Το Χάρισμα
- Solace
- 2015
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Αστυνομική, Θρίλερ, Μυστηρίου
- 03 Σεπτεμβρίου 2015
Ένας πρώην γιατρός με ξεχωριστές μεταφυσικές ιδιότητες, ο Τζον Κλάνσι, επιστρέφει στη δράση και βοηθάει το FBI, μέσω του πράκτορα Τζο Μεριγουέδερ, να εξιχνιάσει μια υπόθεση ενός κατά συρροή δολοφόνου. Αυτό που δεν γνωρίζει είναι ότι ο δολοφόνος έχει την ικανότητα να δει το μέλλον. Η αναμέτρηση θα είναι μοναδική, αφού ο καθένας μπορεί να προβλέψει τις κινήσεις του άλλου.
Σκηνοθεσία:
Afonso Poyart
Κύριοι Ρόλοι:
Anthony Hopkins … John Clancy
Colin Farrell … Charles Ambrose
Jeffrey Dean Morgan … Joe Merriwether
Abbie Cornish … Katherine Cowles
Jordan Woods-Robinson … Jeffrey Oldfield
Marley Shelton … Laura Merriwether
Xander Berkeley … Κος Ellis
Kenny Johnson … David Raymond
Janine Turner … Elizabeth Clancy
Sharon Lawrence … Eleanor Muff
Matt Gerald … πράκτορας Sloman
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Sean Bailey, Ted Griffin
Παραγωγή: Thomas Augsberger, Claudia Bluemhuber, Matthias Emcke, Beau Flynn, Tripp Vinson
Μουσική: BT
Φωτογραφία: Brendan Galvin
Μοντάζ: Lucas Gonzaga
Σκηνικά: Brad Ricker
Κοστούμια: Denise Wingate
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Solace
- Ελληνικός Τίτλος: Το Χάρισμα
Παραλειπόμενα
- Το σενάριο προήλθε από προσχέδιο για σίκουελ του Se7en, που μάλιστα είχε τίτλο Ei8ht. Ως σίκουελ, όμως, είχε απορριφθεί.
- Αρχικά ήταν να σκηνοθετηθεί από τον Shekhar Kapur και να πρωταγωνιστεί ο Bruce Willis.
- Η ταινία πέρασε περιπέτειες όσον αφορά την έξοδο της στις αίθουσες. Βρίσκονταν επί δύο χρόνια «κλειδωμένη» από τη Warner Bros, ώσπου την αγόρασε η εταιρία διανομής Relativity Media. Όμως και η τελευταία αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα και αναζήτησε νέο διανομέα για τις ΗΠΑ. Αυτό δεν συνέβη με τη διανομή στη Γαλλία, όπου και η ταινία έκανε πρεμιέρα με τον τίτλο Premonitions.
Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur
Έκδοση Κειμένου: 3/9/2015
Σίκουελ του «Seven» που ποτέ δεν εγκρίθηκε, το «Χάρισμα» διηγείται την προσπάθεια του FBI να πιάσει έναν μυστηριώδη κατά συρροή δολοφόνο με τη βοήθεια των παραφυσικών ικανοτήτων του μέντιουμ Anthony Hopkins. Γνωρίζοντας πως το φιλμ προέρχεται από σχέδιο για σίκουελ του «Seven», δεν εκπλήσσει η δομή, το φινάλε και γενικώς η σύλληψή του που δείχνουν να διαθέτουν μια αντίστοιχης κατεύθυνσης φιλοδοξία και που κάποιες φορές παραπέμπουν στο κλασικό θρίλερ του Fincher. Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει πως υπάρχει κανένας λόγος υψηλών προσδοκιών ή έστω σύγκρισης μεταξύ των δύο ταινιών, ήδη με τα πρώτα λεπτά του φιλμ να μας επιβεβαιώνουν πως πρέπει να κρατάμε μικρό καλάθι, φανερώνοντας εξαρχής μια από τις βασικότερες ελλείψεις του: την ατμόσφαιρα.
Πέρα από μια αρκετά ενδιαφέρουσα έναρξη και μια εν γένει ιντριγκαδόρικη υπόθεση, στην οποία διαφαίνεται έμπνευση και ένα εν δυνάμει βάθος προβληματικής, το «Χάρισμα» δεν γίνεται ποτέ όσο στιβαρό και αξιομνημόνευτο θα μπορούσε, πάσχοντας σε πολλά επίπεδα. Το κυριότερο φταίξιμο αναγκαστικά κουβαλά ο βραζιλιάνος σκηνοθέτης Afonso Poyart, που μοιάζει να αντιμετωπίζει το φιλμ σα μια κλισέ αστυνομική περιπέτεια αντί ενός σκεπτόμενου θρίλερ μυστηρίου. Δίχως οποιαδήποτε ατμόσφαιρα, ένταση επιδιώκεται ανεπιτυχώς μέσω φρενήρων λήψεων και κοφτού περιπετειώδους μοντάζ, δίνοντας κατά βάση την αίσθηση του κακοφτιαγμένου. Ο αρκετά γρήγορος ρυθμός (μια τολμηρότερη ταινία μυστηρίου θα επέτρεπε πιο αργό και εσωτερικό τέμπο) και η τυπική μουσική επένδυση εμποδίζουν τον θεατή από το να βαρεθεί, μα ίσως τελικά κι από το να ενδιαφερθεί στ` αλήθεια. Στο επίκεντρο όλων, άλλωστε, βρίσκονται δύο παντελώς αδιάφοροι χαρακτήρες αστυνομικών, με καθαρά κλισέ ερμηνείες από τον (ελαφρώς ναρκισσιστικό) Jeffrey Dean Morgan και την Abbie Cornish. Ο Anthony Hopkins διασώζεται ως ο μόνος πράγματι βαθύς χαρακτήρας, αλλά κι ως ο μοναδικός ερμηνευτής που δεν δείχνει να έχει ανάγκη από ευστοχότερη σκηνοθετική καθοδήγηση για να προσφέρει μια αξιοπρεπή και εντός ρόλου ερμηνεία.
Κρυμμένος άσσος στο μανίκι του φιλμ φαίνεται να είναι ο Colin Farrell στον ρόλο-κλειδί της υπόθεσης, που φέρνει στο προσκήνιο τον ηθικό προβληματισμό ενός εγκλήματος-καλής πράξης. Κι έχει τόσο ενδιαφέρον το πραγματευόμενο θέμα, που είναι στΑ αλήθεια εντυπωσιακό το πόσο αποτυγχάνει το φιλμ να επικοινωνήσει την προσδοκώμενη κινηματογραφική δύναμη στον θεατή. Το σενάριο ποντάρει σε μια «αλά Kevin Spacey» τροπή της πλοκής με την εισαγωγή του Farrell, μα εκείνος δεν προσδίδει καμία βαρύτητα στον σημαντικό χαρακτήρα του και ό,τι έπεται φαντάζει αντ` αυτού με μια μεγάλη κινηματογραφική κοιλιά. Το ανιαρά βιντεοκλιπίστικης αισθητικής φινάλε δεν βελτιώνει σε τίποτα τα πράγματα και το μάλλον λησμονήσιμο «Χάρισμα» αδυνατεί να πλησιάσει διεισδυτικότερες σπουδές που έχουμε δει στο παρελθόν πάνω στο θέμα του «ηθικού» εγκλήματος.
Βαθμολογία: