Ο Τζόνι Μποζ, πρώην σταρ της ροκ, βρίσκεται στο σπίτι του άγρια δολοφονημένος. Ο ντετέκτιβ Νικ Κάραν που αναλαμβάνει την υπόθεση πιστεύει ότι η δολοφόνος είναι η Κάθριν Τραμέλ, η όμορφη κι αισθησιακή ερωμένη του Μποζ. Η Κάθριν είναι συγγραφέας, και στο τελευταίο της βιβλίο είχε περιγράψει τον φόνο ενός ροκ-σταρ, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που έγινε αργότερα η δολοφονία. Ένα περίεργο παιχνίδι ξεκινάει ανάμεσα στον ντετέκτιβ και τη συγγραφέα. Ο Μικ είναι αποφασισμένος να αποδείξει την ενοχή της Κάθριν, ενώ παράλληλα νιώθει μια ακαταμάχητη έλξη προς αυτήν. Όταν αρχίζει να ερευνά το παρελθόν της, θα ανακαλύψει νέα επιβαρυντικά στοιχεία για εκείνη. Κι ενώ το παιχνίδι συνεχίζεται, ένας καινούργιος φόνος έρχεται να επισπεύσει τις εξελίξεις.

Σκηνοθεσία:

Paul Verhoeven

Κύριοι Ρόλοι:

Michael Douglas … ντετέκτιβ Nick Curran

Sharon Stone … Catherine Tramell

Jeanne Tripplehorn … Δρ Beth Garner

George Dzundza … ντετέκτιβ Gus Moran

Leilani Sarelle … Roxanne ‘Roxy’ Hardy

Denis Arndt … υπαστυνόμος Phil Walker

Bruce A. Young … ντετέκτιβ Sam Andrews

Chelcie Ross … αστυνόμος Talcott

Dorothy Malone … Hazel Dobkins

Wayne Knight … John Correli

Daniel von Bargen … υπαστυνόμος Martin Nilsen

Stephen Tobolowsky … Δρ Lamott

Jack McGee … σερίφης

James Rebhorn … Δρ McElwaine

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Joe Eszterhas

Παραγωγή: Alan Marshall

Μουσική: Jerry Goldsmith

Φωτογραφία: Jan de Bont

Μοντάζ: Frank J. Urioste

Σκηνικά: Terence Marsh

Κοστούμια: Ellen Mirojnick

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Basic Instinct
  • Ελληνικός Τίτλος: Βασικό Ένστικτο

Άμεσοι Σύνδεσμοι

  • Βασικό Ένστικτο 2 (2006)

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ μουσικής και μοντάζ.
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα πρώτου γυναικείου ρόλου (Sharon Stone) σε δράμα, και μουσικής.
  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Κανών.

Παραλειπόμενα

  • Ο Paul Verhoeven γράφει ιστορία στον τρόπο που βλέπει τον σεξουαλισμό το mainstream Χόλιγουντ, δημιουργώντας μια νεο-νουάρ μόδα ερωτικών θρίλερ που δεν κόπασε επί έτη.
  • Ο Joe Eszterhas είχε παρουσιάσει το σενάριο του μέσα στα 1980 (γραμμένο μέσα σε 13 ημέρες!), με αρκετά στούντιο να ενδιαφέρονται για αυτό. Η Carolco Pictures ήταν αυτή που το απέκτησε για το υψηλό ποσό των τριών εκατομμυρίων δολαρίων. Μόλις όμως ανέλαβε ο Verhoeven απαίτησε αλλαγές, με τον σεναριογράφο να διαφωνεί. Ο ολλανδός δημιουργός δεν έδειχνε καθόλου διαλλακτικός, με συνέπεια τόσο ο Eszterhas όσο και ο παραγωγός Irwin Winkler να αποχωρίσουν από την παραγωγή. Με προτροπή του Verhoeven, προσλήφθηκε ο Gary Goldman που παρουσίασε τέσσερις νέες εκδοχές του κειμένου. Έλα όμως που ο Verhoeven τις βρήκε “ανόητες” όλες τις νέες ιδέες, και του όρισε να επαναφέρει το αρχικό σενάριο, κάνοντας μόνο μικρο-αλλαγές. Η δικαιοσύνη αποκαταστάθηκε και με την αναγραφή μονάχα του Joe Eszterhas στους τίτλους.
  • Στην “παρέλαση” των ονομάτων που ήταν υποψήφιοι για τον Νικ, βρίσκονταν οι: Richard Dean Anderson, Tom Berenger, Jeff Bridges, Nicolas Cage, Kevin Costner, Tom Cruise, Robert De Niro, Harrison Ford, Michael J. Fox, Richard Gere, Mel Gibson, Don Johnson, Tom Hanks, John Heard, Ray Liotta, Christopher Lloyd, Jack Nicholson, Chuck Norris, Al Pacino, Sean Penn, Brad Pitt, Dennis Quaid, Charlie Sheen, Martin Sheen, Wesley Snipes, Sylvester Stallone, Patrick Swayze, John Travolta, Denzel Washington, Peter Weller και Bruce Willis. Στην πραγματικότητα, όμως, ο ρόλος είχε αρχικά γραφτεί για λεσβία ντετέκτιβ, με τον σεναριογράφο να έχει κατά νου την Kathleen Turner.
  • Και στην ακόμα πλουσιότερη για τον ρόλο της Κάθριν: Nancy Allen, Rosanna Arquette, Ellen Barkin, Drew Barrymore, Kim Basinger, Annette Bening, Elizabeth Berkley, Helena Bonham Carter, Kim Cattrall, Stockard Channing, Jennifer Connelly, Courteney Cox, Geena Davis, Rebecca De Mornay, Laura Dern, Farrah Fawcett, Linda Fiorentino, Carrie Fisher, Bridget Fonda, Jodie Foster, Gina Gershon, Heather Graham, Jennifer Grey, Melanie Griffith, Linda Hamilton, Daryl Hannah, Helen Hunt, Anjelica Huston, Diane Keaton, Nicole Kidman, Diane Lane, Jennifer Jason Leigh, Courtney Love, Andie MacDowell, Madonna, Virginia Madsen, Bette Midler, Demi Moore, Catherine O’Hara, Annette O’Toole, Sarah Jessica Parker, Michelle Pfeiffer, Annie Potts, Kelly Preston, Julia Roberts, Mimi Rogers, Isabella Rossellini, Rene Russo, Meg Ryan, Winona Ryder, Ally Sheedy, Cybill Shepherd, Elisabeth Shue, Sissy Spacek, Emma Thompson, Lea Thompson, Uma Thurman, Marisa Tomei, Kathleen Turner, Debra Winger και Robin Wright. Αφού άκουσε πολλά “όχι” ο Verhoeven, στράφηκε στη σχετικά άσημη ως τότε Sharon Stone (παρότι είχε ήδη εμφανιστεί σε περίπου 30 ταινίες), μια και τη γνώριζε από την Ολική Επαναφορά. Ο μισθός της ήταν αρκετά μικρός σε σχέση με το μπάτζετ: 500 χιλιάδες δολάρια, που όμως έφταναν για να γίνει σούπερ-σταρ μέσα σε μία νύχτα.
  • Εδώ ξεκίνησε την καριέρα της η Jeanne Tripplehorn, αλλά εδώ ήταν και η έσχατη εμφάνιση της Dorothy Malone.
  • Σε καμία σκηνή σεξ δεν χρησιμοποιήθηκε σωσίας.
  • Τα γυρίσματα στο Σαν Φρανσίσκο σημαδεύτηκαν από τις έντονες διαμαρτυρίες της τοπικής ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, που δεν άφηναν σκηνή να γυριστεί δίχως παρενόχληση. Επί αυτού, η αστυνομία της πόλης αναγκάστηκε να συνοδεύει τους τόπους γυρισμάτων, ενώ οι εντάσεις έφτασαν σε σημείο να συλληφθεί ο παραγωγός Alan Marshall.
  • Θρύλος έγινε άμεσα η σκηνή όπου η κεντρική ηρωίδα ανακρίνεται από τους αστυνόμους. Κι αυτό επειδή εκτίθεται στιγμιαία το γενετικό όργανο της όταν αλλάζει τη στάση των ποδιών της. Η Stone είχε πει για αυτό ότι πίστευε ότι απλά θα υπαινίσσονταν ότι δεν φορούσε εσώρουχο, με τον σκηνοθέτη να της λέει να το βγάλει γιατί γυάλιζε στην κάμερα. Μόνο όταν είδε την ταινία στη δοκιμαστική προβολή πρόσεξε τη συγκεκριμένη λεπτομέρεια, και χαστούκισε τον Verhoeven. Σύμφωνα όμως με τον σκηνοθέτη, η ηθοποιός γνώριζε εξαρχής το τι συνέβαινε και δεν είχε πρόβλημα.
  • Η Jeanne Tripplehorn υποστήριξε ότι η βίαιη ερωτική σκηνή με τον Douglas, της είχε περιγραφθεί πολύ πιο “ελαφριά” από τον Verhoeven.
  • Η επιτροπή αξιολόγησης χαρακτήρισε ως NC-17 την ταινία. Μετά όμως από πίεση των TriStar και Carolco, ο Verhoeven έκοψε 35 με 40 κρίσιμα δευτερόλεπτα φιλμ, με την επαναξιολόγηση να δίνει το πολυπόθητο R. Στο Home Cinema συμπεριλήφθηκαν και αυτά.
  • Τέταρτη εμπορικότερη ταινία της χρονιάς, με κέρδη 352,9 εκατομμύρια δολάρια. Το κόστος ήταν στα 49.

Γκαλερι φωτογραφιων

25 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.