Ματωμένος Γάμος
- La Novia
- The Bride
- 2015
- Ισπανία
- Ισπανικά
- Αισθηματική, Δραματική, Δραματικό Θρίλερ
- 14 Απριλίου 2016
Δύο άνδρες, μια γυναίκα, ένας έρωτας, ένα πάθος ισχυρότερο από την αγάπη και την άγρια φύση του κόσμου γύρω τους. Ο Λεονάρντο, η Νύφη και ο Γαμπρός είναι αχώριστη ομάδα από μικρά παιδιά, αλλά ανάμεσα στον Λεονάρντο και τη Νύφη υπάρχει ένας αόρατος, άγριος, άθραυστος δεσμός… Τα χρόνια περνούν, κι εκείνη, ανήσυχη και δυστυχισμένη, ετοιμάζεται για τον γάμο της με τον Γαμπρό, στη μέση της Λευκής Ερήμου, όπου ζει με τον πατέρα της. Την ημέρα πριν την τελετή, στην πόρτα της εμφανίζεται μια ηλικιωμένη Ζητιάνα, που της προσφέρει ένα δώρο και μια συμβουλή: «Μην τον παντρευτείς, αν δεν τον αγαπάς», ενώ παράλληλα της δίνει δυο γυάλινα στιλέτα. Ένα ρίγος διαπερνά την ψυχή και το σώμα της Νύφης.
Σκηνοθεσία:
Paula Ortiz
Κύριοι Ρόλοι:
Inma Cuesta … η νύφη
Asier Etxeandia … ο γαμπρός
Alex Garcia … Leonardo
Luisa Gavasa … η μητέρα
Carlos Alvarez-Novoa … ο πατέρας
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Javier Garcia Arredondo, Paula Ortiz
Παραγωγή: Alex Lafuente, Rosana Tomas
Μουσική: Shigeru Umebayashi
Φωτογραφία: Migue Amoedo
Μοντάζ: Javier Garcia Arredondo
Σκηνικά: Jesus Bosqued, Pilar Quintana
Κοστούμια: Miriam Doz, Arantxa Ezquerro
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: La Novia
- Ελληνικός Τίτλος: Ματωμένος Γάμος
- Διεθνής Τίτλος: The Bride
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Ματωμένος Γάμος (1981)
Σεναριακή Πηγή
- Θεατρικό: Bodas de Sangre του Federico Garcia Lorca.
Κύριες Διακρίσεις
- Βραβείο δεύτερου γυναικείου ρόλου (Luisa Gavasa) και φωτογραφίας στα Goya. Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, πρώτο αντρικό ρόλο (Asier Etxeandia), πρώτο γυναικείο ρόλο (Inma Cuesta), νέο ηθοποιό (Alex Garcia), σενάριο, μουσική, σκηνικά, ήχο και μακιγιάζ/κομμώσεις.
Παραλειπόμενα
- Τρίτη κινηματογραφική μεταφορά της διάσημης θεατρικής τραγωδίας του 1933. Στην ιστορία όμως έμεινε μόνο η δεύτερη ανάμεσα στις δύο πρώτες, αυτή του Carlos Saura, με την πρώτη να είναι στην Αργεντινή το 1938.
- Τα κεντρικά γυρίσματα ολοκληρώθηκαν στην Καππαδοκία της Τουρκίας, αφού η Paula Ortiz βρέθηκε να μην έχει στα χέρια της το απαραίτητο μπάτζετ, κι από εκεί βρέθηκαν οι πρόσθετοι χορηγοί. Κάποιοι όμως από το καστ δεν έκαναν το ταξίδι για την Τουρκία, με χαρακτηριστική περίπτωση αυτή του Alex Garcia, που στις εκεί σκηνές αντικαταστάθηκε από σωσία (φαίνεται μόνο να καβαλάει άλογο). Τα κεντρικά έγιναν σε διάφορα γραφικά μέρη της Αραγονίας, όπως την έρημο Μονέγρος. Διάσημη για τους ανέμους της, έκανε δύσκολη την ακουστική ακόμα κι από ηθοποιό σε ηθοποιό.
- Δεν θεωρείται ταινία εποχής, παρότι μπορεί κανείς να το υποθέσει, μια και τοποθετείται σε ακαθόριστο χώρο και χρόνο.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 11/2/2017
Ποτέ δεν είναι άκαιρη μια διασκευή του «Ματωμένου Γάμου» του Λόρκα, και φυσικά είναι καλοδεχούμενη μια εκδοχή της κοντά στη σύγχρονη τεχνοτροπία. Απλά η Πάουλα Ορτίθ δεν ενδεικνύονταν, επί του αποτελέσματος, ως το καταλληλότερο άτομο να αναλάβει κάτι τέτοιο. Η ταινία της έχει τη χάρη ενός μοντέρνου καταραμένου ρομάντζου, δανείζεται εύστοχα τη μουσική του σύζευξη που έκανε τόσο δυνατή την ταινία του Κάρλος Σάουρα το 1981 (η οποία κρατάει με άνεση τον τίτλο της καλύτερης κινηματογραφικής διασκευής του εν λόγω κειμένου), έχει πανέμορφη φωτογραφία, αλλά προσπερνάει το μοντέρνο και παραπαίει σε κάτι που μοιάζει με διαφημιστικό κλιπ. Κι εκεί το φιλμ βυθίζεται, μένοντας τελικά στις καλές προθέσεις να διατηρηθεί ανέγγιχτο το αρχικό κείμενο. Παραπέμπει στην ανάλογη δουλειά του Μπαζ Λούρμαν με το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», μειώνοντας κι εδώ σε δύναμη την αρχική του πηγή.
Βαθμολογία: