Η Ψεύτρα
- Η Ψεύτρα
- The Liar
- 1963
- Ελλάδα
- Ελληνικά
- Αισθηματική, Κομεντί
- 14 Απριλίου 1963
Μια πλούσια, όμορφη κοπέλα έχει τη μανία να παίζει με τα αγόρια γύρω της και να κάνει φάρσες, ώσπου ερωτεύεται έναν γοητευτικό αλλά δύσκολο στις επιλογές του γλύπτη. Παρουσιάζεται λοιπόν ως φτωχό μοντέλο, βάζοντας τον πατέρα της να του παραγγείλει ένα μεγάλο έργο που αναπαριστά μια γυμνή κοπέλα, και βάζει πλώρη και να την ερωτευτεί ο γλύπτης και να χωρίσει την αρραβωνιαστικιά του γι’ αυτήν.
Σκηνοθεσία:
Γιάννης Δαλιανίδης
Κύριοι Ρόλοι:
Αλίκη Βουγιουκλάκη … Μαίρη Δεληπέτρου/Άννα
Αλέκος Αλεξανδράκης … Θάνος Σωτηρίου
Διονύσης Παπαγιαννόπουλος … Κος Δεληπέτρου
Κώστας Βουτσάς … Φίλιππας
Ζωή Φυτούση … Καίτη
Χλόη Λιάσκου … Ρένα
Λαυρέντης Διανέλλος … Βλάσης
Κατερίνα Γώγου … Ντόλυ
Βασίλης Καΐλας … Πέτρος
Σωκράτης Κορρές … Κώστας
Πέτρος Πανταζής … Ντένης
Πόπη Δεληγιάννη … Δέσποινα
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Γιάννης Δαλιανίδης
Παραγωγή: Φιλοποίμην Φίνος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας
Φωτογραφία: Νίκος Δημόπουλος
Μοντάζ: Πέτρος Λύκας
Σκηνικά: Μάρκος Ζέρβας
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μη αρκούντα στοιχεία.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Η Ψεύτρα
- Διεθνής Τίτλος: The Liar
Παραλειπόμενα
- Η πρώτη πλέον τολμηρή εμφάνιση της Αλίκης Βουγιουκλάκη, που φυσικά δείχνει μεν μέρος του σώματος, αλλά όχι τα πολύ αιχμηρά σημεία.
- Το σενάριο της ταινίας βασίστηκε σε ουγγρικό θεατρικό, που έδωσε ο Μάριος Πλωρίτης στον Γιάννη Δαλιανίδη. Ο τίτλος του έργου δεν έγινε ποτέ γνωστός.
- Το φιλμ πραγματοποιήθηκε μετά από επιθυμία της Βουγιουκλάκη στον Φίνο, που του ζήτησε μια μουσική κωμωδία με τον Δαλιανίδη.
- Με 196.250 εισιτήρια, ήρθε στη 2η θέση ανάμεσα σε 82 ελληνικές ταινίες της χρονιάς.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Η Αλίκη Βουγιουκλάκη τραγουδά τα: Όσα Τραγούδια Ξέρω, Σήμερα, και Το Μικρό μου Μυστικό, σε στίχους του Κώστα Πρετεντέρη.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 27/5/2016
Μια μάλλον παραγνωρισμένη από τους φαν της κομεντί της Αλίκης Βουγιουκλάκη, παρότι εμπεριέχει όλα τα κλασικά στοιχεία των πολλών παρόμοιων ταινιών της. Ίσως ο μοναδικός λόγος που είναι επιμέρους διάσημη, είναι οι -ας πούμε- γυμνές της πόζες, αρχειακό cult υλικό για τους λάτρεις της εθνικής σταρ κι όχι μόνο. Αλλά ο Γιάννης Δαλιανίδης θυμίζει με δυσκολία τον σκηνοθέτη των επιτυχιών, σε ένα πολύ τετριμμένο σενάριο με μικρή εξέλιξη γεγονότων. Παρότι αυτό στηρίζεται στην κόντρα των δύο πρωταγωνιστών, αυτή τη φορά η Αλίκη και ο Αλέκος Αλεξανδράκης δεν δένουν απόλυτα, ενώ χρειάζονταν περισσότερες δεύτερες βοήθειες από τη μικρή που παρέχει ο Κώστας Βουτσάς και την ακόμα μικρότερη του Διονύση Παπαγιανόπουλου ή του Λαυρέντη Διανέλλου. Είναι αμερικανικού τύπου κομεντί, κάτι που δεν δούλεψε ποτέ καλά ο Δαλιανίδης.
Βαθμολογία: