Η Βαϊάνα και ο Μάουι είναι και πάλι μαζί, τρία χρόνια μετά, για ένα νέο περιπετειώδες ταξίδι μαζί με ένα πλήρωμα απίθανων ναυτικών. Μετά από ένα απροσδόκητο κάλεσμα από τους προγόνους της, η Βαϊάνα πρέπει να ταξιδέψει στις μακρινές θάλασσες της Ωκεανίας και σε επικίνδυνα, μακρινά νερά για μια περιπέτεια που δεν μοιάζει με οτιδήποτε άλλο έχει αντιμετωπίσει.

Σκηνοθεσία:

David G. Derrick Jr.

Jason Hand (βοηθητικός)

Dana Ledoux Miller (βοηθητική)

Κύριοι Ρόλοι:

Auli’i Cravalho … Moana (φωνή)

Dwayne Johnson … Maui (φωνή)

Temuera Morrison … αρχηγός Tui (φωνή)

Nicole Scherzinger … Sina (φωνή)

Khaleesi Lambert-Tsuda … Simea (φωνή)

Rose Matafeo … Loto (φωνή)

David Fane … Kele (φωνή)

Rachel House … γιαγιά Tala (φωνή)

Alan Tudyk … Hei Hei (φωνή)

Hualalai Chung … Moni (φωνή)

Gerald Ramsey … Tautai Vasa (φωνή)

Awhimai Fraser … Matangi (φωνή)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Dana Ledoux Miller, Jared Bush

Στόρι: Dana Ledoux Miller, Jared Bush, Bek Smith

Παραγωγή: Christina Chen, Yvett Merino

Μουσική: Opetaia Foa’i, Mark Mancina

Μοντάζ: Michael Louis Hill, Jeremy Milton

Σκηνικά: Ian Gooding

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Moana 2
  • Ελληνικός Τίτλος: Βαϊάνα 2

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Στόρι (χαρακτήρες): Βαϊάνα των Ron Clements, John Musker, Chris Williams, Don Hall, Pamela Ribon, Aaron Kandell, Jordan Kandell.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων.

Παραλειπόμενα

  • Τεχνική: Computer-animated (ψηφιακό)
  • Τόσο ο David Derrick Jr. όσο και οι δύο βοηθοί του κάνουν εδώ το σκηνοθετικό τους ντεμπούτο.
  • Κυρίως λόγω της πανδημίας, η Disney ανακοίνωσε το 2020 πως η συνέχεια της επιτυχίας του 2016 θα ήταν υπό τη μορφή σειράς, και με τίτλο Moana: The Series θα κυκλοφορούσε το 2023 στο Disney+. Ο σχεδιασμός αφορούσε ταυτόχρονα και τη δημιουργία μιας Βαϊάνα με ζωντανούς χαρακτήρες. Τον Φεβρουάριο όμως του 2024, ο Bob Iger, υψηλό στέλεχος της Disney, είπε ότι η σειρά είχε μετασχηματιστεί στη μορφή σίκουελ ταινίας, χωρίς να αλλάζει το δημιουργικό επιτελείο, και δεν άργησε να γίνει γνωστό πως οι Auliʻi Cravalho και Dwayne Johnson θα επέστρεφαν στους ρόλους τους.
  • Τα Walt Disney Animation Studios του Βανκούβερ ξεκίνησαν το σχέδιο τους με τη λογική της σειράς, πριν αλλάξουν οι εντολές. Ήταν η πρώτη κινηματογραφική ταινία που παράχθηκε στα εν λόγω στούντιο, αν και το ντεμπούτο τους ήταν η μίνι σειρά Iwaju.
  • Με 178 εκατομμύρια θεάσεις εντός 24ώρου, το πρώτο trailer έσπασε το ρεκόρ θεάσεων για κινούμενο σχέδιο της Disney.
  • Και στα ελληνικά, με τις φωνές των: Μαρίνα Σάττι (Βαϊάνα), Μιχαλής Κουινέλης (Μάουι), Ανδρέας Ευαγγελάτος (αρχηγός Τούι), Βάσια Ζαχαροπούλου (Σίνα), Άιρα-Θεοφανία Κλέπκα (Σιμέα), Βίνα Παπαδοπούλου (γιαγιά Τάλα), Ντίνος Σούτης (Κέλε), Τερέζα Καζιτόρη (Λότο), Γιάννης Τσούτσιας (Μόνι), Βασίλης Αξιώτης (Ταουτάι Βάσα), Ερασμία Μαρκίδη (Ματάνγκι), Άγγελος Λιάγκος (Νάλο), Γιώργος Ζαχαρόπουλος (Ταταμόα), Αριάδνη Παπαδημητρίου, Λήδα Παπαδημητρίου, Χαρά Ζησιμάτου, Θοδωρής Νεοφώτιστος, Μαρία Πλακίδη, Στέλιος Ψαρουδάκης, Δανάη Πολίτη, Αιμιλία Παπαπέτρου, Κωνσταντίνος Ρεπάνης, Γιάννης Μακρής, Σταύρος Μπέκας, Ποίμης Πέτρου, Χριστίνα Αλεξίου, Αλέξανδρος Λουζιώτης, Λητώ Αμπάτζη, Μαρία Βασιλοπούλου, Τζωρτζίνα Καραχάλιου, Γιάννης Λάφης, Ιάσων Μίστσης, Πάρης Παρασκευάδης, Πηνελόπη Σκαλκώτου, Βασιλική Σούτη, Εύα Τσάχρα. Σκηνοθετική επιμέλεια: Μαρία Πλακίδη. Μετάφραση: Σοφία Τσάκα. Στίχοι: Ηλίας Ματάμης.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Οι Abigail Barlow και Emily Bear ανέλαβαν με τους Mark Mancina και Opetaia Foaʻi τα τραγούδια, αντικαθιστώντας τον Lin-Manuel Miranda της πρώτης ταινίας.
  • Το Beyond με τη φωνή της Auliʻi Cravalho είναι το κεντρικό σινγκλ της ταινίας. Στα ελληνικά, με τη φωνή φυσικά της Μαρίνας Σάττι, μεταφράζεται ως Θα Πάω Αλλού.

Κριτικός: Ορέστης Μαλτέζος

Έκδοση Κειμένου: 28/11/2024

Στα οκτώ χρόνια που μεσολάβησαν από την κυκλοφορία της “Βαϊάνα”, οι σεναριογράφοι δεν κατόρθωσαν να ανακαλύψουν έναν σοβαρό αφηγηματικό λόγο για τη δημιουργία ενός σίκουελ, με την ταινία αυτή να φέρει μια επιτηδευμένη μίξη στοιχείων ελάχιστης συνδυαστικής ικανότητας. Η έφηβη Βαϊάνα της πρώτης ταινίας είχε παρουσιαστεί ως αισιόδοξη, θαρραλέα και προσανατολισμένη στον στόχο της, μόνο που εδώ η προσωπική εξέλιξη του ρόλου της πέφτει στο περιθώριο, όχι μόνο επειδή το σενάριο δεν δίνει ποτέ μια πειστική εξήγηση για τον λόγο της αποστολής που αναλαμβάνει, αλλά και γιατί είναι πολύ λιγότερο συναρπαστικό από συναισθηματική άποψη. Εξακολουθούμε να αγωνιούμε για τη Βαϊάνα, μιας και είναι η πιο πρακτική και με θετική ενέργεια χαρακτήρας της Ντίσνεϊ, αλλά όλες οι αμφιβολίες και οι αβεβαιότητες υπάρχουν γραμμένες στον ρόλο της απλώς και μόνο επειδή έτσι λειτουργεί η κλασική δραματουργία.

Από μια μεγάλη πρώτη πράξη που αναμασά τα πετυχημένα στοιχεία της πρωτότυπης ταινίας, οι χαρακτήρες περνούν από μια σειρά καταστάσεων που δεν έχουν λόγο ύπαρξης μετά το πέρας της σκηνής τους και εκ τούτου δεν αναπτύσσονται ποτέ πέρα από μια απελπισμένη προσπάθεια να βρεθεί κάτι ενδιαφέρον εντός τους ώστε να μην είναι βαρετές. Τουλάχιστον αυτό επιτυγχάνεται αρκετά συχνά, παρότι δεν είναι ποτέ εξίσου αστείο. Οι βοηθητικοί χαρακτήρες αποτελούνται κυρίως από τα τέσσερα μέλη του πληρώματος, το καθένα με μια προσωπική ιδιορρυθμία, που ελάχιστα γίνονται ενεργοί και περισσότερο βρίσκονται εκεί για να ενισχύσουν το μήνυμα της συντροφικότητας και της δύναμης-στους-αριθμούς που έχει η πλοκή. Αυτή που ξεχωρίζει περισσότερο είναι η Σιμέα, η μικρή αδερφή της Βαϊάνα, που ακόμα και στην ελάχιστη διάρκεια που εμφανίζεται, φέρνει μια ζεστασιά. Μια ειδική μνεία στον χαρακτήρα της Ματάνγκι, που ενώ προμηνύει για μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα προσθήκη, το σενάριο ολοκληρώνει ταχύτατα τη συμβολή της και δεν ξαναεμφανίζεται ποτέ. Κρίμα.

Από τεχνικής άποψης, δεν είναι υπερβολή πως αυτό που μπορεί να επιτευχθεί πλέον με τη βοήθεια της τεχνολογίας είναι εκπληκτικό. Η “Βαϊάνα” ήδη μας είχε πάει στον υπέροχο θαλασσινό κόσμο της Πολυνησίας έτσι όπως απεικονίστηκε σε animation από τους Musker και Clements, και εδώ βελτιώνεται ακόμα περισσότερο όσον αφορά την οπτική και τα μαγευτικά «αξιοθέατα», με τα χρώματα να αστράφτουν, ειδικά το μπλε του νερού και το πράσινο της νησιωτικής βλάστησης. Στο soundtrack είναι αισθητή η απουσία του Lin Manuel-Miranda, με τα τραγούδια να ξεφεύγουν μεν από το γενικό χαρακτηρισμό του showtune που συχνά συναντάμε σε animation ταινίες και να έχουν έναν καλοδεχούμενο δυναμισμό και σύγχρονο ήχο, αλλά δεν είναι διόλου πιασάρικα και βρίσκονται τοποθετημένα σε σημεία που νιώθεις πως οι σεναριογράφοι δεν είχαν ιδέες και έκλειναν απλώς τρύπες.

Αν ήμασταν στη δεκαετία του ‘90, η “Βαϊάνα 2” θα ήταν το σίκουελ σε βιντεοκασέτα που μπορεί ποιοτικά να μην έφτανε ούτε κατά διάνοια το πρωτότυπο αλλά είχε πολύ δυνατή ιστορία και χαρακτήρες, όπως το “Βασίλειο του Σίμπα” ή η “Επιστροφή του Τζαφάρ”, με τη διαφορά πως εδώ έχουμε ένα εξαιρετικής ποιότητας animation αλλά ιδέες τόσο περιστασιακές που θα ταίριαζαν καλύτερα σε αυτοτελή 20λεπτα επεισόδια του Nickelodeon. Επειδή όμως ο ηλικιακός στόχος κινείται σε πιο ανήλικους δρόμους, αυτό το σίκουελ δεν θα απογοητεύσει, πολύ απλά χάρη στην ίδια τη Βαϊάνα, μια από τις καλύτερες ηρωίδες του στούντιο.

Βαθμολογία:

0 κακή | 1 μέτρια | 2 ενδιαφέρουσα | 3 καλή | 4 πολύ καλή | 5 αριστούργημα

Γκαλερι φωτογραφιων

34 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *