Έχουν περάσει πέντε χρόνια από το τέλος του εμφυλίου. Κάπου βαθιά στα χιονισμένα βουνά της αμερικανικής Δύσης, ένας άντρας, ο Γκίντεον, κάθεται μόνος και χαμένος στις σκέψεις του. Την ονειροπόλησή του ταράσσει ο ήχος ενός όπλου και μια σφαίρα που πέφτει στο χιόνι. Στον επόμενο πυροβολισμό πέφτει αιμόφυρτος στο έδαφος, καταφέρνει όμως να τρέξει όσο είναι νωρίς προκειμένου να σωθεί. Θύτης είναι ο συνταγματάρχης Κάρβερ, που θέλει να εκδικηθεί και να σκοτώσει τον Γκίντεον, μην υπολογίζοντας τις συνέπειες και τα αθώα θύματα που θα αφήσει πίσω του. Ένα ανελέητο κυνηγητό ξεκινά, μέχρι τελικά οι δυο άντρες να καταφέρουν να αντιμετωπίσουν ο ένας τον άλλον αλλά και το παρελθόν τους.

Σκηνοθεσία:

David Von Ancken

Κύριοι Ρόλοι:

Liam Neeson … συνταγματάρχης Morsman Carver

Pierce Brosnan … Gideon

Michael Wincott … Hayes

Xander Berkeley … McKenzy

Ed Lauter … Parsons

Tom Noonan … πάτερ Abraham

Kevin J. O’Connor … Henry

Anjelica Huston … μαντάμ Louise

Wes Studi … Charon

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: David Von Ancken, Abby Everett Jaques

Παραγωγή: Bruce Davey, David Flynn

Μουσική: Harry Gregson-Williams

Φωτογραφία: John Toll

Μοντάζ: Conrad Buff IV

Σκηνικά: Michael Z. Hanan

Κοστούμια: Deborah Lynn Scott

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Seraphim Falls
  • Ελληνικός Τίτλος: Εχθροί για Πάντα

Παραλειπόμενα

  • Πρωτόλεια ταινία για τον David Von Ancken. Έμελλε όμως δυστυχώς να είναι και η έσχατή του, μια και το 2021 έφυγε σε ηλικία 56 ετών από τη ζωή.
  • Αρχικός Γκίντεον ήταν ο Richard Gere, αλλά αποχώρησε για να παίξει στο Ποίμνιο.
  • Γυρίστηκε μέσα σε 48 ημέρες, κυρίως στο Νέο Μεξικό.
  • Αρκετές ομοιότητες παρατηρήθηκαν με το -επίσης ρεβιζιονιστικό- γουέστερν Εκδικητής Εκτός Νόμου (The Outlaw Josey Wales) του Clint Eastwood από το 1976.
  • Παρότι κόστισε 18 εκατομμύρια δολάρια, το φιλμ εισέπραξε μόλις 1,2.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Το σκορ του Harry Gregson-Williams δεν διατέθηκε ποτέ προς πώληση.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 26/4/2017

Ο άπειρος από σινεμά, αλλά έμπειρος από τηλεόραση, Ντέιβιντ Φον Άκεν καταπιάνεται με το πλέον παραδοσιακό αμερικανικό είδος κινηματογράφου, κι όμως τα καταφέρνει μια χαρά. Δεν νοιάζεται τόσο στο να ακολουθήσει την πεπατημένη της παράδοσης, αλλά αυτής της σύγχρονης -μετά Πέκινπα- ρεβιζιονιστικής γραφής, όπου η βία καθορίζει το πεδίο. Δεν συμβαίνουν τόσα πολλά που να δικαιολογούν απόλυτα τη δουλειά του σεναριογράφου, αλλά επικρατεί ένας θριλερικός τόνος που σε κρατάει σε συνεχή αγωνία κι εγρήγορση. Ταυτόχρονα, το φιλμ σε «παίζει» με το ηθικό του δίλημμα και το αμφίδρομο των νοημάτων, παρότι η δράση είναι αυτή που εντέλει σου απομένει. Πολύ καλό το αντιμαχόμενο δίδυμο, στο οποίο το φιλμ στηρίζει πολλά, με τον Λίαμ Νίσον και τον Πιρς Μπρόσναν να κάνουν ωραία αντίθεση.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

13 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *