Destroyer
- Destroyer
- 2018
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Αστυνομική, Δραματικό Θρίλερ, Νουάρ
- 03 Ιανουαρίου 2019
16 χρόνια πριν, η ντετέκτιβ του αστυνομικού τμήματος του Λος Άντζελες Έριν Μπελ πήγε στην Καλιφόρνια σε μυστική αποστολή με σκοπό να εισχωρήσει σε μια συμμορία με αρχηγό τον τρομακτικό Σίλας. Όταν μια από τις βίαιες ληστείες τους αποτυγχάνει, η κάλυψη της Έριν χάνεται και ο Σίλας διαφεύγει. Αρκετά χρόνια αργότερα, ο Σίλας επιστρέφει πιο δυνατός και πιο επικίνδυνος από ποτέ, έχοντας καταστρώσει το σχέδιο της μεγαλύτερης τραπεζικής ληστείας στην ιστορία των ληστειών. Αυτή τη φορά, όμως, η Έριν θα τον σταματήσει.
Σκηνοθεσία:
Karyn Kusama
Κύριοι Ρόλοι:
Nicole Kidman … Erin Bell
Toby Kebbell … Silas Howe
Sebastian Stan … Chris
Tatiana Maslany … Petra
Bradley Whitford … Dennis DiFranco
Jade Pettyjohn … Shelby Bell
Scoot McNairy … Ethan
Toby Huss … Gil Lawson
Beau Knapp … Jay
James Jordan … Toby
Shamier Anderson … Antonio
Kelvin Han Yee … υπαστυνόμος Oshima
Natalia Cordova-Buckley … ντετέκτιβ Gavras
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Phil Hay, Matt Manfredi
Παραγωγή: Fred Berger, Phil Hay, Matt Manfredi
Μουσική: Theodore Shapiro
Φωτογραφία: Julie Kirkwood
Μοντάζ: Plummy Tucker
Σκηνικά: Kay Lee
Κοστούμια: Audrey Fisher
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Destroyer
- Ελληνικός Τίτλος: Destroyer
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα πρώτου γυναικείου ρόλου (Nicole Kidman) σε δράμα.
Παραλειπόμενα
- Η Nicole Kidman κόλλησε γρίπη κατά τα γυρίσματα, αλλά αποφάσισε να μη διακόψει και να την χρησιμοποιήσει στην ερμηνεία της.
- Ο Sebastian Stan είχε δοκιμαστεί αρχικά για τον Σίλας, με τη σκηνοθετίδα να αποφασίζει ότι ήταν καλύτερος για τον Κρις.
- Παρότι άρεσε στο σύνολο της κριτικής, εμπορικά η ταινία ήταν μια απογοήτευση. Κόστισε 12,4 εκατομμύρια δολάρια, αλλά εισέπραξε μόλις 5,6.
Κριτικός: Φίλιππος Χατζίκος
Έκδοση Κειμένου: 5/1/2019
Η Έριν Μπελ είναι μία αστυνομικός που διάγει την καριέρα της υπό τη σκιά της παταγώδους αποτυχίας μίας παλαιάς αποστολής παρείσφρησης σε μία συμμορία και αποτροπής μίας ληστείας. Δεκαέξι χρόνια μετά τα συμβάντα, ο αρχηγός της σπείρας επιστρέφει κουβαλώντας μαζί του όλους τους δαίμονες της διαλυμένης Μπελ και εκείνη αποφασίζει να τον σταματήσει, αψηφώντας οποιοδήποτε κόστος.
Το φιλμ της Καρίν Κουσάμα, παρότι η προώθησή του παραπλανεί, είναι μία νέο-νουάρ δραματική ιστορία που επικεντρώνεται στα δυσβάσταχτα ψυχικά φορτία. Η αφήγηση μοιράζεται ανάμεσα σε παρόν και παρελθόν και εκτυλίσσει ουσιαστικά δύο ιστορίες ταυτόχρονα. Σαν αρχαιοελληνική τραγωδία που παρουσιάζει παράλληλα την ύβρι και την αναζήτηση της κάθαρσης. Και στο βάθος όλων, παρότι κρυμμένο έξυπνα, είναι το μέλλον, υπό τη μορφή της αποξενωμένης δεκαεξάχρονης θυγατέρας της αστυνομικού. Μίας ύπαρξης που στερήθηκε την αγάπη που της έπρεπε, αλλά επέζησε. Και τώρα αποτελεί τον μόνο αληθινό ζωοδόχο άξονα της ζωής της Μπελ.
Η απόδραση της μικρής από τα σκατά στα οποία η ίδια έζησε όλη της ζωή είναι η σπουδαιότερη αποστολή της σκληροτράχηλης μητέρας, αλλά γνωρίζει ότι δε μπορεί να την οδηγήσει εκεί. Γιατί το μυαλό της είναι κατειλημμένο από την κραυγαλέα δυστυχία του ανεκπλήρωτου πόνου που βίωσε εκείνη τη σημαδιακή ημέρα. Μία ιστορία από την οποία πρέπει πάση θυσία να απαλλαγεί, προκειμένου να βάλει ένα τέλος και να μπορεί να κοιτάξει το φως της ημέρας μέσα από τα πρησμένα μάτια της.
Παρότι η ιστορία δεν βρίθει πρωτοτυπίας και τα σεναριακά ατοπήματα, ιδίως υπό τη μορφή παράλογων διευκολύνσεων για την εξέλιξη της πλοκής δεν λείπουν, η ταινία της Αμερικανίδας δημιουργού έχει μία έντονη εσωτερική πυγμή, βρίσκει τον τρόπο να παραμείνει πάνω στις ράγες ακόμα και όταν πλησιάζει δραματικά κοντά στον εκτροχιασμό. Η επιτυχημένη σκοτεινή απεικόνιση του τοπίου που αντανακλά τον τσακισμένο ψυχισμό της πρωταγωνίστριας, η μαεστρική εναλλαγή του χρονικού σημείου της αφήγησης που διατηρεί το ενδιαφέρον ακόμα και όταν ο θεατής αντιλαμβάνεται την νουαρίζουσα κατεύθυνσή της και ο φαταλισμός πίσω από κάθε στάση στις προσπάθειες της Μπελ διασώζουν τις αδυναμίες της πλοκής.
Στο κέντρο κάθε κάδρου είναι η Νικόλ Κίντμαν έχοντας υποστεί μία δριμεία μεταμόρφωση η οποία αποτελεί επί της αρχής το μεγάλο στοίχημα της ταινίας. Ενώ λοιπόν η πεπειραμένη και τελούσα σε καλό φεγγάρι ηθοποιός αδιαμφισβήτητα προσηλώνεται στο δραματικό βάρος της αντι-ηρωίδας που ενσαρκώνει, τα προσθετικά και το μακιγιάζ διατηρούν τον πρώτο λόγο, στερώντας πιθανώς από την Κίντμαν μία καθολική προσέγγιση και μία σπουδαία ερμηνεία. Σημειωτέον ότι και το μοναδικό Όσκαρ της το έχει κερδίσει «μεταμφιεσμένη» σε Βιρτζίνια Γουλφ με σημαντική τοποθέτηση προσθετικών. Σε κάθε περίπτωση, είναι καλοδεχούμενη εξέλιξη η θέση μίας γυναίκας στην εμπροσθοφυλακή μίας παραδοσιακά θεωρούμενης αντρικής κινηματογραφικής απεικόνισης και η ποιότητα της συγκεκριμένης είναι τέτοια ώστε να στηρίζει πλήρως την επιλογή.
Το Destroyer είναι ένα μείγμα ειδών –νουάρ ψυχοδράματος, αστυνομικού θρίλερ και περιπέτειας κυρίως- και πάνω από όλα μία γεμάτη κινηματογραφική εμπειρία. Η Κουσάμα, όπως έδειξε και με το The Invitation του 2015, είναι μία δημιουργός που γνωρίζει καλά το εγχειρίδιο χρήσης του συναισθηματικού κόσμου του κοινού. Εξ ου και δύναται να διαχειρίζεται τις ανατροπές της ιστορίας της με τρόπο που δεν την καθιστά υποχείριο αυτών. Το έργο της έχει τη δική του αξία ακόμα και αν κανείς έχει αντιληφθεί κάθε μικρή τροπή από τα πρώτα λεπτά, γιατί η ουσία του δε βρίσκεται στην κατάληξη, αλλά στη συναισθηματική και ψυχική μετάβαση προς αυτήν.
Βαθμολογία: