1969, καταμεσής της δικτατορίας. Ο Χρήστος, ένας νεαρός τελειόφοιτος γυμνασίου, εγκαταλείπει την επαρχία και έρχεται στην Αθήνα με την οικογένειά του, προκειμένου να συνεχίσει τις σπουδές του. Στο νέο του σχολείο γνωρίζει μια παρέα αγοριών και κοριτσιών, που μένουν μαζί ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, όταν όλα τελειώνουν. Ο Χρήστος θυμάται όλα αυτά 20 χρόνια μετά, μέσα από ένα μεγάλο φλας-μπακ μνήμης.
Σκηνοθεσία:
Αντώνης Κόκκινος
Κύριοι Ρόλοι:
Δημοσθένης Παπαδόπουλος … Χρήστος ‘Trogg’
Κώστας Καζανάς … Γιώργος
Γιώργος Πυρπασόπουλος … Περικλής
Πέτρος Γαλλίας … Νάσος ‘Bond’
Πέγκυ Τρικαλιώτη … Στέλλα
Δέσποινα Κούρτη … Λένα
Βαγγέλης Καζάν … ο πατέρας του Χρήστου
Δέσποινα Τομαζάνη … η μητέρα του Περικλή
Τάσος Γιαννόπουλος … Γιάννης
Αλέξης Γκόλφης … ο πατέρας του Γιώργου
Ανδρέας Νάτσιος … ο σαξοφωνίστας
Γιάννης Ροζάκης … διευθυντής σχολίου
Μαίη Σεβαστοπούλου … η μητέρα του Χρήστου
Περικλής Λιανός … Γεωργίου
Βασίλης Καμίτσης … Αλέκος
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Αντώνης Κόκκινος, Αλέξανδρος Κακαβάς
Παραγωγή: Αντώνης Κόκκινος, Πάνος Παπαχατζής
Μουσική: Γιάννης Σπυρόπουλος
Φωτογραφία: Σταύρος Χασάπης
Μοντάζ: Ιωάννα Σπηλιοπούλου
Σκηνικά: Γιούλα Ζωιοπούλου
Κοστούμια: Γιούλα Ζωιοπούλου
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Τέλος Εποχής
- Ελληνικός Τίτλος: End of an Era
Κύριες Διακρίσεις
- Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ του Καρλόβι Βάρι.
- Καλύτερη ταινία, δεύτερος γυναικείος ρόλος (Πέγκυ Τρικαλιώτη), σενάριο, μοντάζ και ήχος στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
- Βραβείο ΠΕΚΚ καλύτερης ταινίας.
- Βραβείο καλύτερης ταινίας και σεναρίου στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας.
Παραλειπόμενα
- Με έντονες επιρροές από γαλλικό σινεμά, ειδικά νουβέλ-βαγκ, το φιλμ θεωρείται εκ των ταινιών που σηματοδότησαν μια αναγέννηση στο ελληνικό σινεμά, κάνοντας κάποιους τότε να μιλούν για “νέο-νέο ελληνικό κινηματογράφο”.
- Κινηματογραφικό ντεμπούτο για τον Αντώνη Κόκκινο.
- Οι Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Κώστας Καζανάς, Γιώργος Πυρπασόπουλος και η βραβευμένη Πέγκυ Τρικαλιώτη στην πρώτη τους κινηματογραφική συμμετοχή. Για τον Πέτρο Γαλλία ήταν μεν η πρώτη, αλλά μαζί και η έσχατη.
- Λίγο πριν κάνει μια καριέρα στη μεταμεσονύχτια ζώνη της ελληνικής τηλεόρασης, η Πέπη Τσεσμελή εμφανίζεται εδώ για πρώτη και τελευταία φορά στον κινηματογράφο, κρατώντας τον ρόλο της πόρνης.
- Με 230.000 εισιτήρια τερμάτισε πρώτη ανάμεσα στις ελληνικές ταινίες της περιόδου 1994-1995.
Άριστη σκηνοθεσία σενάριο εμβληματική και ποιοτικό καττ