Σε έναν κόσμο όπου κανείς δεν μιλάει, μια ευσεβής γυναίκα κυνηγάει μια νεαρή γυναίκα που έχει αποδράσει από τη φυλακή. Όταν συλλαμβάνεται ξανά από τους αδίστακτους ηγέτες, η Αζραέλ πρόκειται να θυσιαστεί για να κατευνάσει ένα αρχαίο κακό βαθιά μέσα στη γύρω ερημιά.

Σκηνοθεσία:

E.L. Katz

Κύριοι Ρόλοι:

Samara Weaving … Azrael

Vic Carmen Sonne … Miriam

Nathan Stewart-Jarrett … Kenan

Eero Milonoff … Luther

Sebastian Bull … Isaac

Rea Lest … Liesl

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Simon Barrett

Παραγωγή: Simon Barrett, Dave Caplan, Dan Kagan

Μουσική: Toti Gudnason

Φωτογραφία: Mart Taniel

Μοντάζ: Ben Baudhuin

Σκηνικά: Carlos Laszlo

Κοστούμια: Jaanus Vahtra

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Azrael
  • Ελληνικός Τίτλος: Azrael
  • Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Azrael: Angel of Death

Παραλειπόμενα

  • Επιστροφή του E.L. Katz στη μεγάλη οθόνη από το 2017.
  • Το φιλμ ήταν να γυριστεί στο Οντάριο του Καναδά, αλλά τελικά προτιμήθηκε η Εσθονία. Το 70% του επιτελείου και του καστ είναι Εσθονοί.
  • Το φεγγάρι που βλέπουμε είναι τεχνητό, δημιουργημένο με ένα σύστημα προβολέων ανεβασμένων σε γερανό.

Κριτικός: Ορέστης Μαλτέζος

Έκδοση Κειμένου: 30/10/2024

Αυτή η κριτική θα μπορούσε να αποτελείται αποκλειστικά από τις ερωτήσεις και τις απορίες που δημιουργούνται με κάθε λεπτό που περνάει παρακολουθώντας αυτή την ολότελα δυσάρεστη ταινία…

Σε πρώτο επίπεδο είναι ένα θρίλερ επιβίωσης και τίποτα δεν προχωράει περισσότερο από αυτή την πρωτογενή διαπίστωση. Μια καρτέλα μάς ενημερώνει ότι βρισκόμαστε μετά το “Rapture”, που σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη είναι ένα αποκαλυπτικό συμβάν, κάτι που από μόνο του γεννά αμέτρητα ερωτήματα γύρω από τον κόσμο που βλέπουμε. Γιατί οι χαρακτήρες έχουν πάρει όρκο σιωπής; Τι απεικονίζουν αυτές οι δυσοίωνες τοιχογραφίες; Γιατί η πρωταγωνίστρια Αζραέλ έχει το όνομα του αγγέλου του θανάτου; Ποιοι είναι οι “καλοί” και οι “κακοί” της υπόθεσης; Ποιον αγώνα καλούμαστε ως θεατές να υποστηρίξουμε; Υπάρχει ένας φυσιολογικός κόσμος έξω από το δάσος όπως η ταινία υπονοεί αλλά ακυρώνει ευθέως λίγο μετά; Ποια είναι αυτή η έγκυος που χαστουκίζει όποιον την πλησιάσει; Ας σταματήσω εδώ γιατί μπορώ να ρωτάω για ώρες.

Και απάντηση δεν θα πάρω. Το σενάριο όχι μόνο δεν έχει πρόθεση να εξηγήσει αλλά ούτε και να παρουσιάσει το παραμικρό. Οι χαρακτήρες δεν επικοινωνούν μεταξύ τους και όχι λόγω της σιωπής τους. Απλώς επιδίδονται ακατάπαυστα σε μονομαχίες θανάτου. Από την άλλη, η έλλειψη διαλόγων δεν αποτελεί δημιουργική πρόκληση ως προς τη σκηνοθεσία, με το σασπένς να είναι μηδαμινό. Δεν υπάρχουν οπτικές λεπτομέρειες που μπορείς να συγκεντρώσεις για να συνθέσεις νοητικά τους κανόνες του κόσμου καθώς όλα αυτοαναιρούνται. Οι αντιφάσεις και οι ασυνέπειες βρίθουν εδώ.

Η ατμόσφαιρα δεν είναι ούτε απειλητική ούτε γοητευτικά μυστηριώδης. Είναι εκνευριστικά παράλογη, και οι ηθοποιοί που επιδίδονται με τόση ενέργεια στη σωματική δράση και τις εκφράσεις του προσώπου τους μεταφέρουν τη διάθεση του ρόλου τους, αλλά τίποτα που να υποδηλώνει αιτία ή σκοπό πέρα από αυτόν της επιβίωσης. Από τι και γιατί όμως; Τι είναι κίνδυνος και τι όχι;

Δεν είναι μόνο η εξοργιστική απορία που δημιουργεί την αποστροφή, είναι και το ανελέητο gore που κατακλύζει την οθόνη. Είναι αδύνατο να προσεγγίσεις τι είχε στον νου του ο σκηνοθέτης του “Φτηνές Ανατριχίλες” εδώ πέρα, και ο μόνος λόγος για να δει κανείς την ταινία είναι ως πρόκληση στο να βγάλει κάποιο νόημα. Βάζω τα ρέστα μου όμως ότι θα χάσει.

Βαθμολογία:

0 κακή | 1 μέτρια | 2 ενδιαφέρουσα | 3 καλή | 4 πολύ καλή | 5 αριστούργημα

Γκαλερι φωτογραφιων

11 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *