
The Republic
- The Republic
- 2015
- Ελλάδα
- Ελληνικά
- Αστυνομική, Γκανγκστερική, Δράσης, Θρίλερ, Νουάρ, Πολιτικό Θρίλερ
- 19 Νοεμβρίου 2015
Ο Αχιλλέας είναι ένας φωτογράφος που ζει στην Αθήνα με τον αδελφό του. Για να τα βγάλει πέρα, εργάζεται για τον Μάριο Σφήκα, έναν κατά τα άλλα ευυπόληπτο δημοσιογράφο, που όμως είναι ο εγκέφαλος ενός παράνομου δικτύου εκβιασμών της πολιτικής και οικονομικής ελίτ της χώρας. Όταν ο υπουργός ενέργειας αναθέτει στον Σφήκα τη φύλαξη του Σωκράτη, ενός επιχειρηματία κρίσιμου για τις φυσικές πηγές της Ελλάδας, ο Αχιλλέας θα βρεθεί στη μέση ενός πολιτικού παιχνιδιού, το οποίο θα σκοτώσει τον αδελφό του και θα αφήσει αυτόν σε κώμα. Εβδομάδες μετά, ο Αχιλλέας συνέρχεται ορκισμένος για εκδίκηση και δικαιοσύνη.
Σκηνοθεσία:
Δημήτρης Τζέτζας
Κύριοι Ρόλοι:
Προμηθέας Αλειφερόπουλος … Αχιλλέας
Αλέξανδρος Λογοθέτης … Αντώνης Μπουρνάζος
Γιάννης Στάνκογλου … Φίλιππος Ευθυμιάδης
Τάκης Σπυριδάκης … Μάριος Σφήκας
Ερρίκος Λίτσης … Σωκράτης Καλογερόπουλος
Βίκυ Παπαδοπούλου … Έβελυν
Αλεξάνδρα Χασάνι … Αντρέα
Ζωή Λάσκαρη … Αγγελική
Γιώργος Κιμούλης … Τσακαλάκης
Κώστας Νικούλι … Στέφανος
Blaine Reininger … Noel
Μάκης Παπαδημητρίου … πελάτης
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Γιάννης Γεωργίου
Στόρι: Δημήτρης Τζέτζας
Παραγωγή: Δημήτρης Τζέτζας
Μουσική: Μηνάς Λιάκος
Φωτογραφία: Jordan Danelz
Μοντάζ: Δημήτρης Τζέτζας
Σκηνικά: Ζαΐρα Φαληρέα
Κοστούμια: Ζαΐρα Φαληρέα
Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
- Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
Αυθεντικός Τίτλος: The Republic
Διεθνής Τίτλος: The Republic
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για ειδικά εφέ στα βραβεία Ίρις.
Εξωτερικοί Σύνδεσμοι
Κριτικός: Σπύρος Δούκας
Έκδοση Κειμένου: 19/11/2015
Ο Αχιλλέας παρακολουθεί και φωτογραφίζει παράνομα για έναν διεφθαρμένο δημοσιογράφο. Κάποια στιγμή, όταν γίνεται μάρτυρας έντονης βίας απέναντι σε γυναίκες, αποφασίζει να παραιτηθεί, χωρίς να αναλογιστεί το κόστος αυτής της επιλογής του. Όταν στη συνέχεια τα πράγματα ξεφεύγουν από τον έλεγχο, αποφασίζει να πάρει ο ίδιος την εκδίκησή του.
Είναι γεγονός πως οι ταινίες είδους σπανίζουν στη χώρα μας, αλλά τελευταία είναι αρκετοί αυτοί που τολμούν να γυρίσουν έργα αμερικανικών προτύπων (ταινίες τρόμου, νουάρ, περιπέτειες, αστυνομικές), που ορισμένες φορές αποδεικνύονται πράγματι αξιόλογες, με αποκορύφωμα το Τετάρτη 4:45 του Αλέξη Αλεξίου. Εδώ, ο Δημήτρης Τζέτζας, που έχει ως τώρα συμμετάσχει ως βοηθός σε αμερικάνικες παραγωγές, παραδίδει μια γκανγκστερική αστυνομική περιπέτεια, έχοντας κυριολεκτικά ενσωματώσει στο σενάριό του «και της Παναγιάς τα μάτια». Ενώ στην επιφάνεια φαίνονται όλα ήρεμα και ισορροπημένα (η εικόνα που προβάλλεται στην τηλεοπτική συνέντευξη), από κάτω τρέχουν σύνθετες υποθέσεις πολιτικής διαφθοράς, η επιτομή των οποίων είναι το εμπόριο γυναικών. Δηλαδή, η κινητήρια δύναμη που μετατρέπει τον πρωταγωνιστή από μέτοχο σε αυτή τη διαφθορά, σε πολέμιό της.
Τεχνικά, το έργο είναι παραπάνω από αξιοπρεπές. Οι φρενήρεις ρυθμοί από το κοφτό μοντάζ, οι νέον φωτισμοί που πλημμυρίζουν τα πλάνα και η έντονη βία δημιουργούν ένα απολαυστικό στην παρακολούθηση αποτέλεσμα. Πέραν αυτών των στοιχείων βέβαια, δεν διακρίνεται στο βάθος τίποτα, για το οποίο θα χαρακτηρίζαμε την προσπάθεια άρτια στο σύνολό της. Αντίθετα, το σενάριο είναι ένας αληθινός αχταρμάς. Η ακρότητα της βίας είναι τόσο έντονη που κατά κύριο λόγο παραπέμπει σε σπλάτερ, ενώ υπάρχει πλήθος στοιχείων από άλλα είδη (όπως οι αναφορές σε ιαπωνικές ταινίες, που συνοδεύονται σε λίγες στιγμές κι από ιαπωνικό διάλογο!). Χαρακτήρες ολοκληρωμένα δομημένους δεν έχουμε, ενώ ο πρωταγωνιστής Προμηθέας Αλειφερόπουλος κάνει μια φιλότιμη προσπάθεια στην αρχή, αλλά μετά (φυσιογνωμικά κυρίως) δεν περνάει ιδιαίτερα για vigilante, με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις του ρόλου του.
Αυτό όμως που κάνει την ταινία να κερδίζει, είναι ότι δεν παίρνει τον εαυτό της στα σοβαρά. Πίσω από όλα αυτά, κυρίως λόγω του χειμαρρώδους τρόπου που συστήνει όλα αυτά τα στοιχεία και τα δένει μεταξύ τους, καλλιεργείται μέσω της υπερβολής, το κωμικό στοιχείο, με αποτέλεσμα να έχουμε ένα βαρύ, ακριβό στην παραγωγή και (ξανατονίζω) απολαυστικό στην παρακολούθηση b-movie.
Βαθμολογία: