Το σουρεαλιστικό αυτό φιλμ είναι χωρισμένο σε επεισόδια, κάποια από αυτά ενώνονται, κάποια όχι. Πιθανώς το πιο γνωστό είναι αυτό που απεικονίζει ένα διάσημο ποιητή ο οποίος προχωρώντας σε έναν διάδρομο ξενοδοχείου, σταματάει στις πόρτες των δωματίων και κοιτάζει μέσα από τις κλειδαρότρυπες. Αντικρίζει μια σειρά από tableaux-vivants. Ένας από αυτούς δείχνει ένα παιδί που βασανίζει την κουβερνάντα του σκαρφαλώνοντας στον τοίχο. Ένας άλλος μια ομάδα μεξικανών τυφεκιοφόρων που σκοτώνουν το θύμα τους μόνο και μόνο για να επανέλθει στη ζωή με μια αναπήδηση. Ο τρίτος, έναν σκοτεινό χώρο μέσα στον οποίο ένας άνδρας και μια γυναίκα γράφουν παρατηρήσεις ο ένας για τον άλλο ενώ αγκαλιάζονται.

Σκηνοθεσία:

Jean Cocteau

Κύριοι Ρόλοι:

Enrique Rivero … ο ποιητής

Elizabeth Lee Miller … το άγαλμα

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jean Cocteau

Παραγωγή: Charles de Noailles

Μουσική: Georges Auric

Φωτογραφία: Georges Perinal

Μοντάζ: Jean Cocteau

Σκηνικά: Jean d’Eaubonne

Κοστούμια: Coco Chanel

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Le Sang d’un Poete
  • Ελληνικός Τίτλος: Το Αίμα του Ποιητή
  • Διεθνής Τίτλος: The Blood of a Poet

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Παραλειπόμενα

  • Μαζί με τη Χρυσή Εποχή του Luis Bunuel, θεωρούνται οι δύο ταινίες που έκλεισαν τη πρώτη φάση του αβάν-γκαρντ κινηματογράφου, που ακολούθησε το υπερρεαλιστικό μοντέλο του Ανδαλουσιανού Σκύλου.
  • Η πρώτη ταινία του Jean Cocteau βρήκε χρηματοδότηση από τον υποκόμη de Noailles, όπου του έδωσε ένα εκατομμύριο φράνκα. Ο δημιουργός τότε κάλεσε αυτόν και τη σύζυγο του να συμμετάσχουν σε μια σκηνή μαζί με άλλους φίλους, όπου το μόνο που έκαναν ήταν να χειροκροτούν. Όταν όμως είδαν ολοκληρωμένη την ταινία, ανακάλυψαν ότι ο λόγος που χειροκροτούσαν ήταν για ένα παιχνίδι τράπουλας που κατέληγε σε αυτοκτονία (μια σκηνή που γυρίστηκε χωριστά). Έτσι, απαγόρευσαν από τον Cocteau να βγάλει την ταινία με τη συγκεκριμένη σκηνή, και ο δημιουργός αναγκάστηκε να την αντικαταστήσει με τη συμμετοχή του διάσημου θεατρικού περφόρμερ Barbette.
  • Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ταινίας, φήμες ήθελαν σε αυτή να εμπεριέχονται αντι-χριστιανικά μηνύματα. Αυτό, μαζί με την προβολή της Χρυσής Εποχής όπου ήταν επίσης παραγωγός, ώθησε στην έξοδο του υποκόμη από το περίφημο Jockey-Club de Paris, αλλά και την καθολική εκκλησία να τον απειλεί ανοιχτά με αφορισμό. Τα γεγονότα αυτά καθυστέρησαν την έξοδο της ταινίας για πάνω από ενάμιση έτος, ώσπου προβλήθηκε σε ένα γκαλά στο Παρίσι.
  • Μοναδική κινηματογραφική εμφάνιση για την Elizabeth Lee Miller, ένα μοντέλο από τις ΗΠΑ με ιδιαίτερα μυθιστορηματική ζωή.
  • Άνοιξε την Ορφική Τριλογία, που συνεχίστηκε 20 έτη μετά.
  • Στη χώρα μας πήρε για πρώτη φορά διανομή το 2010.

Γκαλερι φωτογραφιων

14 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.