Για τις κολλητές φίλες Μπέκι και Χάντερ, η ζωή είναι να κατακτάς τους φόβους σου και να ξεπερνάς τα όριά σου. Όμως, αφού αποφασίσουν να σκαρφαλώσουν στην κορυφή ενός απομακρυσμένου και εγκαταλελειμμένου πύργου 600ων μέτρων, δεν θα έχουν τρόπο να κατέβουν. Τώρα, οι αναρριχητικές δεξιότητες των δύο θα δοκιμαστούν, καθώς αγωνίζονται απεγνωσμένα για να επιβιώσουν από τα στοιχεία της φύσης, την έλλειψη προμηθειών και τα ιλιγγιώδη ύψη. 

Σκηνοθεσία:

Scott Mann

Κύριοι Ρόλοι:

Grace Caroline Currey … Becky

Virginia Gardner … Hunter

Jeffrey Dean Morgan … James

Mason Gooding … Dan

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jonathan Frank, Scott Mann

Παραγωγή: David Haring, James Harris, Mark Lane, Scott Mann, Christian Mercuri

Μουσική: Tim Despic

Φωτογραφία: MacGregor

Μοντάζ: Robert Hall

Σκηνικά: Scott Daniel

Κοστούμια: Lisa Catalina

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Fall
  • Ελληνικός Τίτλος: Πτώση

Παραλειπόμενα

  • Γυρίστηκε με ένα μπάτζετ μόλις 3ών εκατομμυρίων δολαρίων, με κάμερες IMAX, στην έρημο Μοχάβε.
  • Μόλις η Lionsgate Films αγόρασε τα δικαιώματα διανομής, απαίτησε να κοπούν οι τριάντα φορές που ακούγονταν η λέξη “fuck”, ώστε να μπορέσει η ταινία να χαρακτηριστεί ως PG-13. Αλλά καθώς τα νέα γυρίσματα θα απαιτούσαν χρόνο και χρήμα, οι παραγωγοί απευθύνθηκαν στην εταιρία Flawless, που είχε μόλις ιδρυθεί και στέλεχος της ήταν ο σκηνοθέτης Scott Mann. Εκεί υπήρχε η τεχνολογική δυνατότητα να αλλοιωθούν εκφράσεις προσώπων και λέξεις, αντικαθιστώντας το κάθε fuck με κάτι παραπλήσιο (πχ, freaking). Κι έτσι, με τη μέθοδο “neural reshoots”, το PG-13 ήρθε ανέξοδα και χωρίς κόπο.

Κριτικός: Ορέστης Μαλτέζος

Έκδοση Κειμένου: 31/8/2022

Μια ταινία επιβίωσης έρχεται συνήθως με κάποιες προδιαγραφές. Από σεναριακής πλευράς έχουμε τον κοφτό εντός θέματος τίτλο και το περιορισμένο καστ. Από σκηνοθετικής, μια κλειστοφοβική δυναμική που μοιραία εξαντλείται από ένα χρονικό όριο κι έπειτα. Ο σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος Scott Mann όμως υπερσκέφτεται την ταινία του, ξεπερνώντας επιτηδευμένα τα όρια του περιεχομένου και των δυνατοτήτων του. Η απλότητα δεν είναι πάντα μονόδρομος όπως έχουν δείξει η «Βαθιά Άγρια Θάλασσα» του Renny Harlin, και η «Κάθοδος» του Neil Marshall, αλλά εδώ έχουμε μια περίπτωση πιο κοντά στα «Ρηχά Νερά» του Jaume Collet-Serra.

Η συμπόνια είναι ένα σημαντικό στοιχείο για τη συναισθηματική εμπλοκή του θεατή, αλλά το χτίσιμο μιας αναλυτικής βιογραφίας για τις δυο πρωταγωνίστριες που ποτέ δεν σε γοητεύουν και απλώς από ένα σημείο τις συνηθίζεις, σε τραβάει περισσότερο προς τη λύπηση, είτε πρόκειται για την καθηλωμένη από τον φόβο Μπέκι είτε για την ξεπουλημένη YouTuber Χάντερ. Ο στόχος τους είναι σαφής: να σκαρφαλώσουν έναν μεταλλικό στύλο 600 μέτρων στη μέση του πουθενά. Ο συμβολισμός αυτής της πράξης που είναι η επαναφορά της ζωντανής-νεκρής Μπέκι στη ζωή είναι καλοδεχούμενος, αλλά οι επίμονες προσπάθειες του σεναρίου να αυξήσουν το βάθος του τολμήματος προσθέτοντας διαπροσωπικό δράμα στη σχέση των ηρωίδων, καταναλώνουν όλη την πρώτη πράξη και γονατίζουν την ένταση της δεύτερης. Αυτές οι στιγμές συνοδεύονται από μέτρια υποκριτική, διαλογικά κλισέ και αναποτελεσματική κινηματογράφηση.

Η ουσιαστική δουλειά του Mann έγκειται στο όταν ασχολείται με το πρακτικό ζήτημα της ανάβασης του στύλου, όπου χτίζει ικανοποιητικά την ένταση προτού μείνει πάλι στάσιμη λίγο αργότερα, δίνοντας την εντύπωση πως η πράξη της ανάβασης είναι αυτή που αρκεί από μόνη της για να εντυπωσιάσει τον θεατή, χάρη στο εξωπραγματικό στοιχείο της, παρά ο τρόπος παρουσίασής της, και στο σύνολο της «Πτώσης» αυτό το στοιχείο ρεαλισμού που κάνει τους θεατές να νιώθουν ότι βρίσκονται οι ίδιοι παγιδευμένοι πλήττεται από την υπερπροσπάθεια του δημιουργού της.

Το ίδιο το σενάριο σπρώχνει συνεχώς προς αυτή την κατεύθυνση, με το χρονικό διάστημα στο οποίο εκτυλίσσεται να καθιστά μάλλον υπεράνθρωπη τη φυσική κατάσταση των υποσιτισμένων ηρωίδων, που όσο περνούν οι μέρες επιδίδονται σε όλο και πιο εντυπωσιακά ακροβατικά. Η εξάντληση κάθε φυσικού ή τεχνητού ευρήματος που μπορεί να βρεθεί σε αυτό το μοναχικό ύψος, θα αρκούσε για να καταστήσει ξεχωριστή αυτή την ταινία, παρά το ανόητο αλλά στα όρια του πιστευτού κάποιων εξ αυτών.

Φτάνοντας στην τρίτη πράξη, ο Mann θέλει να δείξει ότι κι αυτός είναι ένας ξεχωριστός σκηνοθέτης και αξιοποιεί το στοιχείο της ανατροπής, και αυτό που καταφέρνει είναι να δείξει στην καλοπροαίρετη μερίδα θεατών που έχει παρακολουθήσει την ταινία ότι εντέλει τους έχει εξαπατήσει. Κάτι που μπορεί να μην είχε τόση σημασία, αν οι σκηνές που ακυρώνει δεν ήταν από τις πιο δυνατές μέσα σε αυτήν.

Δεν είναι ότι η «Πτώση» αποτυγχάνει να τραβήξει την προσοχή, και να οδηγήσει το κοινό που θα τη δει στη μεγάλη οθόνη του σινεμά σε συναρπαστικές στιγμές όπου θα γραπώσει το κάθισμα από την αγωνία. Είναι όλες οι υπόλοιπες μεγαλύτερες στον αριθμό στιγμές που ξεχειλώνουν την εμπειρία από τη χρονική διάσταση που της αρμόζει.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

12 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

3 Σχόλια

  1. DOWNLOADER 3 Σεπτεμβρίου 2022

    H ταινία είναι πολύ μεγάλη πατάτα και τίγκα στα κλισέ με αποκορύφωση την εναρκτήρια σκηνή. Οι ερμηνείες είναι για τα πανηγύρια όπως και η σκηνοθεσία!Η ταινία πρέπει να μπει στην κατηγορία Επιστημονική Φαντασία, διότι δεν υπάρχει πιθανότητα στις μέρες μας, ούτε μία στο εκατομμύριο, κάποια τύπισσα να χάσει τον δικό της και να τον θρηνεί σχεδόν ένα χρόνο μετά. Μέσα σε μια βδομάδα θα είχε βρει ήδη άλλον.2 στα δέκα και πολύ του είναι. Έτσι και το είχα δει σε κινηματογράφο θα έκλαιγα τα λεφτά μου!!! ΜΑΚΡΙΑ. Δεν αξίζει ΟΥΤΕ για κατέβασμα!

  2. ΑΙΘΟΥΣΑ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ 2 Σεπτεμβρίου 2022

    Την ταινία την είδα χθες μια και είχα πολλές ελπίδες ότι θα μου άρεσε, αλλά τη βρήκα μέτρια. Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφει ο Κ. Μαλτέζος. Το σχόλιο όμως του "κυρίου" Downloader (ένα από τα πολλά του ονόματα στα σχόλια εδώ) δεν κατάλαβα από ποιο πλανήτη προσγειώθηκε. Δεν είναι ντροπή κάποιος να ζει στον κόσμο του, αλλά όταν φτάνει να το περηφανεύεται παραέξω έχουμε προβληματάκι. Παίρνει μήπως ποσοστά; Εάν ναι, τότε αλλάζει το θέμα.

  3. Downloader 2 Σεπτεμβρίου 2022

    Επειδή η ταινία όπως το λέει και το όνομα της, φαίνεται μεγάλη φόλα (Fall-a), προτιμήστε να την κατεβάσετε, αφού υπάρχει από χτες σε έκδοση 1080p WEB με ήχο 5.1, στα γνωστά τορεντάδικα (συγκεκριμένα έκδοση 1080p.WEBRip.DD5.1.x264-NOGRP) και είναι απλά θέμα χρόνου να βγουν και οι Ελληνικοί υπότιτλοι στα γνωστά υποτιτλάδικα! Επίσημα το Bluray θα βγει στις 18/10/2022 οπότε και σε FUllHD θα βγει εκεί γύρω, για όποιον θέλει να το δει σε FullHD