Αφού παρακούει σε εντολές, ένας ξεπεσμένος πιλότος drone, ο υποσμηναγός Χαρπ, υποχρεώνεται να πάει σε μια εμπόλεμη ζώνη. Εκεί συνεργάζεται με ένα ανδροειδές, τον λοχαγό Λίο, με αποστολή να εντοπίσει μια συσκευή που προορίζεται να καταστρέψει τον κόσμο, προτού φτάσουν σ’ αυτήν οι αντιστασιακοί.

Σκηνοθεσία:

Mikael Hafstrom

Κύριοι Ρόλοι:

Anthony Mackie … λοχαγός Leo

Damson Idris … υποσμηναγός Thomas Harp

Emily Beecham … Sofiya

Michael Kelly … Eckhart

Pilou Asbaek … Victor Koval

Enzo Cilenti … Miller

Bobby Lockwood … Reggie

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Rowan Athale, Rob Yescombe

Στόρι: Rob Yescombe

Παραγωγή: Rory Aitken, Brian Kavanaugh-Jones, Anthony Mackie, Ben Pugh, Jason Spire, Erica Steinberg

Μουσική: Lorne Balfe

Φωτογραφία: Michael Bonvillain

Μοντάζ: Rickard Krantz

Σκηνικά: Kevin Phipps

Κοστούμια: Caroline Harris

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Outside the Wire
  • Ελληνικός Τίτλος: Φονική Ζώνη

Παραλειπόμενα

  • Η πρεμιέρα έγινε απευθείας στην πλατφόρμα του Netflix.
  • Πρώτο κινηματογραφικό σενάριο για τον Rob Yescombe, που ειδικεύονταν στα βίντεο-γκέιμ.
  • Τα γυρίσματα έγιναν στη Βουδαπέστη.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 17/1/2021

Μπορεί η νέα ταινία του «κάηκα στην -αμερικανική- πορεία» Mikael Hafstrom να έχει βάλει στο μπλέντερ ένα κάρο διάσημες παραγωγές από το 1980 κι έπειτα, αλλά τουλάχιστον προσπαθεί να κάνει κάτι το νέο. Μα, από την άλλη, κακώς το ονομάζουμε κι αυτό νέο, καλύτερα θα ήταν να το αποκαλέσουμε «νέα συνθήκη». Κι αυτό αφορά μια πιο γειωμένη θεώρηση που υπάρχει εδώ και καμιά δεκαετία πάνω στα sci-fi, που θέλουν να μοιάζουν πρωτίστως με καθαρόαιμη ταινία δράσης, παρά με κάτι που ίσως και να υπάρχει σε ένα πολύ μακρινό μέλλον. Έχουμε άραγε πλησιάσει τόσο πολύ σε αυτό το sci-fi μέλλον, που δεν μπορούμε να φανταστούμε το ακόμα παρακάτω;..

Έτσι, οι πολεμιστές ρομπότ του Neill Blomkamp (District 9, Chappie) συνοδεύουν έναν «προσγειωμένο» Εξολοθρευτή σε μια δράση κοντά σε ταινίες σαν το Elysium ή… το Μέρα Εκπαίδευσης. Κι αυτές οι αναφορές είναι ελάχιστες μπροστά σε όσες έχουν συσσωρευτεί ειδικά τα τελευταία έτη. Ίσως όμως εδώ ο λοχαγός Λίο να σας φέρνει περισσότερο σε κλασικό υπερήρωα (βοηθάει και η παρουσία του Anthony ‘Falcon’ Mackie), παρά σε κάτι το ρομποτικό. Όχι κατακριτέο βέβαια κάτι τέτοιο, μια και είναι σίγουρο ότι η πολεμική βιομηχανία περιμένει το πώς και πώς για την κατασκευή κάτι παρόμοιου, παρά ενός αναλώσιμου φαντάρου.

Κι εντέλει, μένεις να κριτικάρεις το φιλμ πρωτίστως ως ταινία δράσης, και δευτερευόντως ως επιστημονική φαντασία. Και πάλι όμως κουτουλάς πάνω στο τετριμμένο της μαθηματικής λογικής που θέλει να θυσιάζει εύκολα λίγους για χάρη των πολλών, και της συναισθηματικής-ανθρώπινης που προτιμά να το παλέψει ως το τέλος μήπως και σωθούν όλοι. Ωραίο το δίλλημα, αλλά το έχουμε ήδη επεξεργαστεί αρκετές φορές στο σινεμά, για να μπούμε και τώρα στον κόπο.

Καλό το ντεκόρ μιας διαλυμένης Ευρώπης, σε ισοζυγία και η πολιτική αντιμετώπιση Ανατολής-Δύσης, αν κι εν κατακλείδι πάλι οι Αμερικανοί είναι οι πιο άνθρωποι, αλλά κι αυτοί που κρατούν τις μοίρες της όλης ισορροπίας… Από την άλλη, η δράση έχει τις στιγμές της, οι ρομποτικοί στρατιώτες θα μπορούσαν να γίνουν πιο εκμεταλλεύσιμοι, ενώ ως σενάριο απλά «περπατάει».

Μήπως όμως είναι και ένα πισωγύρισμα για παραγωγή του Netflix, που έκανε αμάν και πώς να αρχίζει να μας παρουσιάζει αυθεντικές και όχι αναμασημένες ιδέες; Μήπως υπάρχει μόνο και μόνο για να θυμίζει πολλά στον συνδρομητή του και να τον κάνει εύκολα να πατήσει το «watch», αντί να ρισκάρει με μια εναλλακτική πρόταση; Φοβάμαι πως προσωπικά θα απαντούσα καταφατικά και στα δύο.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

18 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *