Ο Μπιλ Πάρις τα έχει όλα: επιτυχία, χρήματα, εξουσία. Λίγο πριν τα 65α του γενέθλια, τον επισκέπτεται ένας μυστηριώδης ξένος ονόματι Τζο Μπλακ, που σύντομα του αποκαλύπτει ότι είναι ο ίδιος ο θάνατος. Για να κερδίσει λίγο ακόμα χρόνο ζωής, ο Μπιλ συμφωνεί να ξεναγήσει τον Τζο στην ανθρώπινη πραγματικότητα. Όμως, πολύ γρήγορα θα μετανιώσει για την επιλογή του, όταν ανακαλύψει ότι ο Τζο ερωτεύτηκε την όμορφη κόρη του, τη Σούζαν.

Σκηνοθεσία:

Martin Brest

Κύριοι Ρόλοι:

Brad Pitt … Joe Black

Anthony Hopkins … William ‘Bill’ Parrish

Claire Forlani … Δρ Susan Parrish

Jake Weber … Drew

Marcia Gay Harden … Allison Parrish

Jeffrey Tambor … Quince

June Squibb … Helen

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Ron Osborn, Jeff Reno, Kevin Wade, Bo Goldman

Παραγωγή: Martin Brest

Μουσική: Thomas Newman

Φωτογραφία: Emmanuel Lubezki

Μοντάζ: Joe Hutshing, Michael Tronick

Σκηνικά: Dante Ferretti

Κοστούμια: Aude Bronson-Howard, David C. Robinson

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Meet Joe Black
  • Ελληνικός Τίτλος: Συνάντησε τον Τζο Μπλακ

Άμεσοι Σύνδεσμοι

  • Ο Χάρος Διασκεδάζει (1934)

Σεναριακή Πηγή

  • Σενάριο: Ο Χάρος Διασκεδάζει των Maxwell Anderson, Gladys Lehman.
  • Θεατρικό: Death Takes a Holiday του Walter Ferris.
  • Θεατρικό: La Morte in Vacanza του Alberto Casella.

Παραλειπόμενα

  • Πρόκειται για πολύ ελεύθερο ριμέικ του Ο Χάρος Διασκεδάζει του Mitchell Leisen. Όμως κι εκείνο με τη σειρά του είχε ελεύθερα διασκευάσει το ιταλικό θεατρικό La Morte in Vacanza, όπως αυτό είχε μεταφερθεί στο Μπρόντγουεϊ από τον Walter Ferris.
  • Ο ρόλος του Μπιλ προορίζονταν αρχικά για τον Gene Hackman.
  • Ο Anthony Hopkins είχε πρόβλημα με τον σκηνοθέτη στα γυρίσματα, μια κι ο τελευταίος επέμενε σε διπλές λήψεις.
  • Για την τηλεόραση η ταινία κόπηκε στις δύο ώρες, περικόπτοντας βασικά όσα αφορούσαν τον χαρακτήρα του Μπιλ. Αλλά επειδή ο Brest χλεύασε αυτή την εκδοχή, το όνομα στη σκηνοθεσία εδώ άλλαξε σε Alan Smithee, το πλέον γνωστό χολιγουντιανό ψευδώνυμο για παρόμοιες περιπτώσεις.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 7/2/2009

Το Χόλιγουντ αγαπάει να μπλέκει το μεταφυσικό με το δράμα, από την εποχή ήδη των 1940 και το Here Comes Mr. Jordan, αλλά και μη πω και προηγούμενα. Το Συνάντησε τον Τζον Μπλακ δεν είναι μια μεγάλη ταινία, αλλά σίγουρα είναι παρεξηγημένη από πολλούς κριτικούς και τα Χρυσά Βατόμουρα που το ήθελαν υποψήφιο για χειρότερο ριμέικ. Η αλήθεια είναι ότι η πολύ μεγάλη της διάρκεια λειτουργεί υπέρ πολλών κενών διαστημάτων, και ο Μάρτιν Μπρεστ είναι καλύτερος στη δράση (Beverly Hills Cop), παρά στην ανάλυση χαρακτήρων. Όμως, έχουμε μια θαυμάσια «αναμέτρηση» δύο ηθοποιών, που εκπροσωπούν άξια ο καθένας τη γενιά του. Ο Χόπκινς και ο Πιτ έχουν μια περίεργη χημεία, που βοηθάει στην ατμόσφαιρα της ταινίας, και οι δεύτερες βοήθειες από Φορλάνι, Χάρντεν είναι άξιες λόγου. Η ταινία έχει ιστορία από πλευράς έμπνευσης, και αυτό έχει βασική σημασία, αφού το σενάριο δεν έχει χάσει τελείως, εδώ, τη μαγεία του.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

15 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.