Ο Θανάσης φεύγει από το ορφανοτροφείο με δίπλωμα τυμπανιστή. Οι προσπάθειες του να στεριώσει όμως σε μια δουλειά είναι μάταιες. Από την άλλη, οι απόπειρες του ιδιωτικού ντετέκτιβ, που του έχει αναθέσει την ανεύρεση του πατέρα του, θα στεφθούν με επιτυχία, και ο Θανάσης θα εγκατασταθεί στο πολυτελές σπίτι του. Οι υπηρέτες όμως στους οποίους ο πατέρας είχε υποσχεθεί την περιουσία του, βλέποντας τον μοναδικό κληρονόμο, αποφασίζουν να τον τρελάνουν.

Σκηνοθεσία:

Πάνος Γλυκοφρύδης

Κύριοι Ρόλοι:

Θανάσης Βέγγος … Θανάσης Θανασάκης

Λαυρέντης Διανέλλος … ο πατέρας του Θανάση

Κλέω Σκουλούδη … Κατίνα

Νανά Σκιαδά … Σμαράγδα

Τάκης Μηλιάδης … Τζέιμς Μποντόπουλος

Δημήτρης Νικολαΐδης … Δρ Πέτρος Γνωστικός

Ζανίνο … Γιάννης

Δημήτρης Κούκης … Λεωνίδας

Νικήτας Πλατής … διευθυντής ορφανοτροφείου

Νίκος Νεογένης … Πέτρος

Κώστας Μεντής … διευθυντής ορχήστρας

Φρόσω Κοκκόλα … η μητέρα της Κατίνας

Γιώργος Ξύδης … Κώστας

Γιάννης Σπαρίδης … κουρέας

Νίκος Φέρμας … αφεντικό νυχτερινού κέντρου

Γιώργος Ζαμπέτας … μπουζουκτσής

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Δημήτρης Βασιλειάδης, Ναπολέων Ελευθερίου

Παραγωγή: Θανάσης Βέγγος

Φωτογραφία: Δήμος Σακελλαρίου

Μοντάζ: Παύλος Φιλίππου

Σκηνικά: Γιώργος Στεργίου

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Είναι Ένας… Τρελλός Τρελλός Τρελλός Βέγγος

Διεθνής Τίτλος: He’s a Mad, Mad, Mad Veggos

Εναλλακτικός Τίτλος: Είναι Ένας… Τρελός Τρελός Τρελός Βέγγος

Παραλειπόμενα

  • Πρώτη ταινία της κινηματογραφικής εταιρίας του Θανάση Βέγγου, ΘΒ Ταινίες Γέλιου.
  • Η Άννα Φόνσου, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ και η Ντίνα Τριάντη κάνουν φιλικά περάσματα.
  • Με 446.168 εισιτήρια, ήρθε στην 7η θέση ανάμεσα σε 101 ελληνικές ταινίες της σαιζόν.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ο Γιώργος Ζαμπέτας ερμηνεύει ένα σόλο μπουζούκι.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 18/8/2020

Με το καλημέρα, η εταιρία που διάβασε την ελληνική τρέλα με επίπεδο ευρωπαϊκής ποιότητας, δείχνει τα δόντια της. Ο Βέγγος είναι φανερά απελευθερωμένος, και αδιόρθωτα «ξαμολημένος». Αδιαφορεί για κανόνες ελληνικής κωμωδίας, και εμφανίζει έναν νέο θεοπάλαβο χαρακτήρα, του οποίου μονάχα ψήγματα είχαν αφεθεί να φανερωθούν νωρίτερα.

Κι όμως, πρόκειται για μαύρη κωμωδία. Ένα είδος που ως τότε ταίριαζε περισσότερο στους βρετανούς, βρίσκει εδώ το ελληνικό, λαϊκό ύφος του, χωρίς να νοιάζεται κανείς αν το κείμενο παράγει και κάποια σατιρική αιχμή. Ο Βέγγος είναι άνθρωπος αγνών αισθημάτων, και δεν αισθάνεται ακόμα εχθρούς, κάτι που θα αλλάξει μετά την χρεωκοπία της εταιρίας του, και την παρουσία της χούντας. Εδώ είναι το βασίλειο του άπλετου γέλιου, κι όποιος δεν ξεκαρδιστεί, πρέπει να το «ψάξει».

Όπως και στα άλλα κλασικά παραδείγματα της ΘΒ, καμία σκηνή δεν είναι για πέταμα. Κανένας δε ρόλος, ακόμα κι αν αφορά κομπάρσο, δεν παρελαύνει δίχως νόημα επί της οθόνης. Δεν είναι τόσο θέμα μελέτης, όσο χημείας, και το ότι οι καλές ατάκες δεν αφορούν μονάχα τον πρωταγωνιστή, αλλά το σύνολο του κειμένου, και είναι γραμμένες πάνω στα πρόσωπα (απίθανη η αυτοπαρωδία του Λαυρέντη Διανέλλου). Έτσι, παρότι αρκετές σκηνές θα μπορούσαν να πάρουν την ετικέτα του κλασικού, απλά ανήκουν σε μια αδιάκοπη γραμμή σταθερά υψηλής ψυχαγωγίας.

Τη συγκεκριμένη περίοδο ο Βέγγος δεν είναι ένας ακόμα γελωτοποιός του λαού, όπως εύκολα θα μπορούσε ακόμα κι ο ίδιος να αυτοπροσδιοριστεί. Είναι δημιουργός, είτε ερμηνεύοντας, είτε σκηνοθετώντας. Δεν είναι μόνο ένας μεγάλος έλληνας κωμικός όπως συνηθίζουμε να λέμε, αλλά ένας από τους σπουδαιότερους έλληνες καλλιτέχνες του 20ού αιώνα, και πρέπει να το πάρουμε χαμπάρι μήπως και πάρουμε μαθήματα από την κατεργασμένη τρελάρα του.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

20 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.