Μετρητής Καρτών
- The Card Counter
- 2021
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Αστυνομική, Δραματικό Θρίλερ, Νουάρ
- 09 Ιουνίου 2022
Ο Γουίλιαμ Τελ, ένας τζογαδόρος και πρώην στρατιωτικός, πλέον θέλει απλά να παίζει χαρτιά. Ο Τελ συχνάζει στο καζίνο, όπου τον πλησιάζει ένας νεαρός άνδρας, ο νεαρός Κερκ, που ψάχνει βοήθεια για να πάρει εκδίκηση από έναν στρατιωτικό ταγματάρχη -ένας κοινός εχθρός και των δύο. Ο Τελ βλέπει τη γνωριμία του με τον Κερκ ως μια ευκαιρία για λύτρωση. Λαμβάνοντας στήριξη από τη μυστήρια χρηματοδότη Λα Λίντα, ο Τελ παίρνει μαζί του τον Κερκ και πάνε από καζίνο σε καζίνο, μέχρι που βάζουν στόχο να νικήσουν το World Series of Poker στο Λας Βέγκας. Όμως, αποδεικνύεται ότι ο Κερκ είναι αδύνατον να συμπεριφερθεί έντιμα, και αυτό παρασέρνει τον Τελ πίσω στο σκοτάδι του παρελθόντος του.
Σκηνοθεσία:
Paul Schrader
Κύριοι Ρόλοι:
Oscar Isaac … William Tell
Tiffany Haddish … La Linda
Tye Sheridan … Cirk
Willem Dafoe … ταγματάρχης John Gordo
Alexander Babara … Mr. USA
Joel Michaely … Ronnie
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Paul Schrader
Παραγωγή: Lauren Mann, Braxton Pope, David M. Wulf
Μουσική: Robert Turner, Giancarlo Vulcano
Φωτογραφία: Alexander Dynan
Μοντάζ: Benjamin Rodriguez Jr.
Σκηνικά: Ashley Fenton
Κοστούμια: Lisa Madonna
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: The Card Counter
- Ελληνικός Τίτλος: Μετρητής Καρτών
Κύριες Διακρίσεις
- Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Βενετίας.
Παραλειπόμενα
- Ο Martin Scorsese βοήθησε μέσω της ομάδας των εκτελεστών παραγωγής τον παλιό του φίλο και συνεργάτη. Η προηγούμενη συνεργασία τους ήταν πίσω στο 1999.
- Ο Shia LaBeouf ήταν ο αρχικός Κερκ, αλλά ο προγραμματισμός του δεν του το επέτρεψε. Η τελική επιλογή του Tye Sheridan ήρθε μετά από πρόταση του Nicolas Cage, στενού φίλου του Schrader.
- Λίγο πριν το πέρας των γυρισμάτων τον Μάρτιο του 2020, όλα διακόπηκαν μια και βρέθηκε θετικό κρούσμα COVID-19 σε κάποιον από το καστ (μικρού ρόλου), και ολοκληρώθηκαν 4 μήνες αργότερα. Αυτό είχε εξοργίσει τον σκηνοθέτη, κάτι που είχε εκφράσει μέσω των social-media, ακόμα κι αν αργότερα δήλωσε πως του βγήκε σε πλεονέκτημα.
- Λόγω του χαμηλού μπάτζετ, οι λήψεις για κάθε σκηνή δεν ξεπερνούσαν τις δύο.
Κριτικός: Νίκος Ρέντζος
Έκδοση Κειμένου: 8/6/2022
Ο Όσκαρ Άιζακ μπαίνει με άνεση στο κινηματογραφικό σύμπαν του Πολ Σρέιντερ, και δείχνει τις ερμηνευτικές του δυνατότητες. Υποδύεται έναν πρώην στρατιωτικό ανακριτή που δέχτηκε ποινή φυλάκισης, και κατά τη διάρκεια αυτής ασχολείται με τα χαρτιά και μαθαίνει την τεχνική του “μετρήματος”. Αφού αποφυλακίζεται, βγάζει χρήματα από τον τζόγο γυρνώντας από καζίνο σε καζίνο. Η ζωή του θα γίνει λίγο πιο δύσκολη όταν ένας νεαρός θα τον προσεγγίσει και θα του ζητήσει να τον βοηθήσει να πάρει εκδίκηση, σκοτώνοντας έναν πρώην αξιωματικό, ο οποίος έχει προκαλέσει κακό και στους δυο τους στο παρελθόν. Ο πρωταγωνιστής μας προσπαθεί να πείσει τον νεαρό να ξεχάσει την εκδίκηση και να βρει νόημα στη ζωή του ακολουθώντας τον σε μερικά σημαντικά τουρνουά. Γίνεται ένα είδος μέντορα και προστάτη για αυτόν, αποζητώντας και ο ίδιος λύτρωση για το άσχημο παρελθόν του.
Ο Σρέιντερ έχει περάσει τα εβδομήντα του χρόνια, αλλά παραμένει ενεργός και με αρκετό πάθος για κάθε του δημιούργημα. Δεν καταφέρνει πάντα να δώσει κάτι εξαιρετικό, αλλά δεν μπορείς να μη δεχτείς ότι είναι ένας δημιουργός που πειραματίζεται συνεχώς. Εδώ μας δίνει ένα αργό, σκοτεινό δραματικό θρίλερ με δυνατή εικονογραφία και με αέρα από κινηματογράφο του 1970. Δεν δίνει δεκάρα προφανώς για αυτά που προστάζει η σύγχρονη κινηματογραφική κουλτούρα, και κάνει τα πάντα με τον δικό του τρόπο. Αν λοιπόν σου αρέσει ο τρόπος του Σρέιντερ, τότε εδώ μάλλον θα βρεις ένα μικρό αριστούργημα, το οποίο θέλει και δεύτερη ανάγνωση για να το κατακτήσεις, κάτι που αυτόματα λειτουργεί σαν μειονέκτημα για το κοινό που δεν ανήκει στους φίλους του σκηνοθέτη.
Οι ερμηνείες των Άιζακ, Σέρινταν και Νταφόε είναι απόλυτα μέσα στο κλίμα. Η Τίφανι Χάντις μοιάζει λίγο εκτός, αλλά εκτιμάς την προσπάθεια που καταβάλλει να αφήσει στην άκρη την κωμική της περσόνα.
Δύσκολη ταινία σε γενικές γραμμές. Άργησε και λίγο να μας έρθει στην Ελλάδα, κάτι που προσθέτει δυσκολίες στην απόδοσή της στα κινηματογραφικά ταμεία, αλλά αν θέλεις να ξεφύγεις για λίγο από τον θόρυβο, τα ψηφιακά εφέ και την ασταμάτητη κίνηση της κάμερας των σύγχρονων παραγωγών, τότε ίσως να νιώσεις λίγο καλύτερα στη θέαση του The Card Counter.
Βαθμολογία: