Ο Ντανιέλ, πρώην ντελιβεράς σε μια πιτσαρία, πραγματοποιεί επιτέλους το όνειρο του να γίνει ταξιτζής. Γεμάτος ζήλο και περηφάνεια, δείχνει σε έναν πελάτη τις εξαιρετικές «έξτρα» πλην όμως παράνομες βελτιώσεις του αυτοκινήτου του. Δυστυχώς, όμως, ο επιβάτης είναι επιθεωρητής της αστυνομίας, και απειλεί να του αφαιρέσει την άδεια. Και τότε ο Ντανιέλ προτείνει τον μεγάλο συμβιβασμό: να θέσει τον εαυτό του, το αυτοκίνητο του και την εξαιρετική του ικανότητα οδήγησης στη διάθεση του, με αντάλλαγμα την άδεια του. Μετά από το κλείσιμο της συμφωνίας, η ζωή των κακοποιών στο Παρίσι γίνεται μια πολύ δύσκολη υπόθεση.
Σκηνοθεσία:
Gerard Pires
Κύριοι Ρόλοι:
Samy Naceri … Daniel Morales
Frederic Diefenthal … Emilien Coutant-Kerbalec
Marion Cotillard … Lilly Bertineau
Manuela Gourary … Camille Coutant-Kerbalec
Emma Wiklund … Petra
Bernard Farcy … αστυνόμος Gerard Gibert
Edouard Montoute … Alain Tresor
Richard Sammel … γερμανός γκάνγκστερ
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Luc Besson
Παραγωγή: Luc Besson, Laurent Petin, Michele Petin
Μουσική: Akhenaton
Φωτογραφία: Jean-Pierre Sauvaire
Μοντάζ: Veronique Lange
Σκηνικά: Jean-Jacques Gernolle
Κοστούμια: Chattoune
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Taxi
- Ελληνικός Τίτλος: Taxi
- Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Ταξί [τηλεόραση]
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Ταξί 2 (2000)
- Ταξί 3 (2003)
- Taxi 4 (2007)
- Το Ταξί της Νέας Υόρκης (2004)
- Taxi 5 (2018)
Κύριες Διακρίσεις
- Βραβείο μοντάζ και ήχου στα Cesar. Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, υποσχόμενο ηθοποιό (Samy Naceri), υποσχόμενη ηθοποιό (Marion Cotillard) και μουσική.
Παραλειπόμενα
- Με κόστος 8,7 εκατομμύρια δολάρια και κέρδη 44,5, ανοίγει εδώ ένα από τα μεγαλύτερα και πιο εμπορικά γαλλικά franchise.
- Ο Luc Besson είχε από το 1996 την ιδέα για την ταινία, αλλά λόγω του Πέμπτου Στοιχείου, αποφάσισε να μην είναι και ο σκηνοθέτης της. Την ιδέα την παρουσίασε στην Gaumont, αλλά εκείνη δεν έδειξε καμία εμπιστοσύνη στον Besson. Έτσι, αυτός οδηγήθηκε στους Petin, αφεντικά της ARP, και ήρθαν σε συμφωνία για 50/50 επί των κερδών.
- Ο Besson έγραψε το σενάριο μέσα σε 30 ημέρες (σε διάλειμμα της παραγωγής του Πέμπτου Στοιχείου), ενώ και τα γυρίσματα κράτησαν ακριβώς 30 μέρες.
- Ο Gerard Pires είχε να σκηνοθετήσει ταινία από το 1981, αλλά θεωρήθηκε ο κατάλληλος επειδή ενδιάμεσα ασχολούνταν με διαφημίσεις αυτοκινήτων, κυρίως της Peugeot.
- Προσεγγίσθηκαν αρχικά γνωστοί ηθοποιοί για τους κύριους ρόλους, αλλά η καθολική τους άρνηση έδωσε την ευκαιρία στους άσημους Samy Naceri, Frederic Diefenthal, αλλά και Marion Cotillard να κάνουν ένα γερό μπάσιμο στη γαλλική κινηματογραφία. Στους επενδυτές αυτό το δικαιολόγησαν ως θετικό για να γίνουν οι ήρωες πιο προσιτοί σε νεότερες ηλικίες, αλλά κι ως μια καλή επένδυση για το μέλλον.
- Λίγο πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, ο Gerard Pires είχε ένα ατύχημα σε ιππασία, και τον αναπλήρωσε εν μέρει για κάποιες βδομάδες ο Gerard Krawczyk, που έμελλε να αναλάβει σκηνοθετικά τα δύο επόμενα μέρη.
- 110 αυτοκίνητα χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή του φιλμ.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Το Misirlou του Dick Dale, ερμηνευμένο από τον Patrick Abrial, ανοίγει την ταινία και γίνεται το μουσικό σήμα κατατεθέν της σειράς.
Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος
Έκδοση Κειμένου: 16/6/2015
Ο Λικ Μπεσόν δεν πολυ-νοιαζόταν για τα σενάρια του, αρκεί να έβρισκε μια ελκυστική ιδέα για τον θεατή. Εδώ, σε σκηνοθεσία του Ζεράρ Πιρές, έχουμε να κάνουμε με δυο αταίριαστους που συνασπίζονται ενάντια στους ληστές, ενώ εντέλει πρωταγωνιστής είναι… τα εντυπωσιακά κυνηγητά με τα αυτοκίνητα. Ενώ οι σκηνές δράσης διακρίνονται από μια γουστόζικη και καρτουνίστικη χορογραφία, διακόπτονται με πολύ φτωχό χιούμορ που χαλάει τον ρυθμό, πόσο μάλλον που η πλοκή είναι γεμάτη τρύπες και οι δυο χαρακτήρες δεν αναπτύσσονται με τρόπο που να τους δένει με τους θεατές. Έτσι, το αποτέλεσμα είναι διασκεδαστικό μεν, άνισο δε.
Βαθμολογία: