
Moonwalkers
- Moonwalkers
- 2015
- Γαλλία, Μ. Βρετανία
- Αγγλικά
- Εποχής, Κωμωδία, Περιπέτεια
Αλήθεια, το Απόλλων 11 μήπως δεν τα κατάφερε ποτέ; Τι θα γινόταν κι αν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ μυστικά τράβηξε τις διάσημες φωτογραφίες της προσσελήνωσης, δουλεύοντας για τους Αμερικανούς; Στα τρελά 1960’s στο Λονδίνο, ένας πεισματάρης πράκτορας της ΣΙΑ δεν καταφέρνει ποτέ να συναντήσει τον Κιούμπρικ, αλλά αναγκάζεται να ενώσει δυνάμεις με τον άστατο μάνατζερ μιας παρακμιακής ροκ μπάντας, ώστε να σχεδιάσουν τη μεγαλύτερη απάτη που έγινε ποτέ.
Σκηνοθεσία:
Antoine Bardou-Jacquet
Κύριοι Ρόλοι:
Ron Perlman … Tom Kidman
Rupert Grint … Jonny
Robert Sheehan … Leon
Eric Lampaert … Glenn
Tom Audenaert … Renatus
Kerry Shale … Κος White
Jay Benedict … συνταγματάρχης Dickford
Kevin Bishop … Paul
Erika Sainte … Ella
James Cosmo … Dawson
Stephen Campbell Moore … Derek Kaye
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Dean Craig
Στόρι: Antoine Bardou-Jacquet
Παραγωγή: Georges Bermann
Μουσική: Alex Gopher, Kasper Winding
Φωτογραφία: Glynn Speeckaert
Μοντάζ: Chris Gill, Bill Smedley
Σκηνικά: Patrick Dechesne, Alain-Pascal Housiaux
Κοστούμια: Agnes Dubois, Christophe Pidre
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Moonwalkers
- Ελληνικός Τίτλος: Moonwalkers
Παραλειπόμενα
- Σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον Antoine Bardou-Jacquet.
- Το Tom Kidman προέκυψε από τα ονόματα των πρωταγωνιστών του Μάτια Ερμητικά Κλειστά του Stanley Kubrik, τους Tom Cruise και Nicole Kidman. Οι αναφορές βέβαια σε ταινίες του Kubrik δεν περιορίζονται μόνο σε αυτό.
Κριτικός: Νίκος Ρέντζος
Έκδοση Κειμένου: 24/8/2016
Στην εποχή που δεν υπήρχε το διαδίκτυο, τα πράγματα ήταν πιο εύκολα, όχι για το κοινό, αλλά για τους δημιουργούς! Για να στήσεις λοιπόν μια κωμωδία, βασισμένη σε μια καμένη φωτογραφία διάσημου σκηνοθέτη, δεν δυσκολεύεσαι ιδιαίτερα, αρκεί το κουβάρι της ιστορίας να ξετυλίγεται σε μια προ Google εποχή. Τοποθετείς και τον Ρον Πέρλμαν σε ρόλο αποκομμένου από την κοινωνική ζωή, ασταθή πνευματικά (λόγω εμπλοκής στο Βιετνάμ) πράκτορα, και κάπως έτσι δεχόμαστε κι εμείς την εύκολη λύση που πυροδοτεί την πλοκή του συμπαθητικού αυτού φιλμ, που σκηνοθέτησε ο γάλλος Αντουάν Μπαρντού-Ζακέ.
Το οπτικό κομμάτι του φιλμ είναι αυτό που κλέβει την παράσταση, με τον Ζακέ να περνάει στην οθόνη το κλίμα των τελών της δεκαετίας του 1960. Ψυχεδέλεια, ναρκωτικά, σεξουαλική επανάσταση, κοστουμαρισμένοι συντηρητικοί απ’ τη μία, χίπηδες απ’ την άλλη, αλλά και το κλίμα των ταινιών κατασκοπίας με μοντέρνες εξάρσεις βίας είναι πράγματα που ο γάλλος σκηνοθέτης μπορεί να τα περάσει με επιτυχία στην οθόνη. Το στιλιζάρισμα των πλάνων του είναι εξαιρετικό ανά διαστήματα, όμως κάπου ενδιάμεσα χάνει λίγο την καλή ροή που διατηρούσε στο φιλμ κι αυτό είναι το σημείο που χάνει αρκετούς πόντους το φιλμ. Ενώ κινείται σε γρήγορους ρυθμούς, με καλές ατάκες, με ξαφνικά ξεσπάσματα από τον Ρον Πέρλμαν, υπάρχει αυτό το σημείο που οι πρωταγωνιστές βρίσκονται στη βίλα εκκεντρικού σκηνοθέτη κι εκεί νιώθεις ότι δεν γίνονται ενδιαφέροντα πράγματα στην οθόνη.
Ο Ρον Πέρλμαν είναι αυτός από την πλευρά των ηθοποιών που επιβάλλεται εύκολα στην εικόνα. Χαρισματικός ο Πέρλμαν, παρότι δεν έχει πάρει ποτέ μεγάλους ρόλους, μπορεί να είναι κι ερμηνευτικά καλός αλλά και να χρησιμοποιεί τον όγκο του ως προτέρημα για βίαιες σκηνές δράσης, αφήνοντας πάντα το χιούμορ να υπάρχει κάπου μέσα στο βλέμμα και την ατάκα του. Αστείος είναι επίσης ο επί μονίμου βάσεως αποχαυνωμένος Λίον, τον οποίο υποδύεται ο ιρλανδός Ρόμπερτ Σίχαν. Άλλοτε ως σωσίας του Κιούμπρικ, άλλοτε ως αποτυχημένος αλλά συμπαθής σε όλους ηθοποιός, ο Σίχαν έχει αρκετές καλές στιγμές. Απ’ την άλλη, αυτός που μοιάζει να είναι εκτός κλίματος είναι ο -γνωστός από τη συμμετοχή του στη σειρά ταινιών Χάρι Πότερ- Ρούπερτ Γκριντ. Άλλοτε υπερβολικός, άλλοτε άχαρος στην ατάκα του, ο Γκριντ ήταν λάθος επιλογή για τον ρόλο.
Γενικά, το φιλμ του Ζακέ είναι μια συμπαθητική κωμωδία με καλές στιγμές. Κάνει μια κοιλιά κάπου ενδιάμεσα, ικανή να κάνει τον θεατή να στρέψει για λίγο αλλού το βλέμμα του, ενώ έχει και σεναριακά κάποια θεματάκια που θα μπορούσαν να διορθωθούν. Συνολικά, όμως, είναι μια αξιόλογη προσπάθεια που θα σε διασκεδάσει και θα σε μεταφέρει στα τέλη της δεκαετίας του 1960 με πειστικό τρόπο.
Βαθμολογία: