O Κρις Γουίλτον, νεαρός δάσκαλος τένις, εισέρχεται στον κύκλο μιας εύπορης οικογένειας όταν αναλαμβάνει να κάνει μαθήματα στην κόρη, την οποία και παντρεύεται. Με τον τρόπο αυτό θα εισχωρήσει στον κόσμο της υψηλής κοινωνίας. Αναπάντεχα, όμως, μπλέκεται σε μια άλλη ερωτική ιστορία που θα τον διχάσει ανάμεσα σε δύο γυναίκες. Θα ακολουθήσει μια παράνομη σχέση που θα τον βυθίσει ολοένα και περισσότερο σε αδιέξοδο, και όταν αποφασίσει να αναλάβει δράση για να ξεφύγει, τότε θα οδηγηθεί στα άκρα.

Σκηνοθεσία:

Woody Allen

Κύριοι Ρόλοι:

Jonathan Rhys Meyers … Chris Wilton

Scarlett Johansson … Nola Rice

Emily Mortimer … Chloe Hewett Wilton

Matthew Goode … Tom Hewett

Brian Cox … Alec Hewett

Penelope Wilton … Eleanor Hewett

Ewen Bremner … επιθεωρητής Dowd

James Nesbitt … ντετέκτιβ Mike Banner

Rupert Penry-Jones … Henry

Margaret Tyzack … Betty Eastby

Colin Salmon … Ian

Toby Kebbell … αστυνομικός

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Woody Allen

Παραγωγή: Letty Aronson, Lucy Darwin, Gareth Wiley

Φωτογραφία: Remi Adefarasin

Μοντάζ: Alisa Lepselter

Σκηνικά: Jim Clay

Κοστούμια: Jill Taylor

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Match Point
  • Ελληνικός Τίτλος: Match Point

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ αυθεντικού σεναρίου.
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας (δράμα), σκηνοθεσίας, δεύτερου γυναικείου ρόλου (Scarlett Johansson) και σεναρίου.
  • Βραβείο καλύτερης ευρωπαϊκής ταινίας στα David di Donatello.
  • Βραβείο καλύτερης ευρωπαϊκής ταινίας στα Goya.

Παραλειπόμενα

  • Αυτή είναι η αγαπημένη ταινία του Woody Allen από τη φιλμογραφία του.
  • Το σενάριο αναφέρονταν στη Νέα Υόρκη, αλλά ο Allen συναντούσε προβλήματα χρηματοδότης στις ΗΠΑ. Έτσι στράφηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλάζοντας και το ντεκόρ σε αυτό του Λονδίνου. Ένας από τους παραγωγούς, το BBC Films, απαίτησε το καστ και το επιτελείο να είναι κυρίως Βρετανοί, κάτι και που έγινε.
  • Μία μόλις εβδομάδα πριν την έναρξη γυρισμάτων, η Kate Winslet παραιτήθηκε από τον ρόλο της Νόλα, ώστε να περάσει περισσότερο χρόνο με την οικογένεια της. Όταν άμεσα υπέγραψε η Scarlett Johansson, χρειάστηκε να ξαναγραφτεί ο ρόλος για Αμερικανή. Σύμφωνα με τον Allen, του πήρε μόνο μία ώρα.
  • Υπάρχουν σημεία αναφοράς που παραπέμπουν στις αναζητήσεις του Απιστίες και Αμαρτίες (1989), και μέσω αυτού στο Έγκλημα και Τιμωρία του Fyodor Dostoyevsky.
  • Πρόκειται για την ταινία του Woody Allen με τη μεγαλύτερη, ως τώρα, διάρκεια.
  • Η πρεμιέρα έγινε εκτός συναγωνισμού στο φεστιβάλ Κανών.
  • Θετική η ανταπόκριση των ταμείων, με έσοδα 85,3 εκατομμύρια δολάρια, έναντι κόστους των 15.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Το σάουντρακ απαρτίζεται σχεδόν εξολοκλήρου από οπερετικά κομμάτια, όλα προ του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Μεταξύ αυτών, ακούγονται δουλειές των Gioachino Rossini, Georges Bizet, Giuseppe Verdi, Gaetano Donizetti. Στα περισσότερα ακούγεται η φωνή του Enrico Caruso.

Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur

Έκδοση Κειμένου: 14/8/2011

Ο Woody Allen σε μία από τις σοβαρότερες και πιο ώριμες στιγμές του. Η σκηνοθεσία του είναι μοντέρνα, εντυπωσιακά προσεγμένη και γενικότερα εκπληκτική. Το σενάριο αριστουργηματικό. Πάνω σε ένα συνηθισμένο θέμα χτίζει μια ιστορία γεμάτη αμείωτο ενδιαφέρον, που άλλοτε ξεχειλίζει από ρομαντισμό και άλλοτε καθηλώνει με το απίστευτο σασπένς της. Από τον εξαιρετικό πρόλογο μέχρι το πανέξυπνα ανατρεπτικό φινάλε, θίγει επανειλημμένως φιλοσοφικά ερωτήματα πάνω στον καθοριστικό ρόλο της τύχης στη ζωή των ανθρώπων (η οποία συμβολίζεται με έναν αγώνα τένις). Η τελική κορύφωση του στοχασμού αυτού είναι τουλάχιστον ιδιοφυής…

Άλλοι επιμέρους προβληματισμοί του έργου αφορούν την δικαιοσύνη και την ανθρώπινη συνείδηση.

Η όπερα ως μουσική υπόκρουση είναι απολύτως εύστοχη και συνοδεύει επιβλητικά τους ηθοποιούς που προσπαθούν να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό. Ο Jonathan Rhys Meyers στον πρωταγωνιστικό ρόλο με μια μετρημένη ερμηνεία ενσαρκώνει ικανοποιητικά έναν πολύ ενδιαφέρων, σχεδόν τραγικό χαρακτήρα. Τυφλωμένος από τον έρωτα, ο Chris γίνεται επιπόλαιος και, δέσμιος των συναισθημάτων του, οδηγείται σε ένα τρομακτικό δίλλημα (μεταξύ της άνετης, σίγουρης ζωής που καθένας θα ονειρευόταν και του απόλυτου πάθους) και καλεί τον θεατή να βάλει τον εαυτό του στη θέση του.

Όλα τα πρόσωπα που τόσο αριστοτεχνικά σκιαγραφεί ο Άλεν, πέρα από το ότι αποτελούν θύματα της τύχης και των συμπτώσεων, έχουν αδυναμίες, που τα καθιστούν φιγούρες εντυπωσιακά ρεαλιστικές, στις οποίες πολλοί θεατές θα εντοπίσουν κομμάτια του εαυτού τους…

Με λίγα λόγια, το «Match Point» είναι μία αριστουργηματική τραγωδία, αλλά και μία από τις καλύτερες ταινίες του Woody…

Δυστυχώς όσο σημαντικές κι αν είναι οι επιλογές που κάνουμε, τα πάντα κρέμονται από μία λεπτή κλωστή που ονομάζεται τύχη…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

30 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *