
The Call
- The Call
- 2013
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Αστυνομική, Θρίλερ
- 09 Μαΐου 2013
Μια βετεράνος χειρίστρια κλήσεων έκτακτης ανάγκης, η Τζόρνταν, εργάζεται σ’ ένα αντικείμενο που δεν είναι για τις ασθενέστερες καρδιές: να καθοδηγεί την αγωνία του κόσμου και να σώζει ζωές. Αλλά όταν το τηλεφώνημα μιας νεαρής γυναίκας για έναν ύποπτο τελειώνει με τραγικό τρόπο, η Τζόρνταν μένει συντετριμμένη. Επανεξετάζοντας τη ζωή της, αναρωτιέται αν αυτό είναι το τελευταίο οδυνηρό τηλεφώνημα στη δουλειά της. Έχοντας δίπλα της έναν υποστηρικτικό σύντροφο, σκέφτεται πως ίσως ήρθε η ώρα να κάνει ένα βήμα πίσω, να χαρεί τη ζωή της και να διδάξει στους άλλους τα υπέρ και κατά του -υψηλής πίεσης- επαγγέλματος της. Αλλά η τηλεφωνική υποστήριξη που προσφέρει σε αγνώστους δεν έχει τελειώσει ακόμα. Όταν μια συνηθισμένη έφηβη Αμερικανίδα, η Κέισι, απάγεται από έναν κατά συρροή δολοφόνο, θα καταφέρει να καλέσει το 100 από το πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου του δολοφόνου. Η Τζόρνταν, οδηγώντας μια ομάδα νέων αστυνόμων σε μια μεγάλη επιχείρηση της υπηρεσίας, προσπαθεί να εντοπίσει την πηγή της κλήσης. Ένα σενάριο γνώριμο γι αυτή την έμπειρη δημόσια υπάλληλο. Πολύ σύντομα, όμως, η κατάσταση θα αποδειχθεί πως είναι σοκαριστικά οικεία. Υπάρχει μόνο ένα πράγμα που μπορεί να κάνει η Τζόρνταν: να πάρει τον έλεγχο με τρόπο που δεν έχει κάνει ποτέ πριν. Πρέπει να μετατρέψει την Κέισι σε συνεργάτη της, ώστε να τη βοηθήσει να εντοπίσει τον δολοφόνο και να αποδείξει ότι είναι ένα κάλεσμα και για την ίδια.
Σκηνοθεσία:
Brad Anderson
Κύριοι Ρόλοι:
Halle Berry … Jordan Turner
Abigail Breslin … Casey Welson
Morris Chestnut … αστυνομικός Paul Phillips
Michael Eklund … Michael Lewis Foster
Michael Imperioli … Alan Denado
David Otunga … αστυνομικός Jake Devans
Jose Zuniga … Marco
Roma Maffia … Maddy
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Richard D’Ovidio
Στόρι: Richard D’Ovidio, Nicole D’Ovidio, Jon Bokenkamp
Παραγωγή: Bradley Gallo, Jeffrey Graup, Michael A. Helfant, Michael J. Luisi, Robert Stein
Μουσική: John Debney
Φωτογραφία: Thomas Yatsko
Μοντάζ: Avi Youabian
Σκηνικά: Franco-Giacomo Carbone
Κοστούμια: Magali Guidasci
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: The Call
- Ελληνικός Τίτλος: The Call
Παραλειπόμενα
- Το στόρι προορίζονταν αρχικά για τηλεοπτική σειρά. Ο τίτλος του θα ήταν The Hive.
- Αρχικός σκηνοθέτης ήταν ο Joel Schumacher και η Halle Berry ήταν δική του επιλογή. Όταν άλλαξε ο σκηνοθέτης, η Berry αποχώρησε για λόγους που αφορούσαν το πρόγραμμα της. Με την καθυστέρηση της έναρξης γυρισμάτων, επέστρεψε στον ρόλο της.
- Γυρίστηκε μέσα σε 25 ημέρες, εξολοκλήρου στην Καλιφόρνια. Σε κάποιο όμως σημείο όλα ήταν να γίνουν στον Καναδά, μια και η φορολογία της Καλιφόρνια δεν ήταν υπέρ τους. Παρόλα αυτά, ειδοποιήθηκαν ότι υπήρχε η ευχέρεια για περικοπή 1,9 εκ. δολαρίων, και η παραγωγή επέστρεψε στην έδρα της.
- Σύμφωνα με την ίδια, η Halle Berry χρειάζονταν να διαβάσει μέσα σε μία ημέρα 21 σελίδες διαλόγων, και να ερμηνεύει επί 21 λεπτά δίχως διακοπή. Το δυσκολότερο όμως όπως δήλωσε ήταν το γεγονός ότι ερμήνευε μακριά από τη δράση, και έπρεπε να φέρει την ίδια ένταση με το καστ που ζούσε τις έντονες σκηνές.
- Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία των WWE Studios (της αμερικανικής “πάλης”). Συγκέντρωσε 68,6 εκατομμύρια δολάρια, έναντι ενός κόστους των 13ών.
- Δέκα χρόνια μετά την πρεμιέρα, η ταινία ενσωματώθηκε στην πλατφόρμα του Netflix πετυχαίνοντας απροσδόκητα υψηλές επιδόσεις προτίμησης.
Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος
Έκδοση Κειμένου: 1/5/2013
Η Τζόρνταν δουλεύει στο τηλεφωνικό κέντρο της αστυνομίας του Λ. Άντζελες και κάποια στιγμή όπου συμβουλεύει ένα κορίτσι πώς να κρυφτεί από τον εισβολέα στο σπίτι της μέχρι να ’ρθει η αστυνομία, κάνει ένα μοιραίο λάθος που οδηγεί στον φόνο του κοριτσιού. Μήνες μετά, ένα άλλο κορίτσι απάγεται κι επικοινωνεί μαζί της από το κινητό, μέσα στο πορτμπαγκάζ όπου είναι παγιδευμένη. Αυτή τη φορά, η Τζόρνταν είναι αποφασισμένη να σώσει το θύμα πάση θυσία.
Σεναριακά δεν υπάρχει τίποτε που να μην έχουμε δει ένα σωρό φορές σε ανάλογα θρίλερ, αλλά είναι τόσο καλά γραμμένη η πλοκή και τόσο ζυγιασμένο το μοντάζ ώστε πραγματικά χορταίνεις σασπένς. Κατά έναν τρόπο, ο σκηνοθέτης, κάποιες φορές επεισοδίων σοβαρών σίριαλ, Μπραντ Άντερσον («The Killing», «The Wire»), μοιάζει σαν να θέλει να δείξει τις ικανότητες του, κόντρα στην κοινοτοπία του στόρι. Αλλά οι τελευταίες σεκάνς είναι κουραστικά προβλέψιμες, οι ευκολίες για να οδηγηθούμε στη λύση ακολουθούν τη φόρμουλα, γίνεται σκόντο και στη λογική (πού πας χωρίς όπλο στα υπόγεια και τέτοια), ενώ τα τελευταία λεπτά έχουμε μια μικρή ανατροπή ύφους (εκδίκησης) που μας πάει στα b-movies για εφηβική κατανάλωση. Αν κόβανε μερικές ατάκες και αν οι ψυχολογικές μεταστροφές πέρναγαν υπαινικτικά, το φιλμ θα κέρδιζε μισό ή ένα αστεράκι παραπάνω. Σχετικά ικανοποιητική η Χάλι Μπέρι, διεκπεραιωτική η νεαρή Αμπιγκέιλ Μπρέσλιν (έτσι κι αλλιώς την πανικοβλημένη παίζει), ενώ ιδανικός στον ρόλο του σίριαλ-κίλερ είναι ο Μάικλ Έκλαντ, δημιουργώντας μια διαταραγμένη προσωπικότητα, καθαρά με την ερμηνεία του παρά με τη βοήθεια του σεναρίου.
Βαθμολογία:
![]()
![]()


