Ο Φρανκ Βαλέρα είναι ένας επιτυχημένος δικηγόρος, αφοσιωμένος περισσότερο στην καριέρα παρά στην οικογένειά του. Όλα αυτά μέχρι τη στιγμή που η γυναίκα και το παιδί του δολοφονούνται με φρικτό τρόπο. Τότε, ο μέχρι πρότινος ισχυρός άνδρας της δικηγορίας μεταμορφώνεται στον πιο σκληρό εκδικητή και παίρνει όρκο σιωπής μέχρι να ανακαλύψει ποιος αφαίρεσε τη ζωή των αγαπημένων του προσώπων και να πάρει εκδίκηση.
Σκηνοθεσία:
Isaac Florentine
Κύριοι Ρόλοι:
Antonio Banderas … Frank Valera
Karl Urban … αστυνόμος Hank Strode
Paz Vega … Alma
Cristina Serafini … Sue Valera
Robert Forster … Chuck
Lillian Blankenship … Olivia Valera
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Matt Venne
Παραγωγή: Boaz Davidson, Yariv Lerner, John Thompson, Les Weldon
Μουσική: Frederik Wiedmann
Φωτογραφία: Yaron Scharf
Μοντάζ: Paul Harb, Ivan Todorov Ivanov, Irit Raz
Σκηνικά: Antonello Rubino
Κοστούμια: Djanina Baykoucheva
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Acts of Vengeance
- Ελληνικός Τίτλος: Οργισμένος Εκδικητής
Παραλειπόμενα
- Ο αρχικός τίτλος ήταν Stoic.
- Ο σκηνοθέτης Isaac Florentine είναι αυτός που ερμηνεύει τον δάσκαλο του καράτε.
- Έβγαλε μόλις 320 χιλιάδες δολάρια παγκοσμίως από τα ταμεία. Σε αυτό βοήθησε ότι ήταν πολλές οι χώρες στις οποίες προτίμησαν να το διαθέσουν απευθείας σε DVD.
Κριτικός: Νίκος Ρέντζος
Έκδοση Κειμένου: 6/2/2018
Ο Αντόνιο Μπαντέρας, λίγο πριν κλείσει τα εξήντα του χρόνια, ακολουθεί, τελευταία, τα βήματα του Λίαμ Νίσον και το “γυρίζει” σε πρωταγωνιστής ταινιών δράσης. Στο Acts of Vengeance επιδεικνύει τις ικανότητες του σε πολεμικές τέχνες, σε ένα φιλμ που ωστόσο κυλάει με λίγο διαφορετικό τρόπο, προσπαθώντας να μας ξεγελάσει και να μας πείσει ότι είναι διαφορετικό από τις υπόλοιπες ταινίες δράσης που κυκλοφορούν. Δεν τα καταφέρνει αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι μια κακή περιπέτεια. Έχει τις συμπαθητικές στιγμές της, στα πλαίσια όμως της b movie λογικής.
Ο Μπαντέρας υποδύεται ένα μεγαλοδικηγόρο που λόγω της δουλειάς του δεν μπορεί να βρίσκεται όσο κοντά θα ήθελε στην κόρη του και τη γυναίκα του. Μετά από μια ακόμα σχολική γιορτή της κόρης του που αδυνατεί να παρακολουθήσει, παρά την υπόσχεσή του ότι θα βρίσκεται εκεί, μαθαίνει ότι τα δύο αγαπημένα του πρόσωπα βρέθηκαν νεκρά και εγκαταλελειμμένα σε μια έρημη περιοχή της πόλης. Ο καιρός περνά, υποψήφιοι ένοχοι δεν εμφανίζονται και η υπόθεση παγώνει. Ο δικηγόρος το ρίχνει στο αλκοόλ τιμωρεί τον εαυτό του για αυτό που συνέβη στη γυναίκα και την κόρη του, αρχίζοντας να μπλέκει σε παράνομους αγώνες πυγμαχίας, χωρίς να έχει ποτέ αγωνιστεί στο παρελθόν, περιμένοντας απλώς να έρθει το μοιραίο χτύπημα. Σύντομα όμως θα σταθεί στα πόδια του, θα μάθει από τα λάθη του, θα καθαρίσει το σώμα και το μυαλό του και θα πάρει την κατάσταση στα χέρια του, αναζητώντας ο ίδιος τον ένοχο για τη δολοφονία.
Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Ισαάκ Φλορεντάιν, ένας από τους ικανότατους σκηνοθέτες δράσης που υπάρχουν στο χώρο, με δυνατό του σημείο την κινηματογράφηση σκηνών πάλης σώμα με σώμα. Όταν υπάρχει δράση στην οθόνη, το φιλμ βγάζει αρκετή ενέργεια ενώ ο Μπαντέρας το στηρίζει κι αυτός ικανοποιητικά. Το πρόβλημα είναι ότι ο Φλορεντάιν δεν είναι πολύ καλός στην αφήγηση που απαιτεί μια δραματική περιπέτεια και το πρόβλημα είναι εμφανές εδώ, καθώς το μεγαλύτερο κομμάτι της ταινίας κινείται γύρω από την προσπάθεια του δικηγόρου να ανακαλύψει στοιχεία για τη δολοφονία, τηρώντας παράλληλα έναν περίεργο όρκο σιωπής μέχρι να βρει τον ένοχο, με αποτέλεσμα να ακούμε τον Μπαντέρας μέσα από ένα voice over. Εκεί λοιπόν το φιλμ χάνει λίγους πόντους, είτε από τον σκηνοθέτη είτε από τον υπερβολικό μερικές φορές πρωταγωνιστή του.
Συνολικά ωστόσο, παρά τις αναμενόμενες ατάκες του στιλ “ο δολοφόνος της οικογένειάς μου κυκλοφορεί ακόμα εκεί έξω ελεύθερος κι εσείς δεν κάνετε τίποτα” και παρά την εύκολα προβλέψιμη εξέλιξη, έχουμε μια συμπαθητική περιπέτεια δεύτερης διαλογής, με καλές σκηνές δράσης, μικρή διάρκεια (σημαντικότατο στα φιλμ του είδους) και σχετικά γρήγορο ρυθμό. Όχι απαγορευτικό για το ανδρικό κοινό.
Βαθμολογία: