
Νόμος 4000
- Νόμος 4000
- Law 4000
- 1962
- Ελλάδα
- Ελληνικά
- Δραματική, Δραματικό Θρίλερ, Νεανική
- 29 Οκτωβρίου 1962
Η Μαρία, μια μαθήτρια με πατέρα έναν αυστηρό καθηγητή των αρχαίων ελληνικών, έχει σχέση με τον Γιώργο, με τον οποίον είναι πολύ ερωτευμένη. Κάποια στιγμή μαθαίνει ότι ο Γιώργος την απάτησε με μια φίλη της και τον χωρίζει. Ο Γιώργος επιμένει πως την αγαπάει, κι εκείνη αποφασίζει να του δοθεί για να μη την απατήσει ξανά. Η Μαρία μένει έγκυος και καταφεύγει μαζί με τον Γιώργο στην πόρνη του υπογείου της πολυκατοικίας όπου μένει, για να διακόψει την εγκυμοσύνη της. Κατά τη διάρκεια της επέμβασης, όμως, η Μαρία κινδυνεύει να πεθάνει και η πόρνη αναλαμβάνει να ειδοποιήσει τον πατέρα της.
Σκηνοθεσία:
Γιάννης Δαλιανίδης
Κύριοι Ρόλοι:
Ζωή Λάσκαρη … Μαρία Οικονόμου
Βαγγέλης Βουλγαρίδης … Γιώργος Αναγνώστου
Βασίλης Διαμαντόπουλος … Ανδρέας Οικονόμου
Ελένη Ζαφειρίου … Άννα Οικονόμου
Κατερίνα Χέλμη … Βούλα
Κώστας Βουτσάς … Ρένος Καρανίκας
Σπύρος Μουσούρης … Κος Αναγνώστου
Λαυρέντης Διανέλλος … Λευτέρης
Αλίκη Ζωγράφου … Κα Ευαγγέλου
Θάνος Παπαδόπουλος … Νίκος Ευαγγέλου
Κώστας Παπαχρήστος … αστυνόμος
Περικλής Χριστοφορίδης … καθηγητής
Χλόη Λιάσκου … Ντόλυ
Κατερίνα Γώγου … Κλειώ
Αλέκος Τζανετάκος … Άλκης
Αθηνά Μιχαηλίδου … Κα Αναγνώστου
Γιώργος Τσιτσόπουλος … Τάκης
Γιώργος Τζιφός … μπάρμαν
Κώστας Ναός … γιατρός
Γιώργος Γρηγορίου … θύμα τεντιμπόηδων
Μάρκος Βαμβακάρης … μπουζουξής
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Γιάννης Δαλιανίδης
Παραγωγή: Φιλοποίμην Φίνος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας
Φωτογραφία: Νίκος Δημόπουλος
Μοντάζ: Πέτρος Λύκας
Σκηνικά: Μάρκος Ζέρβας
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μη αρκούντα στοιχεία.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Νόμος 4000
- Διεθνής Τίτλος: Law 4000
- Εναλλακτικός Τίτλος: Νόμος 4.000
Παραλειπόμενα
- Ο τίτλος αναφέρεται στον Νόμο 4000 του 1958 περί “τεντιμποϊσμού”, της κυβέρνησης Καραμανλή.
- Με 118.841 εισιτήρια, ήρθε στην 4η θέση ανάμεσα σε 82 ελληνικές ταινίες της σαιζόν.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Η Κατερίνα Τζοβάρα ερμηνεύει το Ρίξε μου μια διπλοπενιά, υπό τη μουσική παρουσία του Μάρκου Βαμβακάρη (και του Στράτου Παγιουμτζή). Αυτή ήταν και η μοναδική εμφάνιση του μεγάλου μουσικού επί μεγάλης οθόνης.