
Ο δόλιος μάγος Πρόφιον θέλει να απομακρύνει από τον θρόνο τη νεαρή αυτοκράτειρα Σαβίνα, που επιθυμεί ισότητα και ευημερία για τον τόπο. Από τις πράξεις του νεαρού κλέφτη Ρίντλεϊ εξαρτάται πλέον η ισορροπία στην κατάσταση των πραγμάτων της αυτοκρατορίας.
Σκηνοθεσία:
Courtney Solomon
Κύριοι Ρόλοι:
Justin Whalin … Ridley Freeborn
Zoe McLellan … Marina Pretensa
Marlon Wayans … Snails
Lee Arenberg … Elwood Gutworthy
Kristen Wilson … Norda
Jeremy Irons … Profion
Thora Birch … αυτοκράτειρα Savina
Bruce Payne … Damodar
Edward Jewesbury … Vildan Vildir
Richard O’Brien … Xilus
Tom Baker … Halvarth
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Topper Lilien, Carroll Cartwright
Παραγωγή: Thomas M. Hammel, Kia Jam, Courtney Solomon
Μουσική: Justin Caine Burnett
Φωτογραφία: Douglas Milsome
Μοντάζ: Caroline Ross
Σκηνικά: Bryce Perrin
Κοστούμια: Barbara Lane
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Dungeons & Dragons
- Ελληνικός Τίτλος: Μάγοι & Δράκοντες
- Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Dungeons & Dragons: The Movie
- Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Μάγοι και Δράκοντες
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Μάγοι & Δράκοντες 2: Η Αρχέγονη Δύναμη (2005)
- Μάγοι & Δράκοντες 3: Το Βιβλίο του Σκότους (2012)
- Dungeons & Dragons: Εντιμότητα Μεταξύ Κλεφτών (2023)
Σεναριακή Πηγή
- Παιχνίδι: Dungeons & Dragons των Gary Gygax, Dave Arneson.
Παραλειπόμενα
- Το διάσημο επιτραπέζιο παιχνίδι Dungeons & Dragons κρατάει από το 1971, οπότε και ονομάζονταν Chainmail. Η πρώτη του επίσημη έκδοση έγινε το 1974, με τον γνωστό πλέον τίτλο, και γνώρισε απανωτές ανανεώσεις μέχρι και το 2014. Η άμεση του επιτυχία είχε ανοίξει τον δρόμο σε πολλά ίδιου τύπου παιχνίδια, ενώ είχε δεχτεί επικρίσεις από χριστιανικούς κύκλους. Το 1983 είχε γίνει τηλεοπτική σειρά κινουμένων σχεδίων για το CBS, και η εν λόγω ταινία ήταν η πρώτη κινηματογραφική εκδοχή. Θα ακολουθήσουν δύο σίκουελ αποκλειστικά για τη μικρή οθόνη, και το reboot του 2023.
- Συζητήσεις για τη δημιουργία μιας κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού είχαν ξεκινήσει από τις αρχές των 1980, και ειδικά μετά την εμφάνιση του Advanced Dungeons & Dragons. Ο Gary Gygax είχε έρθει προσωπικά σε επαφή με κάποια στούντιο, ενώ ο James Goldman είχε έτοιμο ένα σενάριο. Τίποτα όμως δεν ευδοκίμησε, μέχρι το 1990, όπου ο φανατικός παίκτης Courtney Solomon το έβαλε στοίχημα ζωής. Μεγαλωμένος μέσα στη βιομηχανία του θεάματος, ήταν μόλις 20 ετών όταν ξεκίνησε την οδύσσεια του στον χώρο, με απώτερο σκοπό να μπορέσει να αγοράσει τα κινηματογραφικά δικαιώματα του παιγνιδιού. 18 μήνες τού πήρε να τα αποκτήσει, αφού η τότε ιδιοκτήτρια τους, η εκδοτική TSR, Inc., είχε απογοητευτεί από τις προηγούμενες συνομιλίες με μεγάλα στούντιο. Μόλις ετοιμάστηκε ένα πρόχειρο σενάριο, ο Solomon διεξήγαγε ένα 18μηνο ταξίδι ανά τον πλανήτη, με σκοπό την ανεύρεση χρηματοδότησης. Ο κυριότερος σύμμαχος βρέθηκε στο Χονγκ Κονγκ και ήταν ο Allan Zeman, με τον οποίο ίδρυσαν τη Sweetpea Entertainment (έμελλε να κάνει μόνο αυτή την ταινία, το πρώτο σίκουελ και ακόμα μία το 2005).
- Ο Solomon είχε κατά νου μια πανάκριβη παραγωγή 100 εκατομμυρίων δολαρίων, και είχε προσεγγίσει για τη σκηνοθεσία ονόματα όπως των Francis Ford Coppola, James Cameron (ο συγκεκριμένος το σκέφτηκε σοβαρότερα από τους υπόλοιπους), Renny Harlin και Stan Winston. Αρκετά ήταν και τα στούντιο που έδειξαν ένα ενδιαφέρον, αλλά όλοι φοβόντουσαν τη μικρή δυναμική που είχε στα ταμεία το είδος της φαντασίας, προτείνοντας του συχνά να το μετατρέψει σε μια μικρή παραγωγή για το βίντεο. Η κρίσιμη χρονιά ήταν το 1997, όταν το σενάριο ολοκληρώθηκε και ο μεγαλοπαραγωγός Joel Silver συμμάχησε με τον Solomon. Στο μυαλό του παραγωγού όμως ήταν μια τηλεοπτική σειρά, αλλά η νέα διοίκηση της TSR δεν το επέτρεπε. Αυτό που υπήρχε πλέον ήταν μια παραγωγή των μόλις 3,5 εκατομμυρίων δολαρίων, που θα γυρίζονταν στην Πράγα για οικονομία και θα κατέληγε στο βίντεο. Ο Solomon αναλάμβανε ο ίδιος τη σκηνοθεσία, δίχως καμία πρότερη εμπειρία, και γύρισε μια 3λεπτη σκηνή μάχη στο Λος Άντζελες για να δοκιμάσει τον εαυτό του. Αυτά τα τρία λεπτά ήταν αρκετά για να πείσουν τον Silver ότι υπήρχε κάτι καλό στα σκαριά, και κατάφερε να αντλήσει χρηματοδότηση των 30 εκατομμυρίων δολαρίων. Πλέον μιλούσαμε για μια κινηματογραφική παραγωγή, που ήταν μία από τις ακριβότερες ανεξάρτητες όλων των εποχών.
- Ο Dave Arneson, ένας από τους δύο δημιουργούς του παιχνιδιού, είχε ένα κάμεο πέρασμα που όμως κόπηκε στο μοντάζ.
- Το φιλμ συνολικά κόστισε 45 εκατομμύρια δολάρια, αλλά η απόδοση στα ταμεία ήταν το λιγότερο καταστροφική. Η ταινία έμοιαζε να μην άρεσε σε κανέναν, πέρα και από τους κριτικούς, και απέφερε μόνο 33,8 εκατομμύρια δολάρια από τα ταμεία. Για κάποιους πλέον θεωρείται cult.
- Όπως αποκαλύφθηκε στα εξτρά του DVD, υπήρχαν πολλές σκηνές που κόπηκαν, αφού δεν υπήρχαν τα αναγκαία χρήματα για να ολοκληρωθούν όπως επιθυμούσε ο σκηνοθέτης.