Η Αλίνα επιστρέφει στη Ρουμανία από τη Γερμανία. Ελπίζει να φέρει και πάλι κοντά της τη Βοϊτσίτα, τον μόνο άνθρωπο που αγάπησε και που την αγάπησε ποτέ. Η Βοϊτσίτα, όμως, έχει πλέον συναντήσει τον Θεό κι αυτός είναι ο πιο σκληρός διαπραγματευτής από όλους.
Σκηνοθεσία:
Cristian Mungiu
Κύριοι Ρόλοι:
Cosmina Stratan … Voichita
Cristina Flutur … Alina
Valeriu Andriuta … ο ιερέας
Dana Tapalaga … η ηγουμένη
Catalina Harabagiu … Antonia
Andreea Bosneag … Georgiana
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Cristian Mungiu
Παραγωγή: Cristian Mungiu
Φωτογραφία: Oleg Mutu
Μοντάζ: Mircea Olteanu
Σκηνικά: Calin Papura, Mihaela Poenaru
Κοστούμια: Dana Paparuz
- Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
- Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.
Τίτλοι
Αυθεντικός Τίτλος: Dupa Dealuri
Ελληνικός Τίτλος: Πίσω από τους Λόφους
Διεθνής Τίτλος: Beyond the Hills
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστορήματα: Deadly Confession και Judges’ Book της Tatiana Niculescu Bran.
Κύριες Διακρίσεις
- Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Κανών. Βραβείο γυναικείας ερμηνείας (Cristina Flutur και Cosmina Stratan) και σεναρίου.
- Υποψήφιο για σενάριο στα Ευρωπαϊκά Βραβεία.
- Βραβείο κοινού για το βαλκανικό τμήμα του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
- Επίσημη πρόταση της Ρουμανίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ.
Παραλειπόμενα
- Τα δύο βιβλία από τα οποία προέρχεται η ιστορία αναφέρονται σε αληθινά γεγονότα, που έλαβαν χώρα το 2005 στη Μολδαβία. Ο Mungiu ήρθε σε επαφή μαζί τους, όταν παρακολούθησε μια θεατρική παράσταση στη Νέα Υόρκη, βασισμένη σε αυτά.
Εξωτερικοί Σύνδεσμοι
Κριτικός: Σοφία Γουργουλιάνη
Έκδοση Κειμένου: 16/12/2019
Μια νεαρή γυναίκα εισβάλλει στο μοναστήρι όπου ζει η επί σειρά ετών συμβία και παιδική φίλη της, κατά τη διάρκεια της παραμονής τους σε κάποιο ορφανοτροφείο. Η επίσκεψη όμως αυτή δεν κρύβει μόνο πρόθεση για τσάι και συμπάθεια, αλλά για οριστική αποχώρηση και αγιάτρευτο έρωτα. Όταν ο έρωτας θα μείνει οικειοθελώς αναπάντητος, η νεαρή γυναίκα μοιάζει να βυθίζεται σε μια αγιάτρευτη ψυχική ασθένεια.
Ο Κριστιάν Μουνγκίου αφηγείται εδώ μια σκληρή ιστορία κατάδυσης στα άδυτα της θρησκοληψίας και των ανεκπλήρωτων παθών. Χτίζει έναν κόσμο θεών και δαιμόνων που εναλλάσσονται στους δύο ρόλους με ρυθμούς πολυβόλου, για να βρουν πατρίδα στη διάθεση για απόλυτη ανθρωποφαγία. Το μοναστήρι εδώ μετατρέπεται σε απόλυτο σύμβολο του εγκλεισμού, σε έναν κόσμο που αποδέχεται ηθικά διλήμματα κομμένα και ραμμένα με μοναδική απάντηση στην παντοδύναμη βούληση του θεού. Και ενώ πρόκειται για ιστορία στην οποία μπορείς εκ των προτέρων να οσμιστείς το κακότεχνο μελόδραμα, ο Μουνγκίου υιοθετεί τη ματιά του σκληρού ρεαλισμού και αποφεύγει με δεξιοτεχνία τους πάσης φύσεως συναισθηματικούς εκβιασμούς. Διαθέτοντας, τώρα, ένα σενάριο που ξέρει να αποφεύγει αναίτιες φλυαρίες και κλισέ μελοδραματισμούς, ανατέμνει περίτεχνα την ουσία των ουσιαστικών ηθικών διλημμάτων και το κενό ανάμεσα στον Θεό και το άλτερ-έγκο του, τον φτερωτό θεό Έρωτα, που μένει τελικά πάντα απάτητο. Ενώ, προσεγγίζει την ψυχική ασθένεια με την απολυτότητα του ανθρωπισμού που της πρέπει. Τέλος, αποσπώντας άρτιες ερμηνείες από το σύνολο των πρωταγωνιστών, δημιουργεί ήρωες που δρουν και αντιδρούν σε ένα λαβυρινθώδες πλέγμα ανθρώπινων αλληλεπιδράσεων.
Το «Πίσω από τους Λόφους» είναι, τελικά, ένα παραγνωρισμένο αριστούργημα του 21ού αιώνα. Μια ταινία τολμηρή, και ένα έργο τέχνης που σηκώνει κεφάλι σε όσα επιτάσσουν κινηματογραφικές φόρμες για να αιχμαλωτίσει εντέλει την ουσία της 7ης τέχνης.
Βαθμολογία: