
Πορφυρά Ποτάμια
- Les Rivières Pourpres
- The Crimson Rivers
- 2000
- Γαλλία
- Γαλλικά
- Αστυνομική, Θρίλερ, Μυστηρίου
- 30 Μαρτίου 2001
Ο Πιέρ Νιμάν είναι ένας έμπειρος επαγγελματίας. Του ανατίθεται μια περίεργη υπόθεση στην Γκερνόν, μια κωμόπολη στους πρόποδες των Άλπεων, όπου το πανεπιστήμιο αποτελεί τον πυρήνα της. Αντικείμενό του ένας απίστευτα βίαιος και μεθοδικά εκτελεσμένος φόνος. Από την άλλη έχουμε τον νέο, πανέξυπνο, μοναχικό άλλα και βίαιο Μαξ Κερκεριάν. Εκείνος διεξάγει έρευνες σχετικά με έναν βεβηλωμένο τάφο σε ένα νεκροταφείο του Σαρζάκ και μια διάρρηξη δημοτικού σχολείου. Η έρευνά των δυο υποθέσεων τον οδηγεί στα χνάρια του μυστηριώδους θανάτου ενός κοριτσιού είκοσι χρόνια πριν. Η δύο έρευνες, 300 χιλιόμετρα μακριά η μια από την άλλη, θα συγκλίνουν και τελικά θα συναντηθούν φέρνοντας στο φως ένα απίστευτο παρελθόν. Η αναζήτηση της αλήθειας θα τους φέρει μπροστά σε πολύ επικίνδυνες καταστάσεις.
Σκηνοθεσία:
Mathieu Kassovitz
Κύριοι Ρόλοι:
Jean Reno … Pierre Niemans
Vincent Cassel … Max Kerkerian
Nadia Fares … Fanny Ferreira/Judith Herault
Dominique Sanda … αδελφή Andree
Karim Belkhadra … αστυνόμος Dahmane
Jean-Pierre Cassel … Δρ Bernard Cherneze
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Jean-Christophe Grange, Mathieu Kassovitz
Παραγωγή: Alain Goldman
Μουσική: Bruno Coulais
Φωτογραφία: Thierry Arbogast
Μοντάζ: Maryline Monthieux
Σκηνικά: Thierry Flamand
Κοστούμια: Sandrine Follet, Julie Mauduech
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Les Rivieres Pourpres
- Ελληνικός Τίτλος: Πορφυρά Ποτάμια
- Διεθνής Τίτλος: The Crimson Rivers
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Πορφυρά Ποτάμια 2: Οι Άγγελοι της Αποκάλυψης (2004)
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: Les Rivieres Pourpres του Jean-Christophe Grange.
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για σκηνοθεσία, μουσική, φωτογραφία, μοντάζ και ήχο στα Cesar.
Παραλειπόμενα
- Ο Vincent Cassel έσπασε τη μύτη του σε σκηνή πάλης κατά τα γυρίσματα.
- Ο Cassel εξέφρασε τα παράπονα του για την ταινία, ρίχνοντας ευθύνες στον Kassovitz. Όπως είπε, από την ταινία εξαλείφθηκαν όλα όσα έδιναν εξηγήσεις περί της πλοκής επειδή θεωρήθηκαν βαρετά. Έτσι, κατέληξαν με ένα φιλμ που δεν είναι βαρετό, αλλά δεν το καταλαβαίνεις με τίποτα.
- Το φιλμ γνώρισε διεθνή επιτυχία. Με κόστος 14 εκατομμύρια δολάρια, πέτυχε να βγάλει 60.
- Η επιτυχία γέννησε ένα σίκουελ το 2004, χωρίς ιδιαίτερη απήχηση, και μια τηλεοπτική σειρά το 2018 που έτυχε θετικής αποδοχής.
Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur
Έκδοση Κειμένου: 4/9/2012
Εξαιρετικά ατμοσφαιρικό γαλλικό θρίλερ, με πολύ καλή σκηνοθεσία από τον Ματιέ Κασοβίτς. Αρχικά, η πλοκή είναι καταπληκτικά στημένη, το φιλμ ξεχειλίζει από μυστήριο, διαθέτει ανατριχιαστική ατμόσφαιρα και είναι απερίγραπτα καθηλωτικό. Με λίγα λόγια, είχε κάθε προοπτική να αποτελέσει ένα νέο Seven!…
Δυστυχώς, σιγά-σιγά αρχίζουν να διακρίνονται κάποια κλισέ, που δεν θα ενοχλούσαν, αν δεν ενισχύονταν όσο το στόρι εξελίσσεται. Εξ’ αιτίας τους, όχι μόνο μειώνεται το ενδιαφέρον του έργου, αλλά και οι ανατροπές του δεν εκπλήσσουν, παρόλο που δεν είναι ούτε κατά διάνοια προβλέψιμες. Η ταινία έχει έναν δυνατό άσσο στο μανίκι της: το πρωταγωνιστικό της δίδυμο. Ο Ζαν Ρενό κι ο Βενσάν Κασέλ, δύο, θα μπορούσαμε να πούμε, γίγαντες του σύγχρονου γαλλικού κινηματογράφου, αλληλοσυμπληρώνονται και μοιάζουν με τις ιδανικότερες επιλογές για τους ρόλους τους, τους οποίους ενσαρκώνουν αληθινά εξαιρετικά.
Η ταινία ρίχνει μια αρκετά ξεχωριστή και πολύ εύστοχη ματιά στη διαστροφή του ανθρώπινου νου, που αξίζει να σημειωθεί. Γιατί δεν στέκεται μονάχα στο μυαλό ενός νοσηρού δολοφόνου, αλλά προβληματίζει σχετικά με την ίδια την κοινωνία που το γέννησε…
Αν και τα «Πορφυρά Ποτάμια» θα μπορούσαν να αποτελούν ταινία σταθμό στο είδος του αστυνομικού θρίλερ, χάρη στην καθηλωτική τους ατμόσφαιρα, τη στιβαρή λογοτεχνική πρώτη ύλη και το εξαιρετικό πρωταγωνιστικό τους δίδυμο, δεν καταφέρνουν να δικαιώσουν απολύτως τις προσδοκίες που δημιουργούν στον θεατή. Ωστόσο, παραμένουν ένα πραγματικά ενδιαφέρον θρίλερ, που μάλιστα τροφοδοτεί τη σκέψη, μιας και οι αληθινά ουσιαστικές, αν και μάλλον λάθος τοποθετημένες, ανατροπές του δεν αφήνουν ιδιαίτερα μεγάλα περιθώρια κατανόησης του φιλμ. Έτσι, πρέπει κανείς να βάλει κάτω τα στοιχεία που του δόθηκαν ώστε να καταλάβει απολύτως τις εσκεμμένα ανεπαρκείς εξηγήσεις που προσφέρει το έργο…
Βαθμολογία: