Ο Αρχηγός των Κατασκόπων
- Chief of Station
- 2024
- ΗΠΑ
- Αγγλικά, Γαλλικά, Ουγγρικά
- Δράσης, Θρίλερ, Κατασκοπική
- 18 Ιουλίου 2024
Ο Μπεν Μαλόι είναι ένας διαλυμένος άντρας. Πρώην αρχηγός επιχειρήσεων της ΣΙΑ στην Ευρώπη, ο Μπεν βλέπει τον κόσμο του να γκρεμίζεται μετά τον τραγικό θάνατο της γυναίκας του, μιας πρώην μυστικού πράκτορα. Αλλά όταν λάβει κωδικοποιημένες πληροφορίες που υποδηλώνουν ότι ο θάνατος της γυναίκας του μπορεί να μην ήταν ατύχημα, ο Μπεν επιστρέφει στον σκοτεινό υπόκοσμο της Ανατολικής Ευρώπης. Εκεί ενώνει τις δυνάμεις του με έναν πρώην αντίπαλο για να αποκαλύψει τη συνομωσία που μπορεί να ανατρέψει όλα όσα νόμιζε ότι γνώριζε για τη γυναίκα του και την υπηρεσία στην οποία εργάστηκε για πάνω από 20 χρόνια.
Σκηνοθεσία:
Jesse V. Johnson
Κύριοι Ρόλοι:
Aaron Eckhart … Benjamin ‘Ben’ Malloy
Olga Kurylenko … Krystyna Kowerski
Alex Pettyfer … John Branca
Chris Petrovski … Nick Malloy
Laetitia Eido … Farrah Malloy
Nick Moran … Evgeny Khalikov
Daniel Bernhardt … Kharon Taramov
Nina Bergman … Hitchens
James Faulkner … Austin Williams
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: George Mahaffey
Παραγωγή: Jonathan Halperyn, Steve Lee Jones, Daniel Kresmery, Matthew Shreder, Simon Williams
Μουσική: Sean Murray
Φωτογραφία: Jonathan Hall
Μοντάζ: Richard Blackburn, Matthew Lorentz
Σκηνικά: Joseph C. Nemec III
Κοστούμια: Ildiko Ando, Diana Marton
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Chief of Station
- Ελληνικός Τίτλος: Ο Αρχηγός των Κατασκόπων
Παραλειπόμενα
- Αρχικά ήταν να πρωταγωνιστήσει ο Alec Baldwin.
- Όλα τα γυρίσματα έγιναν σε εκτός στούντιο χώρους στη Βουδαπέστη.
- Πήρε μονάχα μια μικρή διανομή στις ΗΠΑ ταυτόχρονα με έξοδο στο ίντερνετ.
Κριτικός: Πάρις Μνηματίδης
Έκδοση Κειμένου: 18/7/2024
Έγινε και ο Aaron Eckhart θαμώνας του VOD, ή αλλιώς της νέας βιντεοκασέτας… Όπως και στο πρόσφατο «Αποστολή στην Ελλάδα», όλα σχεδόν κινούνται στον αυτόματο πιλότο, απλά εδώ μπορεί και να είναι πιο υποφερτά τα πράγματα λόγω του όμορφου φόντου της Βουδαπέστης. Κατά τα άλλα, δεν τηρούνται ούτε τα προσχήματα ώστε να στηθούν οι όλες καταστάσεις με μια αληθοφάνεια, όχι απλά στοιχειώδη, αλλά και που να μην προκαλεί τουλάχιστον το γέλιο όπως συμβαίνει σε ορισμένες σκηνές εδώ! Ενώ άσχημη εντύπωση αφήνουν και κάποιες άλλες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα το ότι η βία δεν αποτυπώνεται ρεαλιστικά στον βαθμό που θα ήταν αναμενόμενος για μια ενήλικης στόχευσης ταινία (που προφανώς ήταν ο σκοπός εδώ, καθώς τα μπινελίκια δίνουν και παίρνουν), ίσως γιατί ο προϋπολογισμός δεν έφτανε για σχετικά εφέ…
Αλλά το χειρότερο ίσως είναι ότι αυτό που προκύπτει ως τελικό προϊόν δεν έχει καθόλου προσωπικότητα. Η μία κλισέ ατάκα διαδέχεται την άλλη (αρχίζει ήδη η τεχνητή νοημοσύνη να μπαίνει στο παιχνίδι της συγγραφής υπογείως, αναρωτιέται κανείς), τα συναισθήματα είναι ανύπαρκτα καθώς οι ηθοποιοί αλληλεπιδρούν μηχανικά χωρίς κάποια εμπνευσμένη καθοδήγηση από πίσω και οι σκηνές δράσης είναι άκρως διεκπεραιωτικές, στημένες δίχως καμία ευρηματικότητα, σε μια εποχή που το είδος γνωρίζει μικρές «ενέσεις» ανανέωσης από κινηματογραφιστές όπως ο David Leitch. Για το σενάριο που απλοποιεί και νερώνει σε βαθμό ανεγκέφαλο έναν κόσμο όπως αυτόν της διεθνούς κατασκοπείας, ας μη γίνει εκτεταμένα λόγος…
Και ο Eckhart πόσα πια να διασώσει από την παρτίδα επιστρατεύοντας τη γνωστή του, στιβαρή κατά τα άλλα, μανιέρα δράσης; Ειδικά κιόλας από τη στιγμή που δεν δουλεύει με ένα κείμενο που να του δίνει τις κατάλληλες πάσες για να «χτίσει» έναν χαρακτήρα που να ανταποκρίνεται στις ερμηνευτικές του δυνατότητες και που να κεντρίζει το ενδιαφέρον πέρα από το επίπεδο του τυπικού σκληροτράχηλου ήρωα. Και δεν έχει και κάποια ουσιαστική υποστήριξη από τους δεύτερους ρόλους, με την Olga Kurylenko ειδικά να εμφανίζεται πάρα πολύ αργά εντός της πλοκής για να αποτελέσει οργανικό κομμάτι της, αλλά και για να δικαιολογήσει το συμπρωταγωνιστικό credit που της αποδίδεται.
Ο συγκεκριμένος τύπος σινεμά είναι από αυτούς που όπου έχει «πέσει» τεμπελιά δυστυχώς φαίνεται πάρα πολύ. Ο «Αρχηγός των Κατασκόπων» είναι από τις περιπτώσεις εκείνες που ακόμη και η λύση του streaming φαντάζει χάσιμο χρόνου, καθώς είναι σχεδόν βέβαιο ότι ύστερα από κάποια ώρα θα καταλήξει απλά να παίζει στην οθόνη της οποιαδήποτε συσκευής ενώ ο θεατής στο σπίτι θα ασχολείται ταυτόχρονα με κάτι άλλο, πιο ενδιαφέρον.
Βαθμολογία: