Παρίσι, 1919. Όταν η θερμόαιμη ντίβα της όπερας Καρλότα εγκαταλείψει στη μέση τις πρόβες μιας παράστασης, η διεύθυνση του θεάτρου δεν έχει άλλη επιλογή: θα εμπιστευτεί στην Κριστίν τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η απόδοση της είναι ονειρική… Μαγνητίζει το κοινό αλλά και το Φάντασμα που κατοικεί στα έγκατα της όπερας, που αποφασίζει να αφιερώσει τη ζωή του για να καλλιεργήσει το ταλέντο της και να τη μεταμορφώσει σε κορυφαίο αστέρι. Δεν είναι όμως ο μόνος θαυμαστής της Κριστίν. Ο πλούσιος και γοητευτικός Ραούλ τη διεκδικεί το ίδιο παθιασμένα. Αν και ο μέντοράς της ασκεί επάνω της μια παράξενη επιρροή, η Κριστίν έλκεται περισσότερο από τον εντυπωσιακό Ραούλ, εξοργίζοντας το Φάντασμα και θέτοντας τα θεμέλια για ένα δραματικό αποκορύφωμα πάνω στη σκηνή…

Σκηνοθεσία:

Joel Schumacher

Κύριοι Ρόλοι:

Gerard Butler … το φάντασμα

Emmy Rossum … Christine Daae

Patrick Wilson … Raoul de Chagny

Miranda Richardson … μαντάμ Giry

Minnie Driver … Carlotta Giudicelli

Simon Callow … Gilles Andre

Ciaran Hinds … Richard Firmin

Victor McGuire … Ubaldo Piangi

Jennifer Ellison … Meg Giry

Murray Melvin … Κος Reyer

Kevin McNally … Joseph Buquet

James Fleet … Κος Lefevre

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Andrew Lloyd Webber, Joel Schumacher

Παραγωγή: Andrew Lloyd Webber

Φωτογραφία: John Mathieson

Μοντάζ: Terry Rawlings

Σκηνικά: Anthony Pratt

Κοστούμια: Alexandra Byrne

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: The Phantom of the Opera
  • Ελληνικός Τίτλος: Το Φάντασμα της Όπερας
  • Εναλλακτικός Τίτλος: Andrew Lloyd Webber’s The Phantom of the Opera

Άμεσοι Σύνδεσμοι

  • Το Φάντασμα της Όπερας (1925)
  • Το Φάντασμα της Όπερας (1943)
  • Το Φάντασμα της Όπερας (1962)
  • Το Φάντασμα του Παραδείσου (1974)
  • Τρόμος στην Όπερα (1987)
  • Το Φάντασμα της Όπερας (1989)
  • Το Φάντασμα της Όπερας (1998)

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Le Fantome de l’Opera του Gaston Leroux.
  • Θεατρικό: The Phantom of the Opera του Andrew Lloyd Webber.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ φωτογραφίας, σκηνικών και τραγουδιού (Learn To Be Lonely).
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας (μιούζικαλ/κωμωδία), πρώτου γυναικείου ρόλου (Emmy Rossum) σε μιούζικαλ/κωμωδία, και τραγουδιού (Learn To Be Lonely).

Παραλειπόμενα

  • Η Warner Bros. απέκτησε τα δικαιώματα του θεατρικού μιούζικαλ το 1989, και παραχώρησε στον Andrew Lloyd Webber τον απόλυτο δημιουργικό έλεγχο. Κι ενώ ήταν αρκετοί οι πρωτοκλασάτοι σκηνοθέτες που έδειξαν ενδιαφέρον να το αναλάβουν σκηνοθετικά, ο Webber προτίμησε τον Joel Schumacher, έχοντας εντυπωσιαστεί από τη δουλειά του στο νεανικό Τα Παιδιά της Νύχτας (1987). Μέσα στον επόμενο χρόνο, οι δυο τους είχαν ήδη ολοκληρώσει το σενάριο, και οι Michael Crawford και Sarah Brightman της ορίτζιναλ παράστασης του Γουεστ Εντ (1986) και του Μπρόντγουεϊ (1988) είχαν προσληφθεί για να επαναλάβουν τους ρόλους τους. Τα γυρίσματα ορίστηκαν για τον Ιούλιο του 1990 στα Pinewood Studios (πριν αυτό προσωρινά αλλάξει με στούντιο της Γερμανίας και της Τσεχίας) και το μπάτζετ στα 25 εκ. δολάρια. Τότε ήταν που προέκυψε το διαζύγιο ανάμεσα στον Andrew Lloyd Webber και τη Sarah Brightman παγώνοντας τον σχεδιασμό. Από την άλλη το όνομα του Schumacher εκτοξεύθηκε απότομα, με συνέπεια να βρίσκεται διαρκώς απασχολημένος με μεγάλες παραγωγές. Έτσι, καθ’ όλη τη δεκαετία του 1990 τίποτα δεν προχώρησε, πέρα από κάποιες αναγγελλίες για υποψήφιους πρωταγωνιστές, όπως τους John Travolta, Meat Loaf, Heath Ledger, Matthew McConaughey και Antonio Banderas. Πρώτος όμως ήταν ο Michael Jackson που είχε εκδηλώσει την επιθυμία για τον κεντρικό ρόλο (πριν το 1989), αλλά ο Webber δεν ένιωθε ακόμα έτοιμος τότε για μεταφορά του έργου του στο σινεμά.
  • Schumacher και Lloyd Webber ξεκίνησαν επιτέλους τον τελικό σχεδιασμό τον Δεκέμβριο του 2002. Σε αυτό το σημείο η εταιρία του μουσικού, η Really Useful Group, πήρε τα δικαιώματα από τη Warner Bros., προσδοκώντας σε μια ανεξάρτητη παραγωγή (ο Webber έβαλε από την τσέπη του 6 εκ. δολάρια). Με τη Warner Bros. σταθερά ως διανομέα, το μπάτζετ ανήλθε στα 80 εκ, δολάρια, από τα οποία όμως το στούντιο πρόσθεσε μόνο τα 8.
  • Ο Hugh Jackman αναγκάστηκε να αρνηθεί τον ρόλο του Φαντάσματος λόγω του Van Helsing. Ήταν ο Schumacher που στράφηκε στον σχετικά άγνωστο ακόμα Gerard Butler, έχοντας θετική άποψη για την ερμηνεία του στο Δράκουλας 2000.
  • Η Katie Holmes ήταν στην κορυφή της λίστας για την Κριστίν, αλλά προτιμήθηκε η Anne Hathaway που ήταν εκπαιδευμένη ως σοπράνο (από οντισιόν είχε περάσει και η Keira Knightley). Οι καθυστερήσεις στα γυρίσματα όμως ανάγκασαν τη Hathaway σε αποχώρηση, μια και το συμβόλαιο της την ανάγκαζε να στραφεί στο Το Ημερολόγιο μιας Πριγκίπισσας 2. Ήρθε έτσι στο προσκήνιο το όνομα της Emmy Rossum (με υποψήφιες ακόμα τις Charlotte Church και Kate Winslet), έμπειρης από μικρή ηλικία στον χώρο της όπερας. Η τραγουδιστική της καριέρας όμως θα εκτοξευθεί μετά την ταινία.
  • Τα γυρίσματα έγιναν σε 8 πλατό των Pinewood Studios, με μεγάλο μέρος της πρόσοψης της όπερας να κατασκευάζεται από το μηδέν στις εξωτερικές εγκαταστάσεις των στούντιο (το υπόλοιπο ήταν μέσω CGI).
  • Για τον Gerard Butler, η καθημερινή μεταμόρφωση σε Φάντασμα σήμαινε 4 ώρες στην καρέκλα του προσθετικού μακιγιάζ.
  • Ο μουσικός, τραγουδιστής και ηθοποιός Ramin Karimloo κρατάει εδώ τον μικρό ρόλο του πατέρα της Κριστίν (Gustave Daae). Την ίδια περίοδο με την ταινία ερμήνευε τον Ραούλ στο Γουεστ Εντ, ενώ το 2006 θα καταλήξει να είναι αυτός το Φάντασμα και πάλι για το θέατρο.
  • Οι κριτικοί το βρήκαν κατά μέσο όριο μέτριο, με το κοινό να επιδεικνύει μια αρκετά καλύτερη άποψη περί της ποιότητας του. Στα ταμεία, τα κέρδη ανήλθαν στα 154,6 εκατομμύρια δολάρια.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Οι ηθοποιοί είναι οι ερμηνευτές όλων των κομματιών, ακόμα κι αν ο Gerard Butler δεν είχε πρότερη εμπειρία και πέρασε από ειδική εκπαίδευση. Έτσι, μεταξύ και άλλων, το κλασικό The Phantom of the Opera ακούγεται εδώ από τους Emmy Rossum και Butler, το The Music of the Night από τον δεύτερο, και το All I Ask of You από τους Rossum και Patrick Wilson. Επιπλέον, ο Andrew Lloyd Webber συνέθεσε κι ένα αυθεντικό για την ταινία τραγούδι σε στοίχους του Charles Hart, με τίτλο Learn to Be Lonely και ερμηνεύτρια τη Minnie Driver.
  • Το σάουντρακ έφτασε στο νούμερο 15 των ΗΠΑ και το νούμερο 30 της Μεγάλης Βρετανίας. Στην Ελλάδα έγινε χρυσό, μια και ξεπέρασε τις 10 χιλιάδες πωλήσεις.

Γκαλερι φωτογραφιων

20 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *