Η ναυμαχία του Μίντγουεϊ ήταν μία από τις πιο φημισμένες μάχες μεταξύ του αμερικανικού και ιαπωνικού στόλου, που έδωσε στις αμερικανικές δυνάμεις το προβάδισμα στο μέτωπο του Ειρηνικού στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η ταινία, βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, αφηγείται την ιστορία των αξιωματικών και των στρατιωτών που χρησιμοποίησαν το ένστικτο τους, το σθένος τους και τον ηρωισμό τους για να νικήσουν τον εχθρό, παρά τις αντίξοες συνθήκες.

Σκηνοθεσία:

Roland Emmerich

Κύριοι Ρόλοι:

Ed Skrein … υποπλοίαρχος Dick Best

Patrick Wilson … αντιστράτηγος Edwin Layton

Luke Evans … αντιστράτηγος Wade McClusky

Aaron Eckhart … αντισυνταγματάρχης Jimmy Doolittle

Nick Jonas … ύπαρχος Bruno Gaido

Mandy Moore … Anne Best

Darren Criss … αντιστράτηγος Eugene Lindsey

Woody Harrelson … ναύαρχος Chester W. Nimitz

Dennis Quaid … αντιναύαρχος William ‘Bull’ Halsey

Jake Weber … υποναύαρχος Raymond Spruance

Brennan Brown … διοικητής Joseph Rochefort

Alexander Ludwig … υποπλοίαρχος Roy Pearce

Etsushi Toyokawa … ναύαρχος Isoroku Yamamoto

Tadanobu Asano … υποναύαρχος Tamon Yamaguchi

Keean Johnson … επικεφαλής διαβιβαστής James Murray

Luke Kleintank … υποπλοίαρχος Clarence Earle Dickinson

Jun Kunimura … αντιναύαρχος Chuichi Nagumo

Mark Rolston … ναύαρχος Ernest King

David Hewlett … ναύαρχος Husband Kimmel

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Wes Tooke

Παραγωγή: Roland Emmerich, Harald Kloser

Μουσική: Harald Kloser, Thomas Wanker

Φωτογραφία: Robby Baumgartner

Μοντάζ: Adam Wolfe

Σκηνικά: Kirk M. Petruccelli

Κοστούμια: Mario Davignon

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Midway
  • Ελληνικός Τίτλος: Η Ναυμαχία του Μίντγουεϊ

Άμεσοι Σύνδεσμοι

  • Η Ναυμαχία του Μίντγουεϊ (1976)

Παραλειπόμενα

  • Ο Emmerich δεν έβρισκε κανένα στούντιο να χρηματοδοτήσει το σχέδιο του. Αυτό είχε ως συνέπεια να κόψει αρκετή πολεμική δράση, και να στραφεί περισσότερο στους χαρακτήρες. Το ίδιο σχέδιο παραλίγο να του το είχε εγκρίνει η Sony Pictures στα 1990, πριν κάνει τον Πατριώτη.
  • Τα κύρια γυρίσματα έγιναν στη Χονολουλού της Χαβάης, ενώ συμπληρωματικά έλαβαν χώρα στο Μόντρεαλ.
  • Πρώτη καθαρά πολεμική ταινία για τον Roland Emmerich, μια και η προηγούμενη του παρεμφερής (Ο Πατριώτης) δεν σατιρίζονταν στην πολεμική δράση.
  • Πρώτο σενάριο για τον Wes Tooke.
  • Ενώ το σενάριο παίρνει κάποιες ελευθερίες, αρκετοί ήταν που έδωσαν εύσημα για την ιστορική του ακρίβεια.
  • Μια και πρόκειται για ανεξάρτητη παραγωγή, το μπάτζετ της των 100 εκατομμυρίων δολαρίων (κάποιοι τα εκτίμησαν στα 125)  την έφερε στις πρώτες θέσεις των αντίστοιχων ακριβότερων όλων των εποχών. Τα δε έσοδα των 126,7 εκ, δολαρίων, δεν θεωρήθηκαν μεγάλη επιτυχία με τέτοιο κόστος.

Κριτικός: Σοφία Γουργουλιάνη

Έκδοση Κειμένου: 11/12/2019

Ο Ρόλαντ Έμεριχ επανέρχεται αφηγούμενος την ιστορία της Ναυμαχίας του Μίντγουεϊ μέσα από τα μάτια των πρωταγωνιστών της. Επιστρατεύει, λοιπόν, τις δακρύβρεχτες ιστορίες ναυτικών, αεροπόρων και των εκάστοτε αρχηγών προκειμένου να βουτήξει στην αλήθεια της ιστορίας της περίφημης ναυμαχίας.

Διαθέτει όμως ένα σενάριο το οποίο θέτει στον πυρήνα της τη μία, μόνο, εκ των δύο πλευρών εκθειάζοντας την περίφημη αμερικανική γενναιότητα και τη θυσία υπέρ πίστεως και πατρίδας ως απαύγασμα της αγάπης για τη «Μεγάλη Αμερική». Ενώ η σκηνοθεσία δείχνoντας από την αρχή τις μεγαλεπήβολες κι αυτάρεσκες βλέψεις της, δεν ξεφεύγει από τα συνήθη κλισέ πολεμικών ταινιών και δεν ποντάρει σε κανένα σημείο στη ζαριά της έκπληξης. Αποσπά όμως αξιόλογες ερμηνείες, οι οποίες καταφέρνουν να διατηρήσουν τμήμα του ενδιαφέροντος του κοινού. Ενώ στα προσόντα του σεναρίου είναι η δημιουργία αληθοφανών ηρώων και η διατήρηση ενός ρυθμού πολυβόλο που υπόσχεται να μην αφήσει κινηματογραφικά κεφάλια να κουνηθούν.

Συνολικά, πρόκειται για μια πολεμική χολιγουντιανή ταινία που δεν διαπραγματεύεται να παίξει με τις συμβάσεις που η ίδια έχτισε για τον εαυτό της. Συμβάσεις, οι οποίες όμως εντέλει λειτουργούν εν είδει σανίδας σωτηρίας για το ευρύ κοινό.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

18 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.