγωγή: Nina Jacobson

Μουσική: Rachel Portman

Φωτογραφία: Benoit Delhomme

Μοντάζ: Barney Pilling

Σκηνικά: Mark Tildesley

Κοστούμια: Odile Dicks-Mireaux

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: One Day
  • Ελληνικός Τίτλος: Μία Ημέρα

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: One Day του David Nicholls.

Παραλειπόμενα

  • Η Scherfig δεν έψαχνε για κάποια Αμερικανή για τον ρόλο της Έμα, με την Anne Hathaway να παίρνει το αεροπλάνο για το Λονδίνο, ώστε να την πείσει ότι ήταν η κατάλληλη. Αργότερα η σταρ παραδέχτηκε ότι ήταν η χειρότερη συνάντηση στη ζωή της, μια και η άρθρωση της ήταν χάλια, αλλά φεύγοντας έδωσε στη σκηνοθέτιδα μια λίστα με τραγούδια για να επικοινωνήσουν μαζί της όπως δεν κατάφερε εκείνη. Η λίστα αυτή, όπως πάντα υποστήριξε η ηθοποιός, της χάρισε τον ρόλο.
  • Η σκηνή όπου το ζευγάρι των πρωταγωνιστών κάνουν μπάνιο γυμνοί, είναι και η μόνη που δεν φορούν περούκες.
  • Ο Jim Sturgess ήταν προσωπική επιλογή της Hathaway.
  • Η πλοκή πλησιάζει αρκετά αυτής του Κάθε Χρόνο, Τέτοια Μέρα (1978) του Robert Mulligan.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 8/9/2011

Τη Lone Scherfig τη θαυμάζω, επειδή μπορεί να βγάλει ξύγκι από τη μύγα. Οι ταινίες της δεν έχουν κάποιο δυνατό σενάριο, ούτε αυτή επιδίδεται σε «πυροτεχνήματα» για να τις εμπλουτίσει. Έχει, όμως, το λεπτό χέρι. Έτσι βλέπει και το μπεστ-σέλερ Μία Ημέρα, μια κατεστραμμένη περίπτωση για τον κινηματογράφο. Για να γινόταν αληθινά καλή ταινία, θα έπρεπε να το έκανε ο Kubrick! Αυτό που θα δείτε δεν έχει την ικανότητα να μπει μέσα σας, αλλά μπορεί να σας αγγίξει ως εικόνα. Κι ως γενική ιδέα, εξίσου. Έχει πάθος, έχει ρομαντισμό, μα δεν κολλάει πουθενά…

Λείπουν, λογικά (αφού δεν έχω διαβάσει το βιβλίο), πολλά, πάρα πολλά. Η αρχική ιδέα της πλοκής βγάζει νόημα, αλλά η συνέχεια κανένα. Η έρωτας της Έμα για τον Ντέξτερ είναι αβάσιμος. Ή το σενάριο έπρεπε να μπει στο κεφάλι της ηρωίδας ή το έργο να είναι φαντασίας! Και με τον τρόπο που αναπτύσσεται η ιστορία, μία μόνο μέρα τον χρόνο, το όλο ρομάντζο κινείται εις βάρος της λογικής. Ναι, ο έρωτας δεν ακούει πάντα λογικούς κανόνες, αλλά μήπως η Scherfig θα έπρεπε να μας θέσει ορθά τη συγκεκριμένη επιλογή του ζευγαριού; Η σκηνοθέτιδα προσγειώνεται επίσης ανώμαλα στην αμερικανική πραγματικότητα. Οι διαφορετικές εθνικότητες των δύο ηθοποιών απομακρύνουν ακόμα περισσότερο τον σύνδεσμο μεταξύ τους. Πόσο μάλλον που η Hathaway είναι ικανή για το καλύτερο κι ο Sturgess για το ακριβώς αντίθετο. Έτσι, επί του συνόλου, έχουμε μια «φάλτση» ταινία που όμως μπορεί να συναντήσει το κοινό της. Απλά, δεν παύει να είναι φάλτση…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

26 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.