Ο Ψάρης και ο Φαφούτης θα ανακαλύψουν επιτέλους τον αληθινό προορισμό τους στη ζωή: ο επικεφαλής του χωριού θα γίνει κυβερνήτης του Μπερκ έχοντας την Άστριντ στο πλευρό του και ο δράκος θα γίνει αρχηγός του είδους του. Τότε, εμφανίζεται η πλέον σκοτεινή απειλή που έχουν ποτέ αντιμετωπίσει -όπως και η εμφάνιση μιας θηλυκής Οργής της Νύχτας- και έτσι θα δοκιμαστεί καθοριστικά η δύναμη της σχέσης τους.

Σκηνοθεσία:

Dean DeBlois

Κύριοι Ρόλοι:

Jay Baruchel … Hiccup (φωνή)

America Ferrera … Astrid (φωνή)

F. Murray Abraham … Grimmel (φωνή)

Cate Blanchett … Valka (φωνή)

Gerard Butler … Stoick (φωνή)

Craig Ferguson … Gobber (φωνή)

Jonah Hill … Snotlout Jorgenson (φωνή)

Christopher Mintz-Plasse … Fishlegs Ingerman (φωνή)

Kristen Wiig … Ruffnut Thorston (φωνή)

Kit Harington … Eret (φωνή)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Dean DeBlois

Παραγωγή: Bonnie Arnold, Brad Lewis

Μουσική: John Powell

Μοντάζ: John K. Carr

Σκηνικά: Pierre-Olivier Vincent

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: How to Train Your Dragon: The Hidden World
  • Ελληνικός Τίτλος: Πώς να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας 3
  • Εναλλακτικός Τίτλος: How to Train Your Dragon 3 [ανεπίσημος]

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Σειρά βιβλίων: How to Train Your Dragon της Cressida Cowell.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων.
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων.

Παραλειπόμενα

  • Τεχνική: Computer-animated (ψηφιακό)
  • Η ταινία βγήκε και τρισδιάστατη.
  • Εδώ κλείνει η σειρά ως τριλογία. Την ταινία ανακοίνωσε το ίδιο το αφεντικό της DreamWorks Animation, ο Jeffrey Katzenberg, τον Δεκέμβριο του 2010, αφήνοντας όμως ανοιχτό το ενδεχόμενο για περισσότερα μέρη. Ο δημιουργός της ταινίας, ο DeBlois, επέμεινε έπειτα για την τριλογία.
  • Η πρώτη ημερομηνία εξόδου που είχε ανακοινωθεί ήταν ο Ιούνης του 2016. Έπειτα πήγε στον Ιούνιο του επόμενου χρόνου, για να φτάσει μετά στον Μάιο του 2018. Μετά από σύντομο πέρασμα από τον Σεπτέμβρη του 2018 και τον Μάρτιο του 2019, κατέληξε στον Φεβρουάριο του 2019…
  • Η πρώτη ταινία είχε διανεμηθεί από την Paramount, και η δεύτερη από την 20th Century Fox. Τώρα ήρθε η σειρά της Universal.
  • Με 525,7 εκατομμύρια δολάρια κέρδη (κόστος: 129), τερμάτισε στην πέμπτη θέση των εμπορικότερων της χρονιάς.
  • Και στα ελληνικά, με τις φωνές των: Βαγγέλης Ευαγγέλου (Ψάρης), Ηρώ Μπέζου (Άστριντ), Αλμπέρτο Εσκενάζυ (Γκρίμελ), Γιώτα Μηλίτση (Πέτρα), Πάνης Καλοφωλιάς (Μύξαρχος), Φώτης Πετρίδης (Σκόρδος), Δημήτρης Μάριζας (Πέτρας), Φοίβος Ριμένας (Λέπιας), Ιφιγένεια Στάικου (Βάλκα), Νίκος Παπαδόπουλος (Στωικός), Βασίλης Μήλιος (Έρετ), Πέτρος Δαμουλής, Γιώργος Ζαχαρόπουλος, Τάκης Σακελλαρίου, Μαριάνθη Σοντάκη, Αλέξανδρος Στεφανής, Γιάννης Στεφόπουλος. Σκηνοθετική επιμέλεια: Πέτρος Δαμουλής. Μετάφραση: Πάνυ Ναούμ.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ο ισλανδός Jonsi έγραψε ένα νέο τραγούδι για την ταινία, το Together From Afar, το οποίο βγήκε και σε σινγκλ.

Κριτικός: Πάρις Μνηματίδης

Έκδοση Κειμένου: 7/4/2019

Τεχνικά, το σχέδιο και οι εικόνες που φιλοξενούνται εδώ βρίσκονται σε ένα αντάξιο, αν όχι και ακόμη υψηλότερο επίπεδο συγκριτικά με τα προηγούμενα φιλμ της σειράς, προσφέροντας ενίοτε μέχρι και οπτικές πανδαισίες. Τυπικά, δεν υπάρχει σε γενικές γραμμές μεγάλη απόκλιση ποιοτικά με ό,τι προϋπήρξε στο συγκεκριμένο σύμπαν, αν όμως θα έπρεπε αναγκαστικά να αξιολογηθούν συγκριτικά οι ταινίες, αυτό το σίκουελ θα ήταν ουραγός.

Ο κύριος λόγος για αυτό είναι το σενάριο: μοιάζει αρκετά προσχηματικό και όχι ιδιαίτερα καλοδουλεμένο, σαν να είναι απλά μια αφορμή για να υπάρξει η πολυπόθητη κατακλείδα για όσους ακολουθούν το συγκεκριμένο κινηματογραφικό σύμπαν από όταν πρωτοεμφανίστηκε εννιά χρόνια πριν. Αυτό δεν σημαίνει πως πρόκειται για μια περιττή προσθήκη: εξελίξεις με κάποια βαρύτητα υπάρχουν, όπως και κρίσιμες μεταβολές χαρακτήρων (ειδικά η σχέση μεταξύ Hiccup και Astrid δεν είχε αναπτυχθεί πουθενά αλλού διεξοδικότερα). Δεδομένου όμως και του άτυπου κινηματογραφικού κανόνα που καθιερώθηκε στη μετά «Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Η Επιστροφή του Βασιλιά» εποχή που θέλει το τρίτο κεφάλαιο μιας τριλογίας να αποτελεί και το αποκορύφωμά της, εδώ δεν συμβαίνουν αρκετά ώστε να στέκει ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός. Αυτό που γίνεται είναι πως ολοκληρώνεται και μεστώνει το οικολογικό μήνυμα που οικοδομείται εδώ και τρεις ταινίες, ενώ υπάρχει κι ένα συναισθηματικά φορτισμένο «αντίο», ομολογουμένως αρκετά τρυφερό, που θα αγγίξει ιδιαίτερα όσους μεγάλωσαν με τις περιπέτειες του νεαρού πρωταγωνιστή και του δράκου του.

Ενδεικτικό του ότι η δραματουργία υπολείπεται των προγενέστερων κεφαλαίων είναι πως ποτέ δεν εκπέμπεται η αίσθηση ότι υπάρχει ένα μεγάλο διακύβευμα, ότι η διατάραξη της τάξης του σύμπαντος είναι τέτοια ώστε να μην είναι δυνατή η επιστροφή στην κανονικότητα. Αυτό δεν σημαίνει πως το σύνολο δεν έχει ψυχαγωγική αξία ή δεν είναι αντάξιο του ονόματος που έχει χτίσει η σειρά αυτή, ίσα-ίσα που εξακολουθεί να τηρείται η χρυσή αυτή τομή που βρισκόταν ανέκαθεν στο συγκεκριμένο franchise, όπου η παιδικότητα κι ο ενθουσιασμός που τη συνοδεύει δηλώνουν το «παρών», συνοδευόμενα όμως με μια ματιά ενήλικη και συνειδητοποιημένη ως προς το προσωπικό ταξίδι των χαρακτήρων και των νοημάτων που αποκομίζονται στο τέλος της διαδρομής. Προστίθεται δε και κάτι κάπως καινούριο σε σχέση με ό,τι έχει κυκλοφορήσει πιο πριν που εκτυλίσσεται σε αυτό τον φανταστικό κόσμο: οι σκηνές όπου οι δύο δράκοι σταδιακά ερωτεύονται, από τις οποίες απουσιάζει ολοκληρωτικά οποιοδήποτε ίχνος διαλόγου, έχουν μια αθωότητα και μια τρυφερότητα που δεν είναι πάντοτε δεδομένη σε μεγάλη animated παραγωγή αναγνωρισμένου στούντιο, και που διαφοροποιούν το όλο εγχείρημα από την κατηγορία του σίκουελ που υλοποιείται μονάχα για λόγους οικονομικούς.

Στα υπόλοιπα καλά στοιχεία προστίθεται κι ένα ακόμη αξιόλογο μουσικό σκορ από τον John Powell, ο οποίος εξακολουθεί να κρατάει τα στάνταρ σε ένα υψηλό επίπεδο σε αυτό τον τομέα. Στις φωνές γίνεται αρκετά αισθητή η απουσία της τραχιάς προφοράς του Gerard Butler, ακόμη κι αν επαναφέρεται σε κάνα δυο σκηνές μέσω φλασμπάκ, γενικά όμως γίνεται σωστή δουλειά, έστω κι αν η συνεισφορά του υποτιμημένου αν και οσκαρούχου F. Murray Abraham δεν αποδίδει τα αναμενόμενα (ίσως να φταίει και ότι ο κακός του δεν είναι και ιδιαίτερα καλογραμμένος ώστε να γίνει ένα αποτελεσματικό αβαντάρισμα), ενώ και η Cate Blanchett από εκεί που αποτελούσε ζωτικό κομμάτι του «Πώς να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας 2» καταλήγει να έχει εδώ ήσσων σημασία για την πλοκή. Γενικά, πρόκειται για ένα θέαμα που νοιάζεται για την πρόσληψη που θα έχει από τον ανήλικο θεατή και παράλληλα δίνει και κάτι στον ενήλικα. Θα μπορούσαν οι συγκινήσεις να είναι περισσότερες ελέω ταμπέλας «κλεισίματος» ενός μύθου, αλλά οι αρετές είναι τόσες που πολύ δύσκολα θα μιλούσε κανείς για πραγματική απογοήτευση. Η δράση είναι χορταστική, έστω και σε σχετικά μικρότερη κλίμακα, το χιούμορ ποτέ δεν ξεπέφτει στη φτήνια, και το συνολικό πακέτο εντέλει σέβεται όλες τις μερίδες του κοινού στις οποίες απευθύνεται.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

13 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *