Ο Ζακ είναι δημοσιογράφος σε μια μεγάλη γαλλική εφημερίδα. Φημίζεται για την αμεροληψία του και θεωρείται χαρισματικός ερευνητής, γι’ αυτό και τραβά την προσοχή του Βατικανού που του αναθέτει μια ιδιαίτερη αποστολή: να γίνει μέλος της επιτροπής που ερευνά την εγκυρότητα ενός οράματος σε ένα μικρό γαλλικό χωριό. Πρόκειται για μια αληθινή έρευνα βάσει θεσμοθετημένων κανόνων. Αμέσως μετά την άφιξη του στο χωρίο , γνωρίζει την εύθραυστη Άννα που ισχυρίζεται ότι εμφανίστηκε στην ίδια η Παρθένος Μαρία. Την ακολουθεί ένα πλήθος ευλαβών και φανατικών πιστών, με αποτέλεσμα η Άννα να είναι εγκλωβισμένη μεταξύ της πίστης της και των αμέτρητων παρακλήσεων που δέχεται συνεχώς. Αντιμέτωπος με αντίθετες οπτικές από τα μέλη των κληρικών και από τους σκεπτικιστές της επιτροπής, ο Ζακ σταδιακά αποκαλύπτει τα κρυφά κίνητρα της «ιερής εμφάνισης» και νιώθει τις πεποιθήσεις του να κλονίζονται.
Σκηνοθεσία:
Xavier Giannoli
Κύριοι Ρόλοι:
Vincent Lindon … Jacques Mayano
Galatea Bellugi … Anna Ferron
Patrick d’Assumcao … πάτερ Borrodine
Anatole Taubman … Anton Meyer
Elina Lowensohn … Δρ de Villeneuve
Claude Leveque … πάτερ Gallois
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Xavier Giannoli
Παραγωγή: Olivier Delbosc
Μουσική: Francois Musy
Φωτογραφία: Eric Gautier
Μοντάζ: Cyril Nakache
Σκηνικά: Riton Dupire-Clement
Κοστούμια: Isabelle Pannetier
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: L’Apparition
- Ελληνικός Τίτλος: Το Όραμα
- Διεθνής Τίτλος: The Apparition
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για ελπιδοφόρα ηθοποιό (Galatea Bellugi) στα Cesar.
Παραλειπόμενα
- Εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία της αγίας Μπερναντέτ της Λούρδης. Μόλις στην ηλικία των 14ων ετών, είχε υποστηρίξει ότι είχε 18 θεάσεις της Παναγίας, κατά τη δεκαετία του 1850. Σήμερα, ο ναός της επισκέπτεται από 5 εκατομμύρια καθολικούς κάθε χρόνο, ενώ έχουν αναφερθεί ότι έλαβαν χώρα πολλά θαύματα.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 23/12/2018
Το θέμα που καταπιάνεται εδώ ο έμπειρος Ξαβιέ Τζιανολί είχε πολύ ζουμί, κι ας είναι κάτι που η κοινωνία εκλαμβάνει με ελαφριά την καρδία. Το σενάριο πιάνει έξυπνα το ζήτημα, βάζοντας τον θεατή στον ρόλο του ερευνητή της υπόθεσης, ακολουθώντας τα βήματα και τις σκέψεις του κεντρικού ήρωα. Εμπλεκόμαστε τόσο στις αποκαλύψεις που κάνει, όσο και στην εσωτερική του αμφισβήτηση στα όρια της θρησκοληψίας. Αλλά ο Τζιανολί όσο δυνατά ξεκινάει αυτό το μακρύ ταξίδι, τόσο χαλαρώνει στη συνέχεια, με το θρίλερ να δίνει τη θέση του σε αργούς ρυθμούς και αναμασημένες σκηνές. Αυτό θα το εκμεταλλευτούν δεόντως οι δύο βασικοί του ηθοποιοί, με τον Βενσάν Λιντόν να τραβάει πάνω του όλο το βάθος του στόρι, και τη νεαρή Γκαλατέα Μπελουγκί να αιχμαλωτίζει τα βλέμματα. Απαραιτήτως έπρεπε να υπάρχει μια οικονομία χρόνου, κρύβοντας έτσι κάτω από το χαλί την αδράνεια σε πολλά σημεία του δημιουργού.
Βαθμολογία: