Όταν η γυναίκα του πεθαίνει σε τροχαίο δυστύχημα, ο πάστορας Γκράχαμ Ες παραιτείται από το λειτούργημά του και επιστρέφει στην αγροτική ζωή, μαζί με τα δυο μικρά παιδιά του και τον νεαρό αδελφό του, στην επαρχία Μπακς της Πενσιλβάνια. Εκεί έρχεται αντιμέτωπος με ένα ανεξήγητο φαινόμενο, όταν τεράστιοι γεωμετρικοί σχηματισμοί, ακτίνας 150 μέτρων, εμφανίζονται μέσα στα χωράφια του. Το μυστήριο συνεχίζεται και, ανίκανοι να αντιδράσουν, παρακολουθούν τη ραγδαία εξάπλωσή του σε διάφορα σημεία στον πλανήτη. Φάρσα ή σημάδια εισβολής από κάτι απόκοσμο; Το ταξίδι για την ανακάλυψη της αλήθειας και της επανάκτησης της πίστης του Γκράχαμ μόλις αρχίζει…
Σκηνοθεσία:
M. Night Shyamalan
Κύριοι Ρόλοι:
Mel Gibson … Graham Hess
Joaquin Phoenix … Merrill Hess
Rory Culkin … Morgan Hess
Abigail Breslin … Bo Hess
Cherry Jones … αστυνόμος Caroline Paski
M. Night Shyamalan … Ray Reddy
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: M. Night Shyamalan
Παραγωγή: Frank Marshall, Sam Mercer, M. Night Shyamalan
Μουσική: James Newton Howard
Φωτογραφία: Tak Fujimoto
Μοντάζ: Barbara Tulliver
Σκηνικά: Larry Fulton
Κοστούμια: Ann Roth
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Signs
- Ελληνικός Τίτλος: Οιωνός
- Εναλλακτικός Τίτλος: M. Night Shyamalan’s Signs [προώθησης]
Παραλειπόμενα
- Ο Joaquin Phoenix αντικατέστησε τον Mark Ruffalo, όταν διαγνώστηκε στον τελευταίο εγκεφαλικός όγκος. Ευτυχώς, αποδείχτηκε καλοήθης.
- Τα σημάδια στα χωράφια που εμφανίζονται στην ταινία είναι αληθινά και όχι μέσω ψηφιακής τεχνολογίας. Κι αυτό επειδή του σκηνοθέτη δεν του αρέσει ιδιαίτερα το CGI.
- Στο αρχικό σενάριο οι εξωγήινοι ήταν αόρατοι, αλλά ο Shyamalan δεν μπορούσε να πάρει το εφέ που χρειάζονταν.
- Αρχικά ο ρόλος του Γκράχαμ Ες ήταν για γηραιότερο ηθοποιό, αλλά άλλαξε όταν απορρίφθηκε από τους Paul Newman, Clint Eastwood. Για τον ίδιο ρόλο, έπειτα προσεγγίσθηκε κι ο Johnny Depp.
- Ντεμπούτο στη μεγάλη οθόνη για την Abigail Breslin.
- Ο σκηνοθέτης σκέφτονταν ως πιθανούς τίτλους τους The Alien Bulletin και Visitors, πριν καταλήξει στον τελικό.
- Το βιντεάκι της εμφάνισης εξωγήινου στη Βραζιλία τραβήχτηκε από τον ίδιο τον Shyamalan, με τη χρήση μίας βιντεοκάμερας. Το γύρισμα αυτό έγινε στο Μαϊάμι, αλλά οι μικροί ηθοποιοί ήταν Βραζιλιάνοι.
- Σε κάποια στιγμή, ο Shyamalan είχε δηλώσει πως αυτή ήταν η πιο εύκολη για αυτόν ταινία του ως προς το σενάριο και τη σκηνοθεσία. Επί αυτού την είχε αποκαλέσει ως την “πιο ποπ-κορν ταινία του”.
- Τα σχέδια στο βιβλίο για εξωγήινους ήταν μια δουλειά της Saleka Shyamalan, της 5χρονης τότε κόρης του σκηνοθέτη.
- Με ένα μπάτζετ των 72 εκατομμυρίων δολαρίων, η παραγωγή ευτύχησε να βγάλει 408,2.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 2/3/2003
Πάλι Νάιτ Σιάμαλαν, πάλι μυστήριο, πάλι θρίλερ φαντασίας, δεύτερη φιλόδοξη κι αποτυχημένη προσπάθεια στον πήχη που έχει θέσει το «Η Έκτη Αίσθηση». Ο Μελ Γκίμπσον, στον ιδανικό για αυτόν ρόλο του πολιτικά ορθού οικογενειάρχη, παίρνει πάνω του παραπάνω από ό,τι χρειαζόταν μια ιστορία που θα λειτουργούσε αν εξαντλούνταν στον υπαινικτικό τρόμο. Ενώ το κεντρικό θέμα στηρίζεται σε υπάρχοντα φαινόμενα, στην εξέλιξη του αντικατοπτρίζει τον αμερικανικό φόβο προς τους οιωνούς του χαμού, ένα «φάντασμα» που ακμάζει ύστερα από τα γεγονότα της 11/9. Το σενάριο είναι προβλέψιμο και προχειρογραμμένο, και τελικά προς το τέλος της ταινίας καλοδεχόμαστε την οπτικοποίηση του τρόμου, αφού η αγωνία και η άμεση απειλή φαντάζουν καλύτερα από το υποτονικό «X-File» που παρακολουθούσαμε. Παραδόξως, η ταινία αντέχει επαναπροβολές, κι αυτό γιατί έχει εμπορικά σαφή ρόλο και ψυχαγωγικά κάνει μια χαρά τη δουλειά της.
Βαθμολογία: