Ο Τομ Σάντερς, στέλεχος πολυεθνικής φίρμας, καταφέρνει επιτέλους να κερδίσει την πολυπόθητη προαγωγή που ανέμενε τόσο πολύ. Σύντομα όμως η χαρά του μετατρέπεται σε αγωνία, όταν ανακαλύπτει πως το νέο του αφεντικό είναι η Μέρεντιθ Τζόνσον, μια γυναίκα με την οποία είχε έναν θυελλώδη δεσμό, δέκα χρόνια πριν. Όταν τελικά η Μέρεντιθ επιχειρεί να τον αποπλανήσει, ο Τομ δεν διστάζει να της κάνει μήνυση για σεξουαλική παρενόχληση.

Σκηνοθεσία:

Barry Levinson

Κύριοι Ρόλοι:

Michael Douglas … Tom Sanders

Demi Moore … Meredith Johnson

Donald Sutherland … Bob Garvin

Caroline Goodall … Susan Hendler

Roma Maffia … Catherine Alvarez

Dylan Baker … Philip Blackburn

Rosemary Forsyth … Stephanie Kaplan

Dennis Miller … Mark Lewyn

Jacqueline Kim … Cindy Chang

Donal Logue … Chance Geer

Allan Rich … Ben Heller

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Paul Attanasio

Παραγωγή: Michael Crichton, Barry Levinson

Μουσική: Ennio Morricone

Φωτογραφία: Tony Pierce-Roberts

Μοντάζ: Stu Linder

Σκηνικά: Neil Spisak

Κοστούμια: Gloria Gresham

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Disclosure
  • Ελληνικός Τίτλος: Αποκαλύψεις

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Disclosure του Michael Crichton.

Παραλειπόμενα

  • Ο Michael Crichton πούλησε για ένα εκατομμύρια δολάρια τα δικαιώματα του βιβλίου του στη Warner Bros, πριν καν αυτό εκδοθεί.
  • Ήταν να το σκηνοθετήσει ο Milos Forman, αλλά αποχώρησε λόγω δημιουργικών διαφορών με τον συγγραφέα. Υποψήφιος έπειτα ήταν κι ο Alan J. Pakula.
  • Η Annette Bening ήταν η αρχική Μέρεντιθ, αλλά έμεινε έγκυος κι αναγκάστηκε να αποχωρήσει. Πριν την τελική επιλογή, επιλαχούσες ήταν οι Geena Davis και Michelle Pfeiffer.
  • Η Demi Moore είχε γεννήσει μόλις έναν μήνα πριν πάρει τον ρόλο. Για να έρθει σε φόρμα, έκανε καθημερινά 4,5 χιλιόμετρα ποδήλατο.
  • Παρά τις μέτριες κριτικές, τα κατάφερε η ταινία στα ταμεία. Έβγαλε 214 εκατομμύρια δολάρια, έναντι κόστους των 55.
  • Έγινε τρεις φορές ριμέικ στην Ινδία.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 15/3/2009

Ο Μάικλ Κράιτον ήταν ένας σημαντικός και με ποικιλία συγγραφέας, αλλά δεν ήταν πάντα και τόσο ουσιαστικός. Εδώ έχουμε άλλη μια περίπτωση ερωτικού θρίλερ, στη λογική του «Ανήθικη Πρόταση». Δηλαδή, μια βασική ιδέα που χωράει συζήτηση, αλλά μια ανάλυση που κολλάει από νωρίς. Ο άνισος Μπάρι Λέβινσον κάνει μια κάπως εφετζίδικη δουλειά, και παρασύρεται από τα ονόματα των πρωταγωνιστών του (Μάικλ Ντάγκλας, Ντέμι Μουρ), λες και τους αφήνει να ερμηνεύσουν πλευρές του εαυτού τους. Καλύτερα να το έκανε κι αυτό ο Άντριαν Λάιν, κι ας κουβαλούσε την αποτυχία της «Ανήθικης». Το δραματικό θρίλερ εδώ έχει βάλει θεμέλια από πολύ νωρίς, και η περαιτέρω θριλερική κίνηση είναι κάτι παραπάνω από μιας χελώνας! Αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι καλό ως παραγωγή και καλοδουλεμένο τεχνικά, αλλά κι ως απλό δράμα. Το θέμα που θίγει, δε, είναι όντως συζητήσιμο, αφού έχουμε συνηθίσει τη σεξουαλική παρενόχληση να έχει θύμα μια γυναίκα. Αλήθεια, γιατί δεν της καθόταν να τελειώνουμε; Πλάκα κάνω…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

20 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *