Όλα ξεκινούν όταν μετά από 30 χρόνια μετανάστευσης στην Αμερική, ο πάμπλουτος και “αυτοδημιούργητος” μαφιόζος Πιτ Πάρας αποφασίζει να επιστρέψει στην Ελλάδα και να επενδύσει σε μια “μπίζνα” διαφορετική από τις άλλες. Έτσι αγοράζει και αναλαμβάνει τη διεύθυνση του εγκαταλελειμμένου “Λυκείου Χαβαλέ”. Στη φιλόδοξη προσπάθεια του να αναβιώσει το ιστορικό σχολείο, κουβαλάει και τον απαράβατο όρο της διαθήκης Χαβαλέ, να προσλάβει όλους όσους από τους απόφοιτους έγιναν καθηγητές. Έτσι ο Μπίλιας και η παρέα του επιστρέφουν, αλλά αυτή τη φορά ως καθηγητές, και επειδή ρόδα είναι και γυρίζει… οι άλλοτε μαθητές των ’80s τώρα βρίσκονται στο στόχαστρο της νέας γενιάς μαθητών και ήρθε η ώρα να πληρώσουν.

Σκηνοθεσία:

Όμηρος Ευστρατιάδης

Κύριοι Ρόλοι:

Κώστας Βουτσάς … λυκειάρχης Πιτ Πάρας

Στηβ Ντούζος … Μπίλιας

Ελένη Φιλίνη … Ελένη Βραχνού

Νένα Χρονοπούλου … Λίτσα

Αίας Μανθόπουλος … Κάρολος Ροδοκανάκης

Νίκος Σταγόπουλος … Ορχιδέας

Σπύρος Θεοδόσης … Πίπης Γούδας

Τέτα Κωνσταντά … Σοκόλη

Ηλίας Κωνσταντίνου … Σίφης Μποχάκης

Νίκος Παπαναστασίου … παπα-Σούζας

Θάνος Παπαδόπουλος … μπαρμπα-Θανάσης

Γιάννης Παπαθανάσης … Πέτρος

Τζόνι Βαβούρας … Τζόνι

Σταύρος Νικολαΐδης … Μήτσος

Ματούλα … Τασία

Μαρία Πανουτσοπούλου … Εύα

Σταμάτης Τζελέπης … επιθεωρητής

Θεοδώρα Βουτσά … Μίνα

Αβραάμ Παπαδόπουλος … Γρηγόρης

Φίλιππος Γκιώνης … ο πατέρας του Μπίλια

Βασίλης Καμίτσης … Τάκης Κοράκης

Νίκος Καραγεώργης … συμβολαιογράφος

Στέλλα Γιαμπουρά … Σοφία

Τόμας Πρωτόπαππας … Νάσος

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Γιάννης Σκλάβος

Φωτογραφία: Τάκης Βενετσανάκος

Μοντάζ: Δημήτρης Καδής

Σκηνικά: Φράνκο Αλφόνσο

Κοστούμια: Σοφία Δριστέλα

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Ρόδα Τσάντα και Κοπάνα
  • Διεθνής Τίτλος: Wheel, Bag, and Truants
  • Εναλλακτικός Τίτλος: Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα Νο 5
  • Εναλλακτικός Τίτλος: Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα Νο 4

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

Παραλειπόμενα

  • Μακρινό σίκουελ της σειράς των 1980, που λογικά ήθελε να γίνει reboot νέας σειράς (όπως μαντεύουμε κι από τους τελικούς τίτλους). Και πράγματι, το 2019 είχε ανακοινωθεί ένα 5ο μέρος (πολλοί δεν μετρούν τη βιντεοκασέτα -το 4ο), που όμως δεν υλοποιήθηκε ποτέ.
  • Μέσα στο ίδιο έτος, Όμηρος Ευστρατιάδης και Γιάννης Σκλάβος δημιούργησαν ακόμα ένα comeback από τα 1980, το Πόντιοι: New Generation. Αμφότεροι επανεμφανίζονται από την εποχή της βιντεοκασέτας.
  • Στις γκεστ εμφανίσεις προστίθενται και οι: Κώστας Κατσουράνης, Λευτέρης Πανταζής, Βασίλειος Κωστέτσος, Κρίστι Κρανά, Ορθούλα Παπαδάκου, Γιάννης Γαλάτης, Γιάννης Φλωρινιώτης, Κώστας ‘Lava’ Μολτσίδης, Λάμπρος Κωνσταντάρας, Άννα Φλωρινιώτη, Γωγώ Γαρυφάλλου, Maya Alick Aj, Μέμος Κοέν και Γιάννης Τσαγκαράκης.
  • Για τον μεγαλύτερο όγκο των μαθητών, αυτό ήταν το κινηματογραφικό τους ντεμπούτο. Ήταν όμως και έσχατη ταινία για αρκετούς από τους “μεγάλους” της παρέας.
  • Με 123.172 εισιτήρια, ήρθε στην 6η θέση ανάμεσα στις ελληνικές παραγωγές της χρονιάς. Το συγκεκριμένο έτος, 4 από τις 10 εμπορικότερες ήταν σίκουελ, ενώ η πρώτη ριμέικ.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Οι TNS και Dj S ερμηνεύουν το Ρόδα, και η Δόμνα Κουντούρη το ομότιτλο. Η επιμέλεια του σάουντρακ έγινε από τον Νίκο Μαστοράκη.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 5/1/2011

Αυτό που κάποτε είχε την πλάκα του και σήμερα θεωρείται δικαιωματικά cult, στην τωρινή του αναπαραγωγή είναι ένα κιτς εκτόπλασμα. Βασικά, θέλουμε να λέμε πως δεν ζούσαμε σε εποχές που ο ελληνικός κινηματογράφος βρίσκονταν σε τέτοια κατάντια που όλα αντέχονταν κατ’ ανάγκη, κι από την άλλη άλλο θεωρείται cult για τότε κι άλλο για τώρα (κι άλλο για αύριο). Στην προκειμένη, αυτό που στην ουσία αλλάζει είναι η μόστρα των μαθητών, που σίγουρα είναι πιο κοντά στα μοντέρνα γούστα. Αλλιώς, πάρε τον έναν και χτύπα τον άλλον…

Πέρα από τον αειθαλή Κώστα Βουτσά, το καστ είναι σαν να βάζεις ρέγκες να καθαρίζουν κρεμμύδια! Τουλάχιστον, οι Ντούζος, Φιλίνη έχουν ένα background από τέτοια θεάματα και είναι ταιριαστοί, γιατί οι υπόλοιποι… Σίγουρα φαίνεται και η απουσία ετών του Όμηρου Ευστρατιάδη από την καρέκλα του κινηματογραφικού σκηνοθέτη, αφού κρατάει ακόμα την κάμερα όπως και στις βιντεοταινίες. Όσο για χαβαλέ, κάποιοι ίσως βρουν νόστιμα μερικά από τα αστεία, αλλά θα πρέπει πρώτα να έχουν ξεπεράσει το συνολικό «έπεσα στη Χιροσίμα και έσπειρα όλεθρο». Μήπως ήρθε η ώρα να κάνουμε ριμέικ και τις επιτυχίες του Ψάλτη; Από καθαρή περιέργεια, αυτό θα ήθελα περισσότερο να το δω…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

22 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *