Ένας βιομήχανος χαλβά βρίσκεται δολοφονημένος στην έπαυλή του. 5 ύποπτοι, 0 αποδεικτικά στοιχεία. Ίντριγκες, πάθη, μίση, δολοπλοκίες, και κάθε μέρα έρχονται στο φως νέα στοιχεία που περιπλέκουν την υπόθεση. Θα καταφέρει ο αστυνόμος Μπέκρας να βρει τον δολοφόνο;

Σκηνοθεσία:

Μάνος Καμπίτης

Κύριοι Ρόλοι:

Μάρκος Σεφερλής … αστυνόμος Μπέκρας

Ελένη Καστάνη … Ευρυδίκη Συμεωνίδη

Γιάννης Ζουγανέλης … Dr. Genius

Γιάννης Καπετάνιος … υπαστυνόμος Μπουντούνας

Έλενα Τσαβαλιά … Τζένη

Γιώργος Αγγελόπουλος … ιατροδικαστής Καρόζης

Δημήτρης Τζουμάκης … Περικλής Συμεωνίδης

Πηνελόπη Αναστασοπούλου … Ναστάζια

Νίκος Βουρλιώτης … Λουί

Βίκυ Κάβουρα … Νάντια

Ναυσικά Παναγιωτακοπούλου … Λιλή

Ιωάννης Απέργης … Αρμάνδος

Δημήτρης Σταρόβας … υπουργός δημοσίας τάξης

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Μάρκος Σεφερλής

Παραγωγή: Μάρκος Σεφερλής

Μουσική: Νίκος Βεντουράτος

Φωτογραφία: Αλέκος Γιάνναρος

Μοντάζ: Τεό Σκρίκας

Σκηνικά: Θανάσης Μανίκας

Κοστούμια: Μάγδα Καλορίτη

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Χαλβάη 5-0
  • Διεθνής Τίτλος: Halvaii 5-0

Παραλειπόμενα

  • Μετά από πολλά χρόνια καριέρας κωμικού, αυτή είναι η πρώτη κινηματογραφική ταινία για τον Μάρκο Σεφερλή.
  • Πρώτη ταινία και για τον Μάνο Καμπίτη, παλιό συνεργάτη του Σεφερλή.
  • Πρόλαβε την πανδημία, και έγινε με 223.962 εισιτήρια η πιο εμπορική ελληνική ταινία της χρονιάς.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Οι Goin’ Through ερμηνεύουν για την ταινία το Μέσα απ’ τα Μάτια σου, με τη συμμετοχή του Ισορροπιστή και της Αγγέλας Σιδηροπούλου.

Κριτικός: Σοφία Γουργουλιάνη

Έκδοση Κειμένου: 29/1/2020

Ο Μάρκος Σεφερλής, στην πρώτη του εμφάνιση ως κινηματογραφικός πρωταγωνιστής αλλά και σεναριογράφος, επιδίδεται σε ένα διαρκές κρεσέντο ανηλεούς κακογουστιάς, στερεοτυπικού χιούμορ και διάχυτου σεξισμού.

Με όχημα την ιστορία εξαφάνισης ενός βιομήχανου χαλβά, βγάζει στη φόρα τον εαυτό που ο νεοέλληνας προσπαθεί να ξεχάσει πως ενδεχομένως και να διαθέτει. Κι αν, λοιπόν, η όποια πρόοδος και εξέλιξη της αισθητικής διατείνεται βροντόφωνα πως αποτελεί, πλέον, μέρος της σύγχρονης νεοελληνικής κουλτούρας, ο Σεφερλής διακωμωδεί αισχρά κάθε έννοια πολιτικής ορθότητας στον βωμό της φθήνιας της αισθητικής και του εκχυδαϊσμού της αντιμετώπισης του ανθρώπου.

Η σκηνοθεσία του Μάνου Καμπίτη ξεπερνάει εδώ τα όρια της συμβατικότητας, επενδύοντας ουσιαστικά στην παντελή έλλειψη αισθητικής. Οι ερμηνείες, στην προσπάθεια τους να βρουν συμμάχους στην αντιγραφή αντίστοιχων παραδειγμάτων εκτός συνόρων, καταλήγουν σε καρικατούρες κάποιου γνήσια κωμικού Mr. Bean. Το μέγιστο όμως καλλιτεχνικό και κοινωνικό σκουπίδι είναι το ίδιο το σενάριο, το οποίο επιδεικνύει αναίσχυντα την αδιαπραγμάτευτη και δεδομένη απολυτότητα του σεξισμού και του ρατσισμού του.

Συμπερασματικά, πρόκειται για ένα κινηματογραφικό προϊόν που επιτελεί μοναδικά τον ρόλο του ως όχημα για την πρόκληση απελπισίας σχετικά με την ίδια τη φύση της κοινωνίας και ημών ως εκπροσώπων της.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

10 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

6 Σχόλια

  1. Jim Fortosin 6 Οκτωβρίου 2024

    ταινιάρα . χτύπα τους μάρκο καλά κάνεις

  2. Ανώνυμος 28 Ιανουαρίου 2021

    Τραγική κριτική, τραγικότερη πιθανώς κι από την ίδια την ταινία (την οποία δεν έχω δει). Κυριά Γουρλογιάννη, δεν καταφέρατε ούτε σε ένα σημείο του κειμένου σας να αποστασιοποιηθείτε από τις προσωπικές σας απόψεις και να δώσετε μια έστω χρήσιμη και αντικειμενική πληροφορία στον αναγνώστη.

  3. γιωργος 16 Φεβρουαρίου 2020

    ακου λιγο κουκλα επειδη μου φαινεται εχετε χασει τη μπαλα μερικοι μερικοι...ρατσιστης σεξιστης κτλπ ειναι αυτος που παρεξηγειτε με τα αστεια (γιατι αυτος θεςωρει για λυπηση τους αλλους η τους υποτμαει και νιωθει ενοχες)κι οχι αυτος που ειναι απολυτως απενεχοποιημενος και ξερει οτι αυτα που λεει δεν εχουν απολυτως καμια σχεση με την πραγματοικοτητα αλλα αποτελει μονο ενα αστειο....καθως πολλες φορες αυτο στηριζεται στην υπερβολη και σε μη ρεαλιστικες καταστασεις στα οποια βασιζεται το χιουμορ....

  4. Δημήτρης 12 Φεβρουαρίου 2020

    Tο Αμερικ(λ)νικο χιούμορ του Σεφερλή τώρα και στον κινηματογράφο... Ευχαριστώ αλλά δεν θα πάρω. Σύμφωνα με όσα είδα στο trailer το καλύτερο σημείο της ταινίας θα είναι το σημείο που ο Σεφερλής πέφτει στον κάδο της ανακύκλωσης!!!1/10 (και πολύ του είναι)

    1. Ανώνυμος 10 Δεκεμβρίου 2020

      Συμφωνώ απόλυτα η ταινία είναι πατάτα από τις λίγες

      1. Σταύρος Γανωτής 11 Δεκεμβρίου 2020

        Αφήστε, το είδα πριν κάτι μέρες. Όσο καλοδιάθετος και να θέλεις να είσαι, έχει ποσοστό καλών αστείων 3 στα -πάνω-κάτω- 500. Τα υπόλοιπα...