Αποκαλύψεις
- Disclosure
- 1994
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Δραματικό Θρίλερ, Ερωτική
- 10 Φεβρουαρίου 1995
Ο Τομ Σάντερς, στέλεχος πολυεθνικής φίρμας, καταφέρνει επιτέλους να κερδίσει την πολυπόθητη προαγωγή που ανέμενε τόσο πολύ. Σύντομα όμως η χαρά του μετατρέπεται σε αγωνία, όταν ανακαλύπτει πως το νέο του αφεντικό είναι η Μέρεντιθ Τζόνσον, μια γυναίκα με την οποία είχε έναν θυελλώδη δεσμό, δέκα χρόνια πριν. Όταν τελικά η Μέρεντιθ επιχειρεί να τον αποπλανήσει, ο Τομ δεν διστάζει να της κάνει μήνυση για σεξουαλική παρενόχληση.
Σκηνοθεσία:
Barry Levinson
Κύριοι Ρόλοι:
Michael Douglas … Tom Sanders
Demi Moore … Meredith Johnson
Donald Sutherland … Bob Garvin
Caroline Goodall … Susan Hendler
Roma Maffia … Catherine Alvarez
Dylan Baker … Philip Blackburn
Rosemary Forsyth … Stephanie Kaplan
Dennis Miller … Mark Lewyn
Jacqueline Kim … Cindy Chang
Donal Logue … Chance Geer
Allan Rich … Ben Heller
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Paul Attanasio
Παραγωγή: Michael Crichton, Barry Levinson
Μουσική: Ennio Morricone
Φωτογραφία: Tony Pierce-Roberts
Μοντάζ: Stu Linder
Σκηνικά: Neil Spisak
Κοστούμια: Gloria Gresham
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Disclosure
- Ελληνικός Τίτλος: Αποκαλύψεις
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: Disclosure του Michael Crichton.
Παραλειπόμενα
- Ο Michael Crichton πούλησε για ένα εκατομμύρια δολάρια τα δικαιώματα του βιβλίου του στη Warner Bros, πριν καν αυτό εκδοθεί.
- Ήταν να το σκηνοθετήσει ο Milos Forman, αλλά αποχώρησε λόγω δημιουργικών διαφορών με τον συγγραφέα. Υποψήφιος έπειτα ήταν κι ο Alan J. Pakula.
- Η Annette Bening ήταν η αρχική Μέρεντιθ, αλλά έμεινε έγκυος κι αναγκάστηκε να αποχωρήσει. Πριν την τελική επιλογή, επιλαχούσες ήταν οι Geena Davis και Michelle Pfeiffer.
- Η Demi Moore είχε γεννήσει μόλις έναν μήνα πριν πάρει τον ρόλο. Για να έρθει σε φόρμα, έκανε καθημερινά 4,5 χιλιόμετρα ποδήλατο.
- Παρά τις μέτριες κριτικές, τα κατάφερε η ταινία στα ταμεία. Έβγαλε 214 εκατομμύρια δολάρια, έναντι κόστους των 55.
- Έγινε τρεις φορές ριμέικ στην Ινδία.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 15/3/2009
Ο Μάικλ Κράιτον ήταν ένας σημαντικός και με ποικιλία συγγραφέας, αλλά δεν ήταν πάντα και τόσο ουσιαστικός. Εδώ έχουμε άλλη μια περίπτωση ερωτικού θρίλερ, στη λογική του «Ανήθικη Πρόταση». Δηλαδή, μια βασική ιδέα που χωράει συζήτηση, αλλά μια ανάλυση που κολλάει από νωρίς. Ο άνισος Μπάρι Λέβινσον κάνει μια κάπως εφετζίδικη δουλειά, και παρασύρεται από τα ονόματα των πρωταγωνιστών του (Μάικλ Ντάγκλας, Ντέμι Μουρ), λες και τους αφήνει να ερμηνεύσουν πλευρές του εαυτού τους. Καλύτερα να το έκανε κι αυτό ο Άντριαν Λάιν, κι ας κουβαλούσε την αποτυχία της «Ανήθικης». Το δραματικό θρίλερ εδώ έχει βάλει θεμέλια από πολύ νωρίς, και η περαιτέρω θριλερική κίνηση είναι κάτι παραπάνω από μιας χελώνας! Αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι καλό ως παραγωγή και καλοδουλεμένο τεχνικά, αλλά κι ως απλό δράμα. Το θέμα που θίγει, δε, είναι όντως συζητήσιμο, αφού έχουμε συνηθίσει τη σεξουαλική παρενόχληση να έχει θύμα μια γυναίκα. Αλήθεια, γιατί δεν της καθόταν να τελειώνουμε; Πλάκα κάνω…
Βαθμολογία: