Μια συμμορία καταφέρνει να πετύχει μία από τις διασημότερες ληστείες τράπεζας στην ιστορία της Αργεντινής. Όταν η αστυνομία εισβάλει στο οίκημα, βρίσκει παιδικά όπλα, φοβισμένους ομήρους και άδεια θησαυροφυλάκια, χωρίς να υπάρχει πουθενά ίχνος τόσο των χρημάτων όσο και των ληστών. Μήνες μετά, η γυναίκα ενός εκ των ληστών αποφασίζει να εκδικηθεί τον άπιστο σύζυγο της, με το να καταδώσει όλη την εξάδα που ενεπλάκη στο έγκλημα. Παρότι ένας τους θα πιαστεί, τα χρήματα δεν βρίσκονται πουθενά. Ήταν εντέλει η προδομένη σύζυγος μια ρωγμή στο τέλειο σχέδιο, ή ακόμα μία καλοσχεδιασμένη πτυχή της ληστείας του αιώνα;

Σκηνοθεσία:

Ariel Winograd

Κύριοι Ρόλοι:

Diego Peretti … Fernando Araujo

Guillermo Francella … Luis Mario Vitette Sellanes

Pablo Rago … El Marciano

Luis Luque … Miguel Sileo

Juan Alari … El Gaita

Rafael Ferro … Alberto ‘Beto’ de la Torre

Magela Zanotta … Turca

Johanna Francella … Lucia Vitette Sellanes

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Alex Zito, Fernando Araujo

Παραγωγή: Fernando Carranza, Javier del Pino, Ricardo Freixa, Juan Pablo Garcia, Axel Kuschevatzky, Marcelo Ortega, Fernando Szew, Alex Zito, Pola Zito

Μουσική: Dario Eskenazi

Φωτογραφία: Felix Monti

Μοντάζ: Pablo Barbieri Carrera

Σκηνικά: Daniel Gimelberg

Κοστούμια: Julio Suarez

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: El Robo del Siglo
  • Ελληνικός Τίτλος: Το Κόλπο του Αιώνα
  • Διεθνής Τίτλος: The Heist of the Century

Παραλειπόμενα

  • Βασίζεται σε αληθινή ιστορία που συνέβη το 2006.

Κριτικός: Σπύρος Δούκας

Έκδοση Κειμένου: 8/7/2020

Ο Ariel Winograd αφηγείται με ρεαλισμό, καυστικό ύφος και μια απολαυστική, σπιντάτη ροή την αληθινή ιστορία μιας από τις μεγαλύτερες ληστείες που έλαβαν ποτέ χώρα στην Αργεντινή. Ακολουθώντας μια αντίστοιχη λογική με αυτήν του πρόσφατου «American Animals», το σενάριο εδώ παρακολουθεί με συμπάθεια τους χαρακτήρες (οι ληστές είναι απλοί, καθημερινοί άνθρωποι που επιδιώκουν κάτι μεγάλο, μια έντονη αλλαγή), τους οποίους μας συστήνει αναλυτικότατα στο πρώτο μισό, παράλληλα με την προετοιμασία για το «μεγάλο κόλπο». Μέσα από αυτή την ανάλυση, βλέπουμε για κάθε έναν (με μεγαλύτερη έμφαση στους δύο βασικούς πρωταγωνιστές, τον «εγκέφαλο» και τον «επαγγελματία») τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους, όλα δηλαδή τα στοιχεία που προοικονομούν επιδέξια την άνοδο και την πτώση που πρόκειται να ακολουθήσει.

Μπαίνοντας απότομα στη δεύτερη πράξη της εφαρμογής, αιφνιδιαζόμαστε, μιας που δεν έχουμε ακόμα δει το κόλπο πλήρως σχεδιασμένο σε όλο του το μεγαλείο. Κι αυτός είναι ένας έξυπνος, κρυφός άσσος της αφήγησης, που από εκείνο το σημείο και μετά ακολουθεί παράλληλο μοντάζ, βγάζοντας τον θεατή από τη θέση του «παντογνώστη» και από το κόλπο που μέχρι εκείνη τη στιγμή νόμιζε πως ακολουθούσε βήμα προς βήμα, και βάζοντάς τον στην οπτική των θυμάτων-ομήρων και της αστυνομίας που προσπαθεί να βρει λύση. Παρακολουθούμε λοιπόν μια σκακιέρα, όπου για την εκάστοτε κίνηση κάθε πλευράς λαμβάνουμε το ανάλογο background μέσω φλάσμπακ από την προετοιμασία. Στήνεται έτσι ένα ζωντανό, απρόβλεπτο παιχνίδι γεμάτο ανατροπές που παράγει κλιμακούμενα συναισθήματα αγωνίας.

Όμως, η αφηγηματική επιλογή να μπούμε απ’ ευθείας στην εφαρμογή πριν την ολοκλήρωση της προετοιμασίας του σχεδίου εκ των προτέρων, είναι ακριβώς αυτή που δημιουργεί τις αμφιβολίες και την προσδοκία της αναπόφευκτης πτώσης, καθώς κανένα σχέδιο δεν είναι τέλειο, εφόσον και κανένας χαρακτήρας δεν είναι. Η πανηγυρική επιτυχία της ληστείας μετατρέπεται σε ωρολογιακή βόμβα μέχρι το πρώτο μικρό λάθος που θα επιφέρει την καταστροφή. Όλο αυτό προβάλλεται με μια χιουμοριστική, κοινωνικά σαρκαστική διάθεση, μιας που το συνολικό κέρδος των ληστών δεν είναι η εφήμερη μπάζα, αλλά το δυνατό βίωμα. Αυτό ήταν που -παρότι ηθικά αμφιλεγόμενο και όχι χωρίς συνέπειες- επαναπροσδιόρισε τις ζωές τους, και εντέλει οδήγησε στη δημιουργία ενός τόσο απολαυστικού heist-movie. Είναι γεγονός ότι οι πιο απίστευτες ιστορίες βγαίνουν από την πραγματικότητα, και η φαντασία δύσκολα θα τις πλησίαζε.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

10 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *