Ως παιδί, ο Άλι Νιούμαν γλύτωσε τη δολοφονία από την Ινκάτα, μια πολιτικο-στρατιωτική οργάνωση πολέμια της ηγεσίας του Νέλσον Μαντέλα. Μαζί μονάχα με τη μητέρα του, επέζησε τον όλεθρο εκείνων των χρόνων. Όπως όμως συνέβη και με πολλούς από αυτούς που επιβίωσαν, το ψυχολογικό τραύμα παραμένει ανοιχτό. Σήμερα, ο Άλι είναι αρχηγός στο τμήμα ανθρωποκτονιών στην αστυνομία της Κέιπ Τάουν. Δίπλα του εργάζεται ο Μπράιαν Έπκιν, ένας λευκός αστυνόμος που η οικογένεια του ήταν υποστηρικτές του Απαρτχάιντ, αλλά αυτός συνεργάζεται θαυμάσια με τον Άλι. Η υπόθεση που έχουν αναλάβει αφορά εγκλήματα που συντελούνται από αφρικανικές συμμορίες, με θύματα άνεργους ή ακόμα και υποσιτισμένους ανθρώπους. Η υπόθεση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο με την αποκάλυψη δύο νεανικών γυναικείων πτωμάτων.

Σκηνοθεσία:

Jerome Salle

Κύριοι Ρόλοι:

Orlando Bloom … Brian Epkeen

Forest Whitaker … Ali Sokhela

Tanya van Graan … Tara

Natasha Loring … Marjorie

Adrian Galley … Nils Botha

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Julien Rappeneau, Jerome Salle

Παραγωγή: Richard Grandpierre

Μουσική: Alexandre Desplat

Φωτογραφία: Denis Rouden

Μοντάζ: Stan Collet

Σκηνικά: Laurent Ott

Κοστούμια: Rae Donnelly

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Zulu
  • Ελληνικός Τίτλος: Το Ακρωτήρι της Βίας

Σεναριακή Πηγή

  • Βιβλίο: Zulu του Caryl Ferey.

Παραλειπόμενα

  • Εν μέρει μόνο βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Caryl Ferey, αλλά και στο μυστικό πρόγραμμα Project Coast του καθεστώτος του Απαρτχάιντ.
  • Αρχικά ήταν να πρωταγωνιστήσει ο Djimon Hounsou, αλλά επέλεξε να αποχωρήσει.
  • Έκλεισε εκτός συναγωνισμού το φεστιβάλ Κανών του 2013.
  • Με μπάτζετ 16 εκατομμύρια δολάρια, είδε τις εισπράξεις του να περιορίζονται στα 2,6.

Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur

Έκδοση Κειμένου: 2/4/2014

Ο Forest Whitaker είναι νοτιοαφρικάνος ντετέκτιβ στιγματισμένος από τα ψυχολογικά τραύματα του Απαρτχάιντ και ο Orlando Bloom λευκός φίλος και συνεργάτης του, με διαλυμένες σχέσεις με την πρώην γυναίκα και το γιο του και μια εξίσου διαλυμένη ζωή. Ο Jerome Salle (διασκευάζοντας βιβλίο του Caryl Ferey) στήνει ένα σκληρό αστυνομικό θρίλερ με φόντο τη Νότια Αφρική και, σε πρώτη φάση, διαθέτει ένα ενδιαφέρον στόρι με αξιόλογους πρωταγωνιστές. Δεν υπάρχει λόγος να πάει κάτι στραβά. Μόνο που εντέλει δεν υπάρχει ούτε και για κάτι πραγματικά καλό…

Όσο ο Salle ρίχνει το κέντρο βάρους προς τον Whitaker, δείχνει να προσπαθεί να στρέψει και το κινηματογραφικό ενδιαφέρον προς το παρελθόν της Νότιας Αφρικής και τις μάλλον νωπές μνήμες του Απαρτχάιντ. Η ιστορία του Bloom, αντιθέτως επικεντρώνεται στον ίδιο και την οικογένειά του και σε αυτό το πλαίσιο είναι σαφώς κλισέ. Γι` αυτό και είναι περίεργο που τελικά αυτή είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα από την πρώτη! Νομίζω πως αυτό πρέπει να αποδοθεί αποκλειστικά στους δύο ηθοποιούς. Ο μεν Whitaker φαίνεται μάλλον να ακολουθεί κουρασμένος για μια ακόμη φορά την ερμηνευτική του μανιέρα (και αυτό μεταφέρεται στην οθόνη σαν ερμηνευτική μονοτονία), ενώ ο Bloom διατηρεί κάτι ζωντανό μέσα στο χαρακτήρα του, όσο κι αν το σενάριο τον θέλει χιλιοειδωμένο.

Αν κάπου (κυρίως προς το τέλος) νιώσετε να αρχίζετε να βαριέστε, είναι για τον ίδιο λόγο που το φιλμ δεν πρόκειται έτσι κι αλλιώς να χαραχτεί στη μνήμη σας. Δεν είναι κακό, όμως είναι έτσι φτιαγμένο ώστε η (σχεδόν) δίωρη διάρκειά του καταλήγει να κουράσει, παρόλο που σε γενικές γραμμές η ιστορία έχει στ` αλήθεια ενδιαφέρον. Εκεί που αποτυγχάνει παντελώς ο Salle είναι στη δημιουργία σασπένς και έντασης, την οποία καταφέρνει να προκαλέσει μόνο με την ωμή βία.

Γενικώς δηλαδή λίγο χλιαρό, όχι ότι χάνεις τον χρόνο σου όμως…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

16 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *