Αμερική, 1935: οικονομική εξαθλίωση. Το ταξίδι του πυγμάχου Τζιμ Μπράντοκ ξεκινάει από την απόγνωση ως προς το πώς να συντηρήσει την οικογένεια του, για να καταλήξει στην παραμυθένια δόξα. Με σύμμαχο μηδενικές πιθανότητες και τη δύναμη της ψυχής του, καταφέρνει να κερδίσει σε 15 γύρους έναν κορυφαίο πρωταθλητή, που έχει σκοτώσει δύο άντρες στο ρινγκ. Ο κόσμος τον αποθεώνει σαν ήρωα και του δίνει το παρατσούκλι Cinderella Man.

Σκηνοθεσία:

Ron Howard

Κύριοι Ρόλοι:

Russell Crowe … James J. ‘Jim’ Braddock

Renee Zellweger … Mae Braddock

Paul Giamatti … Joe Gould

Bruce McGill … James ‘Jimmy’ Johnston

Craig Bierko … Max Baer

Paddy Considine … Mike Wilson

Connor Price … Jay Braddock

Ariel Waller … Rosemarie ‘Rosy’ Braddock

Patrick Louis … Howard Braddock

Rosemarie DeWitt … Sara Wilson

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Cliff Hollingsworth, Akiva Goldsman

Στόρι: Cliff Hollingsworth

Παραγωγή: Brian Grazer, Ron Howard, Penny Marshall

Μουσική: Thomas Newman

Φωτογραφία: Salvatore Totino

Μοντάζ: Daniel P. Hanley, Mike Hill

Σκηνικά: Wynn Thomas

Κοστούμια: Daniel Orlandi

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Cinderella Man

Ελληνικός Τίτλος: Cinderella Man

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ δεύτερου αντρικού ρόλου (Paul Giamatti), μοντάζ και μακιγιάζ.
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα πρώτου αντρικού ρόλου (Russell Crowe) σε δράμα, και δεύτερου αντρικού ρόλου (Paul Giamatti).
  • Υποψήφιο για Bafta σεναρίου.

Παραλειπόμενα

  • Για τις ανάγκες των γυρισμάτων, συγκεκριμένες περιοχές του Τορόντο μεταμφιέστηκαν κυριολεκτικά σε αντίστοιχες τοποθεσίες της Νέας Υόρκης της δεκαετίας του 1930.
  • Η Rosemarie DeWitt, που παίζει μια γειτόνισσα του κεντρικού ήρωα, είναι εγγονή του αληθινού Jimmy Braddock. Είναι κόρη της Rosemarie “Rosy” Braddock, τον χαρακτήρα της οποία βλέπουμε σε μικρή ηλικία στην ταινία.
  • Αληθινοί μποξέρ χρησιμοποιήθηκαν ως αντίπαλοι του Russell Crowe στο ρινγκ. Είχαν μεν υποδείξεις να πλησιάζουν όσο γίνεται πιο κοντά στο σώμα του ηθοποιού χωρίς να τον ακουμπάνε, αλλά δεν αποφεύχθηκαν πολλά μικρά και μεγαλύτερα ατυχήματα.
  • Στην τελική επική σκηνή του αγώνα, οι θέσεις είχαν γεμίσει με 15.000 φουσκωμένες κούκλες με μάσκες και καπέλα, που αναπλήρωναν τους θεατές.
  • Ο Russell Crowe έχασε πάνω από 23 κιλά για την ταινία.
  • Ben Affleck, Matt Damon, Clive Owen, Billy Bob Thornton και Mark Wahlberg ήταν υποψήφιοι να παίξουν τον Μπράντοκ.
  • Ο Crowe είχε δηλώσει πως για έναν κινηματογραφικό ηθοποιό το να παίξει τον μποξέρ είναι σαν να παίζει Άμλετ.
  • Σε κάποιο πρώιμο σημείο, η Penny Marshall ετοιμάζονταν να το αναλάβει και σκηνοθετικά, πέρα από την παραγωγή. Αρχικά όμως ήταν να το σκηνοθετήσει ο Lasse Hallstrom.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 2/2/2009

Η ταινία έκανε άνοιγμα στις ΗΠΑ την απαράδεκτη για τα Όσκαρ εποχή του Καλοκαιριού. Αυτό ίσως της κόστισε μια σειρά από υποψηφιότητες, καταλήγοντας εντέλει στις τρεις, και αυτές δεύτερες. Ο μόνιμος όμως φιλοξενούμενος των βραβείων της Ακαδημίας, Ρον Χάουαρντ, έχει κάνει και πάλι το θαύμα του, αφού παραδίδει μια άρτια παραγωγή, πάμπλουτη σε επιμέρους στοιχεία κι ορθή θεματολογία. Η δεκαετία του μεγάλου κραχ δίνεται όπως ακριβώς ήταν: μαύρη, μίζερη και πάμπτωχη. Ο ήρωας (πολύ καλή η υποστήριξη από τον Ράσελ Κρόου) δεν είναι ο Αμερικανός που θα γίνει πρότυπο, ίσως επειδή το σύστημα τον έχει γραμμένο στα παλιά του τα παπούτσια και λιγότερο επειδή δεν είναι καλή προσωπικότητα. Ο χώρος του επαγγελματικού μποξ είναι βρώμικος, όπως και οι δρόμοι που πατάει ο Τζέιμς Μπράντοκ για να ανταπεξέλθει της δύσκολης ζωής. Και όλα αυτά να καταλήγουν σε μία απίστευτα αριστοτεχνικά και ρεαλιστικά γυρισμένη σκηνή μποξ, που δεν θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Βέβαια, η ταινία δεν αποστρέφεται ποτέ τον όρο οσκαρικής «αμερικάνα» και όσο γλυκοκοιτάζει προς το παλιό Χόλιγουντ, τόσο φανερώνει τις αδυναμίες του Χάουαρντ να κάνει μια αληθινά πολύ μεγάλη ταινία.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

21 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.