Οι υπερήρωες Σκοτ Λανγκ και Χόουπ Βαν Ντάιν βρίσκονται στο πλάι των γονιών της δεύτερης, τον Χανκ Πριμ και την Τζάνετ Βαν Ντάιν, εξερευνώντας τον χαοτικό Κβαντικό Κόσμο. Εκεί αλληλοεπιδρούν με νέα παράξενα πλάσματα, και ξεκινούν μια περιπέτεια που θα τους ωθήσει πέρα απ’ οτιδήποτε θεωρούσαν πιθανό, όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με τον πανίσχυρο Κανγκ τον Κατακτητή. 

Σκηνοθεσία:

Peyton Reed

Κύριοι Ρόλοι:

Paul Rudd … Scott Lang/Ant-Man

Evangeline Lilly … Hope Van Dyne/Wasp

Jonathan Majors … Kang The Conqueror

Michelle Pfeiffer … Janet Van Dyne/Wasp

Michael Douglas … Δρ Hank Pym/Ant-Man

Kathryn Newton … Cassie Lang

David Dastmalchian … Veb

William Jackson Harper … Quaz

Katy M. O’Brian … Jentorra

Bill Murray … λόρδος Krylar

Corey Stoll … Darren Cross/M.O.D.O.K.

Randall Park … Jimmy Woo

Tom Hiddleston … Loki

Owen Wilson … Mobius M. Mobius

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jeff Loveness

Παραγωγή: Stephen Broussard, Kevin Feige

Μουσική: Christophe Beck

Φωτογραφία: Bill Pope

Μοντάζ: Adam Gerstel, Laura Jennings

Σκηνικά: Will Htay

Κοστούμια: Sammy Sheldon

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Ant-Man and the Wasp: Quantumania
  • Ελληνικός Τίτλος: Ant-Man και Wasp: Κβαντομανία
  • Εναλλακτικός Τίτλος: Ant-Man and the Wasp in Quantumania [προώθησης]
  • Εναλλακτικός Τίτλος: Ant-Man 3 [ανεπίσημος]

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Σειρά κόμικς (χαρακτήρες): Ant-Man των Stan Lee, Larry Lieber, Jack Kirby.

Παραλειπόμενα

  • Η 31η ταινία του Marvel Cinematic Universe ανοίγει την 5η Φάση του εν λόγω σύμπαντος.
  • Η οριστικοποίηση της δημιουργίας της ταινίας έλαβε χώρα ήδη από το 2019 (με αναμενόμενη τότε χρονιά εξόδου το 2022), όταν και ο Peyton Reed υπέγραψε για τρίτη συνεχόμενη φορά για τη σκηνοθεσία, παρά το ενδιαφέρον της Marvel προς άλλα ονόματα, ώστε να υπήρχε μια νέα οπτική για τους ήρωες. Ίσως λόγω αυτού δικαιολογείται η επιλογή του Jeff Loveness για το σενάριο, που μπορεί να μην είχε πρότερη εμπειρία από κινηματογράφο, αλλά έγινε γνωστός μέσω της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς Rick and Morty.
  • Αναλαμβάνοντας τον ρόλο του υπερκακού Κανγκ, ο Jonathan Majors καλέστηκε να εμφανιστεί πρώτα στη σειρά Loki του Disney+, ερμηνεύοντας τον He Who Remains (στο επεισόδιο For All Time. Always.), μια άλλη εκδοχή του ίδιου χαρακτήρα. Μάλιστα, πήρε τον ρόλο χωρίς καν να χρειαστεί να περάσει οντισιόν. Ο ήρωας αναμένεται να επανέλθει στο Avengers: The Kang Dynasty (2025), συνδέοντας έτσι την 5η Φάση με την 6η.
  • Η Kathryn Newton αντικαθιστά τις Abby Ryder Fortson (των δύο πρώτων ταινιών) και Emma Fuhrmann (του Εκδικητές: Η Τελευταία Πράξη) στον ρόλο της Κέισι Λανγκ. Αντίδραση υπήρχε από τη Fuhrmann, που δήλωσε στεναχωρημένη που δεν επιλέχτηκε, αλλά και αισιόδοξη πως η Marvel θα την καλέσει ξανά στο μέλλον.
  • Είχε προγραμματιστεί ένα κάμεο από τον κωμικό Tom Scharpling, που οι σκηνές του είχαν κοπεί από αμφότερες τις δύο πρώτες ταινίες. Παραδόξως, αυτή τη φορά κόπηκε η σκηνή του δίχως να προλάβει να γυριστεί καν.
  • Ο ρόλος του Tip “T.I.” Harris κόπηκε από το σενάριο, αμέσως μόλις έγινε γνωστή η καταγγελία εναντίον του για σεξουαλική παρενόχληση. Μια άλλη αναφορά όμως ήθελε να μην ήταν εξαρχής στο καστ.
  • Τα γυρίσματα ξεκίνησαν στην Καππαδοκία της Τουρκίας (με επίσημη αναγγελία του τούρκου αρμόδιου υπουργού), και συνεχίστηκαν σε Μεγάλη Βρετανία και ΗΠΑ (Καλιφόρνια).
  • Στην post-credits σκηνή κάνουν κάμεο εμφάνιση οι Tom Hiddleston και Owen Wilson με τους χαρακτήρες τους από τη σειρά Loki.
  • Το μπάτζετ των 200 εκατομμυρίων δολαρίων απέφερε κέρδη των 476,1, και ήταν μία από τις λίγες ταινίες του MCU που “μπήκε μέσα” συνυπολογίζοντας τα έξοδα προώθησης.

Κριτικός: Ορέστης Μαλτέζος

Έκδοση Κειμένου: 14/2/2023

Τρεις φορές τον χρόνο βρίσκομαι στη θέση να γράφω αυτά τα κείμενα για κάθε νέα ταινία της Marvel, τη στιγμή που, από επαγγελματικής άποψης, θα έπρεπε να συντάξω ένα και μοναδικό το 2026. Γιατί το MCU παίζει με όρους τηλεοπτικής σειράς, όπου κάθε ταινία-επεισόδιο επικεντρώνεται είτε σε κάποιον ξεχωριστό χαρακτήρα ή σε κάποια κοινή τους σύμπραξη σε κομβικά σημεία της συνολικής ιστορίας. Κι ας αλλάζει ελαφρώς το ύφος. Μήπως αυτό το σύστημα δεν είχε εισαχθεί στα σίριαλ ήδη από την εποχή του “Lost”;

Το βασικό μου ερώτημα όσο παρακολουθούσα την “Κβαντομανία” ήταν ένα: τι ακριβώς το τόσο συνταρακτικό συμβαίνει εδώ πέρα ώστε να δικαιολογηθεί η κινηματογραφική κυκλοφορία αυτής της -υποτίθεται- αυτόνομης ταινίας; Και με ποια δομή προσπαθούν να το παρουσιάσουν; Έχουμε την πρώτη πράξη αλά “previously on MCU”, όπου οι σεναριογράφοι επαναλαμβάνουν όσα στοιχεία από το παρελθόν πρέπει να θυμάσαι, αν και ομολογουμένως με αρκετά ευφάνταστο και διασκεδαστικό τρόπο. Έχουμε την τρίτη πράξη όπου περισσότερο από την τελική έκβαση της μάχης ήρωα και κακού ενδιαφέρουν τα cliffhangers των post-credit scenes. Και στη μέση, σαν γέμιση, μια σειρά από σκηνές δράσης της γνωστής συνταγής χωρίς καμία δημιουργική φαντασία πλέον, και κάποιο ευχάριστο guest καταξιωμένου ηθοποιού, στην προκειμένη περίπτωση του Bill Murray. Δεν τα γνωρίζουμε όλα αυτά ήδη από το 2012;

Η εισαγωγή νέων χαρακτήρων δεν προκαλεί ανανέωση, απλώς μοιραία από τη στιγμή που οι παραγωγοί θέλουν να συνεχίσουν αυτό το franchise πρέπει να παίξουν με τους όρους της συμπερίληψης. Το φάουλ εδώ είναι πως ο Peyton Reed μπορεί να τα κατάφερε μια χαρά στη χαλαρή ιδιοσυγκρασία που απαιτεί ο χαρακτήρας του Ant-Man -ο ίδιος ο Paul Rudd άλλωστε είναι η επιτομή του κουλ τύπου της διπλανής πόρτας- αλλά δεν μπορεί να υποστηρίξει την υψηλών οκτανίων δράση επιστημονικής φαντασίας που επιχειρείται εδώ. Η κάμερά του είναι πολύ πιο άνετη στην εισαγωγή όπου ο Scott Lang αλληλοεπιδρά κωμικά με καθημερινούς ανθρώπους και πολύ πιο αποτελεσματική.

Εμφανής είναι η έλλειψη δημιουργικής συνεργασίας μεταξύ του Reed και της ομάδας των ειδικών εφέ. Ο κβαντικός κόσμος μοιάζει να σχεδιάστηκε σε τελείως διαφορετική φάση της παραγωγής, χωρίς καμία αίσθηση ότι οι ηθοποιοί ήξεραν τι βλέπουν οι χαρακτήρες τους καθώς οι ίδιοι ερμήνευαν. Αυτό είναι ένα άλλο προβληματικό κομμάτι στην εξέλιξη του MCU ειδικά από την 4η φάση κι έπειτα. Ενώ οι πρώτες ταινίες από άποψη σκηνικών διατηρούσαν ένα ρεαλιστικό κομμάτι του κόσμου -του κόσμου μας- στον οποίο δρουν οι χαρακτήρες, δεν υπάρχει πλέον καμία πρόθεση να αγνοηθεί η 100% ψηφιακή δημιουργία. Μπορεί ο κβαντικός κόσμος να είναι εξολοκλήρου φανταστικός, αλλά πώς όμως η εξίσου φανταστική Βαλχάλα του πρώτου “Thor” έδινε μια οπτική αίσθηση πραγματικότητας;

Ο κβαντικός κόσμος είναι απλώς ακατανόητος για το μάτι του θεατή και η σκηνοθεσία δεν δίνει την παραμικρή βοήθεια για να αναδείξει έστω μια μαγεία, κάτι το εντυπωσιακό γύρω από αυτόν. Έχουμε σε πρώτο πλάνο φυσικά τους ηθοποιούς αλλά από πίσω υπάρχει ένα χαοτικό συνονθύλευμα πολύπλοκων ψηφιακών σχεδίων που εναλλάσσονται με ένα καταιγιστικό μοντάζ κινούμενων πλάνων, που πολλές φορές δεν ξεπερνούν τα δύο δευτερόλεπτα. Θεωρώ πως η “Κβαντομανία” θα λειτουργούσε πολύ καλύτερα στην τηλεόραση, επειδή μια μικρή οθόνη θα συμπύκνωνε κάπως όλη αυτή την οπτική πληροφορία. Όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται αυτό.

Από την άλλη, η ιστορία έχει την καλοπροαίρετη αφέλεια ενός ψυχαγωγικού κόμικ και δουλεύει αρκετά καλά, με τον Michael Douglas να βρίσκεται ιδανικά εντός κλίματος. Ο ρόλος της Michelle Pfeiffer περνάει από ένα μάλλον απρόβλεπτο φάσμα προϊστορίας, ενώ ο ίδιος ο Scott Lang ελάχιστα προσφέρει με την παρουσία του, με την όλη ιστορία να μοιάζει βγαλμένη από επεισόδιο “Doctor Who”, με όποια καλή ή κακή προέκταση συνεπάγεται αυτό. Για τον Jonathan Majors στον ρόλο του Kang του Κατακτητή, που θα απασχολήσει όλο το υπόλοιπο MCU, ούτε εδώ είδα κάτι που να με προϊδεάζει θετικά για την τόσο σημαντική του παρουσία.

Μιλώντας για μια σειρά ταινιών ενός είδους που δεν υφίστατο καν σοβαρά πριν δυο δεκαετίες, δεν μπορεί κανένας να έχει την αξίωση ότι ορίζει με κάποιον τρόπο το σινεμά των ημερών μας. Αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι του, κυρίως λόγω της υπερβολικά ευρείας αποδοχής που έχει από τους θεατές, αλλά με 31 ταινίες στο ιστορικό του μόνο μέσα στο MCU, όποιος ήταν να γίνει φαν του ή πολέμιός του έχει πάρει θέση εδώ και πάρα πολύ καιρό. Το θέμα είναι όταν μιλάμε για αυτό με κινηματογραφικούς όρους να διατηρούμε την ψυχραιμία μας. Το σινεμά είναι ένα φιλόξενο σπίτι που χωράει μέσα τους πάντες.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

30 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

1 Σχόλια

  1. DOWNLOADER 18 Απριλίου 2023

    Το κατέβασα και το είδα σήμερα... Να και μια φορά που θα συμφωνήσω με κριτική του site. Ακόμα μια μετριότητα σαν και αυτές που μας έχει συνηθίσει (με ελάχιστες εξαιρέσεις) η Marvel το τελευταίο διάστημα. Επίσης ο κακός της ταινίας πρέπει να είναι ο πιο "άχρωμος" που έχω δει σε τόσο μεγάλη παραγωγή. Όπως δείχνουν τα πράγματα, ότι είχε να μας προσφέρει,μας το πρόσφερε και πλέον αναμασάει τα ίδια και τα ίδια ώστε να φουσκώνει περισσότερο η τσέπη του Feige. Είχα σκοπό να κατεβάσω και το Guardians Of Galaxy 3, αλλά το MCU δέχεται κόκκινη κάρτα από εμένα και δεν σκοπεύω να ξανασχοληθώ μαζί του, Μέχρι και το "αντίπαλο" στρατόπεδο της DC, δείχνει να βγάζει πιο καλές παραγωγές πια. 5/10 και πολύ του είναι