
Σε Αντίθετο Ρεύμα
- Changing Lanes
- 2002
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Δραματικό Θρίλερ
- 12 Ιουλίου 2002
Μια μικρή σύγκρουση αυτοκινήτων σε μια πολυσύχναστη λεωφόρο της Νέας Υόρκης πυροδοτεί την έναρξη ενός πολέμου εξόντωσης ανάμεσα στους δυο άγνωστους μέχρι εκείνη τη στιγμή οδηγούς. Ο ένας είναι πλούσιος νεαρός δικηγόρος που κυνηγά μια υπόθεση πολλών εκατομμυρίων. Ο άλλος, ένας ταλαιπωρημένος πατέρας που προσπαθεί δικαστικά να µη χάσει τα παιδιά του. Τα μέσα που χρησιμοποιούν για να καταστρέψει ο ένας τον άλλον μπορεί να διαφέρουν, όμως ο τελικός στόχος είναι κοινός: να αποσυνθέσουν τη ζωή του άλλου προσπαθώντας να ανακτήσουν κάτι που έχασαν.
Σκηνοθεσία:
Roger Michell
Κύριοι Ρόλοι:
Ben Affleck … Gavin Banek
Samuel L. Jackson … Doyle Gipson
Kim Staunton … Valerie Gipson
Toni Collette … Michelle
Amanda Peet … Cynthia Delano Banek
Sydney Pollack … Stephen Delano
Tina Sloan … Κα Delano
Richard Jenkins … Walter Arnell
Jennifer Dundas … Mina Dunne
Matt Malloy … Ron Cabot
Bruce Altman … Terry Kaufman
Joe Grifasi … δικαστής Cosell
John Benjamin Hickey … Carlyle
Dylan Baker … Finch
William Hurt … ο σπόνσορας
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Chap Taylor, Michael Tolkin
Στόρι: Chap Taylor
Παραγωγή: Scott Rudin
Μουσική: David Arnold
Φωτογραφία: Salvatore Totino
Μοντάζ: Christopher Tellefsen
Σκηνικά: Kristi Zea
Κοστούμια: Ann Roth
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Changing Lanes
- Ελληνικός Τίτλος: Σε Αντίθετο Ρεύμα
Παραλειπόμενα
- Άμεσα με την τρομοκρατική επίθεση του 2001, ο ίδιος ο σκηνοθέτης “έσβησε” τους Δίδυμους Πύργους από τα γυρισμένα πλάνα της έναρξης, αλλά χρόνια μετά (για το DVD) τους επανάφερε τιμητικά.
- Το trailer υπονοούσε θρίλερ δράσης, αλλά η ταινία είναι δραματικό θρίλερ. Αυτό σχολιάστηκε εκτενώς υπό την έννοια της παραπλάνησης του κοινού.
- Θετική η κίνηση στα ταμεία, με έσοδα 94,9 εκατομμύρια δολάρια, έναντι μπάτζετ των 45.
- Έγινε ριμέικ το 2006 στην Ινδία, ως Taxi No. 9211.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 26/4/2009
Μακριά από το κομεντί ύφος του Ρότζερ Μίτσελ (αν και θα μπορούσε να μπολιάσει μπόλικο χιούμορ), η ταινία δεν άφησε ιστορία, αλλά είναι μια αγωνιώδης ιστορία εκδίκησης που δεν απογοητεύει ποτέ. Τα χάλια του Μπεν Άφλεκ δεν κάνουν αισθητή παρουσία, και μάλιστα, όσα τουλάχιστον είναι, τα «σβήνει» ο Σάμιουελ Τζάκσον και κάποιοι δεύτεροι ρόλοι. Η συμμετοχή του Μάικλ Τόλκιν στο σενάριο εξασφαλίζει μια έξυπνη και διαφορετική οπτική σε κάτι που θα μπορούσε να είναι πολύ τετριμμένο. Οι δε ήρωες έχουν αρκετό βάθος κι αυτό βοηθάει εξαιρετικά στην εξέλιξη της δράσης, αφού τους κάνει πιο ζωντανούς. Το φινάλε είναι άνω του μετρίου και η φωτογραφία αγγίζει εύστοχα την ατμόσφαιρα της νυχτερινής μεγαλούπολης. Δεν θα σας θυμίσει απλά, αν τύχει να την έχετε δει, μια δραμεντί του Μπάρι Λέβινσον του 1987, το «Tin Men», αφού είναι φανερό ότι ο Τσαπ Τέιλορ έκλεψε αρκετά από αυτήν, γράφοντας το αρχικό στόρι.
Βαθμολογία: