Ο Χάιμε Ρέγες αποφοίτησε πρόσφατα από το πανεπιστήμιο και επιστρέφει γεμάτος προσδοκίες στο σπίτι του. Μόνο που αυτό δεν είναι ακριβώς όπως το άφησε. Αναζητά τον σκοπό της ζωής του, και από ένα παιχνίδι της μοίρας πέφτει στην κατοχή του ένα αρχαίο κειμήλιο εξωγήινης βιοτεχνολογίας: ο Σκαραβαίος. Ο Σκαραβαίος τον διαλέγει για ξενιστή και έτσι αποκτά μια απίθανη πανοπλία και μαζί με αυτήν, εντυπωσιακές -αλλά και απρόβλεπτες- δυνάμεις.

Σκηνοθεσία:

Angel Manuel Soto

Κύριοι Ρόλοι:

Xolo Mariduena … Jaime Reyes/Blue Beetle

Bruna Marquezine … Jenny Kord

Adriana Barraza … Nana

Damian Alcazar … Alberto Reyes

Raoul Max Trujillo … Ignacio Carapax

Susan Sarandon … Victoria Kord

George Lopez … Rudy Reyes

Elpidia Carrillo … Rocio Reyes

Belissa Escobedo … Milagro Reyes

Harvey Guillen … Δρ Sanchez

Gabriella Ortiz … Tia Letty

Becky G … Khaji-Da (φωνή)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Gareth Dunnet-Alcocer

Παραγωγή: Zev Foreman, John Rickard

Μουσική: The Haxan Cloak

Φωτογραφία: Pawel Pogorzelski

Μοντάζ: Craig Alpert

Σκηνικά: Jon Billington

Κοστούμια: Mayes C. Rubeo

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Blue Beetle
  • Ελληνικός Τίτλος: Blue Beetle

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Σειρά κόμικς (χαρακτήρες): Blue Beetle των Keith Giffen, John Rogers, Cully Hamner.

Παραλειπόμενα

  • Το 14ο φιλμ του DC Extended Universe συστήνει για πρώτη φορά σε ζωντανή ταινία τον ήρωα των Keith Giffen, John Rogers και Cully Hamner. Μπορεί ο υπερήρωας να πέρασε από το 1939 από διάφορες εταιρίες και δύο ακόμα άλτερ-έγκο (Dan Garret και Ted Kord), αλλά ως Jaime Reyes πρωτοεμφανίστηκε το 2007 στη μίνι σειρά επτά τευχών Infinite Crisis.
  • Warner Bros. Pictures και DC Films ξεκίνησαν να χτίζουν την ταινία από το 2018, έχοντας εξαρχής κατά νου να παρουσιάσουν τον πρώτο λατίνο υπερήρωα στο σινεμά. Επί αυτού επιλέχτηκε μεξικανός σεναριογράφος και γεννημένος στο Πουέρτο Ρίκο σκηνοθέτης. Ενώ όμως στο αρχικό πλάνο ήταν να κυκλοφορήσει κατευθείαν στο HBO Max, αυτό άλλαξε κατά τα τέλη του 2021, χωρίς να συνδυάζεται με αλλαγή σκηνοθέτη ή σεναρίου.
  • Ο Gary Dauberman συνεργάστηκε στο σενάριο, χωρίς να πάρει θέση στα κρέντιτ.
  • Ο Xolo Mariduena είχε κάνει ντεμπούτο στη μεγάλη οθόνη το 2013 σε ηλικία 12 ετών, αλλά ως και εδώ εμφανίζονταν αποκλειστικά σε ρόλους για τη μικρή οθόνη. Ένας από αυτούς, στο Cobra Kai, έμελλε να του χαρίσει την αναγνωρισιμότητα. Ήταν μάλιστα η πρώτη επιλογή για τον Blue Beetle.
  • Το Ελ Πάσο ήταν ο χώρος δράσης του “μπλε σκαθαριού” επί των κόμικς, αλλά στην ταινία αντικαταστάθηκε με το μυθοπλαστικό Palmera City. Αυτό έγινε για να προσαρμοστεί μελλοντικά πιο εύκολα στο DC Universe.
  • Το βίντεο-γκέιμ Injustice 2 του 2017 και τα τεύχη του Infinite Crisis ήταν οι κυριότερες επιρροές για το σενάριο. Από το τεύχος δε The New 52 πάρθηκε η εμφάνιση της στολής.
  • Η Sharon Stone βρέθηκε ανεπιτυχώς σε διαπραγματεύσεις για τη Βικτόρια Κορντ, έναν ρόλο που δημιουργήθηκε ειδικά για την ταινία.
  • Για τον τομέα των ειδικών εφέ επιστρατεύτηκαν οι: Digital Domain, Rise FX, Rodeo FX και Industrial Light & Magic.
  • Μπορεί το μπάτζετ να κρατήθηκε στα 125 εκατομμύρια δολάρια, αλλά με κέρδη 129,3 έγινε η λιγότερο προσοδοφόρα ταινία του DCEU.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Η Juventud Crasa διασκευάζει το Be My Baby ως Tu Seras Mi Baby, και ο Damian Castroviejo το Blame It on the Boogie ως Sera Que No Me Amas. Ως σινγκλ όμως επιλέχτηκε να κυκλοφορήσει το ινστρουμένταλ Blue Beetle Suite.

Κριτικός: Νίκος Ρέντζος

Έκδοση Κειμένου: 1/10/2023

Ο Ζακ Σνάιντερ έφυγε, ο Γουόλτερ Χαμάντα ήρθε και αποφάσισε να δώσει τα ηνία στον Τζεφ Τζονς για πολύ λίγο και με τη σειρά του κι αυτός δίνει χώρο στον Τζέιμς Γκαν, για να μπορέσει να βάλει σε διαφορετικά μονοπάτια το κινηματογραφικό σύμπαν της DC, αφού ο δρόμος που είχε διαλέξει ο Σνάιντερ δεν έφερε τα οικονομικά αποτελέσματα που περίμεναν στη Γουόρνερ Μπρος. Κάπου ανάμεσα σε αυτή τη μετάβαση και τη συνεχόμενη αλλαγή “κεφαλιών” στο κινηματογραφικό σύμπαν της DC βρέθηκαν ταινίες όπως το Wonder Woman 84, το Black Adam, το σίκουελ του Shazam, το The Suicide Squad και το The Flash. Εισπρακτικά σχεδόν καμία ταινία δεν έφερε τα αναμενόμενα, ενώ και στο δημιουργικό κομμάτι ήταν εμφανής μια αμηχανία. Οι περισσότεροι εκεί στην DC πόνταραν στο The Flash ελπίζοντας ότι θα ήταν η ταινία που θα άναβε το φιτίλι για μια επανεκκίνηση στο κινηματογραφικό τους σύμπαν, αλλά ούτε αυτό τους βγήκε.

Τελευταία ταινία, πριν περάσουμε ολοκληρωτικά στην εποχή “Τζέιμς Γκαν”, είναι το Blue Beetle, το οποίο έχει δυστυχώς έναν άχαρο ρόλο, με τον Γκαν να δηλώνει ότι η ταινία δεν θα ανήκει ακριβώς στο νέο σύμπαν, όμως ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας θα ανήκει! Ουσιαστικά λοιπόν τι μας λέει ο Τζέιμς; Αν η ταινία δεν τα πάει καλά, ανήκει στο προηγούμενο μοντέλο που θέλουμε να αποσύρουμε, αλλά αν έχει μια κάποια επιτυχία, θα μπορέσουμε να κρατήσουμε τουλάχιστον τον Μπλε Σκαραβαίο για μελλοντική χρήση. Το αποτέλεσμα για εμένα τον θεατή είναι μία ακόμα αμήχανη θέαση ταινίας της DC (ομολογουμένως όχι τόσο όσο προηγούμενες) μετά την απομάκρυνση του Σνάιντερ, του οποίου τουλάχιστον οι ταινίες είχαν κινηματογραφικό όραμα και “υφή”, άσχετα με το αν συμφωνείς με αυτά.

Ο Blue Beetle εμφανίστηκε στα κόμικς το 1939, στην εταιρεία Fox Comics και δημιουργός του ήταν ο Τσαρλς Βοϊτκόσκι. Από τη Fox Comics, ο χαρακτήρας θα περάσει στην Charlton Comics μέσα στη δεκαετία του 1950, ενώ στην DC θα φτάσει στις αρχές της δεκαετίας του 1980, όπου και θα παραμείνει μέχρι σήμερα. Τη στολή του Blue Beetle έχουν φορέσει τρεις άνθρωποι, και στα κόμικς φαίνεται ότι υπάρχει μια κληρονομιά που περνάει ο ένας στον άλλο. Αρχικά υπήρχε ο Νταν Γκάρετ, μετά ο Τεντ Κορντ και σήμερα έχουμε τον Χάιμε Ρέγιες. Ο Χάιμε είναι ο πρωταγωνιστής της νέας ταινίας, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει εδώ και το όνομα του Κορντ.

Η ταινία που σκηνοθέτησε ο Άνχελ Μάνουελ Σότο ψάχνει τον χαρακτήρα της κάνοντας εσκεμμένες και μη αναφορές σε ταινίες και χαρακτήρες του είδους, όπως ο Σπάιντερ Μαν, ο Άιρον Μαν, ο Green Lantern και μια πρέζα προσέγγισης Black Panther, καθώς κι εδώ προβάλλεται μια διαφορετική κουλτούρα από την αμερικανική. Δυστυχώς όμως απόλυτα δικό της χαρακτήρα δεν καταφέρνει να μας δώσει ο Σότο, ενώ υπάρχει και μια τηλεοπτική αισθητική που γενικότερα δεν βοηθάει την εμπειρία του θεατή. Βέβαια στο τελευταίο κομμάτι δεν μπορείς να κατηγορήσεις μόνο τον σκηνοθέτη, καθώς η ταινία δημιουργήθηκε για προβολή στο HBO, αλλά στη συνέχεια αποφασίστηκε να δοθεί κινηματογραφική διανομή, φανερώνοντας περισσότερο το μπέρδεμα που ούτως ή άλλως επικρατεί καιρό εκεί στα γραφεία της WB, παρά την εμπιστοσύνη τους στην ταινία.

Ας μιλήσουμε όμως πλέον καθαρά για την ταινία και όχι τόσο για τα πράγματα που αφορούν την παραγωγή της. Το αμήχανο της θέασης έχει να κάνει με το πρώτο κομμάτι της ταινίας, εκεί που το στήσιμο είναι εμφανώς πιο τηλεοπτικό, θυμίζοντας μάλιστα επικινδυνά σε αρκετά σημεία τις τηλεοπτικές σειρές της DC στο CW, το κανάλι που παίχτηκε το Arrow, η τηλεοπτική σειρά του Flash, το Legends of Tomorrow και το Black Lightning. Αν ξεπεραστεί αυτό, περνάμε σε ένα δεύτερο κομμάτι που ναι μεν είναι πιο τυπική υπερηρωική ταινία αλλά προσωπικά το βρήκα πιο διασκεδαστικό. Ο ήρωας προσπαθεί να μάθει τις δυνάμεις του και οδηγούμαστε στην τελική σύγκρουση με τον σούπερ-κακό, δίνοντας όμως περισσότερη βάση στο συναισθηματικό υπόβαθρο των χαρακτήρων του, ενώ ο Σότο δεν διστάζει να αφήσει την ταινία του να μιλήσει για το κακό που έχει κάνει ο αμερικανικός επεκτατισμός, κάτι που ομολογώ ότι δεν περίμενα να δω τόσο ξεκάθαρα στη συγκεκριμένη ταινία.

Τελικά αυτό που δίνει πάρα πολλούς πόντους στο Blue Beetle είναι οι τόσο συμπαθητικοί χαρακτήρες της οικογένειας Ρέγιες και φυσικά οι ηθοποιοί που τους υποδύονται. Εύκολα θα ξεχωρίσεις τον Τζορτζ Λόπεζ στον ρόλο του θείου του Χάιμε, για τις χιουμοριστικές πινελιές του αλλά και για την ενέργεια που βγάζει, ενώ ο Νταμιάν Αλκαζάρ, στον ρόλο του μπαμπά, είναι εκεί για να δώσει στον Χάιμε την ώθηση που χρειάζεται για να γίνει ένα με τη στολή του. Ο Χόλο Μαριδουένια, ως Χάιμε, φαίνεται ιδανική επιλογή, ενώ ακόμα και ο σούπερ-κακός της υπόθεσης, ο Κάραπαξ, έχει τη στιγμή του. Λίγο αδιάφορη μας βγήκε λόγω ερμηνευτικής προσέγγισης η Βικτόρια Κορντ της Σούζαν Σαράντον, ενώ και η Τζένι Κορντ, ανιψιά της Βικτόρια, που υποδύεται η βραζιλιάνα Μπρούνα Μαρκεζίν, έχει μεν χημεία με τον Μαριδουένια αλλά ο χαρακτήρας της δεν έχει και το καλύτερο γράψιμο.

Η αρχική αμηχανία ως προς το τι είναι τελικά αυτό που βλέπω, έδωσε τη θέση της στη συμπάθεια στο δεύτερο μισό της ταινίας, κυρίως γιατί υπήρχε διάχυτη η αίσθηση ότι εδώ δεν πάμε να κάνουμε ένα υπερηρωικό έπος αλλά μια πιο μικρή ταινία που ποντάρει κυρίως στο συναίσθημα. Οι πρωταγωνιστικοί χαρακτήρες σε κερδίζουν, το ίδιο και η δράση, αλλά επειδή όλα αυτά που βλέπεις τα έχεις ξαναδεί στις ταινίες του είδους από το 2000 μέχρι σήμερα, δύσκολα θα βγεις απολύτως ικανοποιημένος από την προβολή του Blue Beetle.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

17 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

1 Σχόλια

  1. M. J. 29 Σεπτεμβρίου 2023

    Μάπα το καρπούζι παιδιά... Ας είναι καλά το Amazon Prime, αλλιώς τα έκλαιγα τα λεφτά μου!