Ο κος Εντουάρ είναι χορευτής, μουσικός, ιμπρεσάριος, σκηνοθέτης και μάνατζερ -όλα σε ένα- ενός μπαλέτου, το οποίο μεταχειρίζεται με μεγάλη αυστηρότητα. Ενώ βρίσκονται σε περιοδεία στην Ιταλία, ένα μωρό βρίσκεται στην κρεβατοκάμαρά του και μετατρέπει τον Εντουάρ, ενάντια σε κάθε προσδοκία, σε στοργικό πατέρα. Σύντομα όμως η ζωή του κατακλύζεται από μωρά και χάος, οδηγώντας τον άλλοτε επί παντός επιστητού Εντουάρ στην απόλυτη τρέλα.
Σκηνοθεσία:
Serge Korber
Κύριοι Ρόλοι:
Louis de Funes … Κος Edouard/Evan Evans
Noelle Adam … Francoise
Olivier De Funes … Philippe Evans
Paul Preboist … ο διευθυντής του ξενοδοχείου
Puck Adams … Lina/Endrika
Tiberio Murgia … ο σικελός πατέρας
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Serge Korber, Jean Halain
Στόρι: Geza von Radvanyi
Παραγωγή: Roger Debelmas, Robert Sussfeld
Μουσική: Francois de Roubaix
Φωτογραφία: Jean Rabier
Μοντάζ: Monique Isnardon, Robert Isnardon
Σκηνικά: Rino Mondellini
Κοστούμια: Anne-Marie Marchand
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: L’Homme Orchestre
- Ελληνικός Τίτλος: Λουί ντε Φινές: Άσσος στο Χορό, Μαέστρος στο Καράτε
- Διεθνής Τίτλος: The Band
- Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: The Orchestra Man
- Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Ο Άνθρωπος Ορχήστρα [επανέκδοσης]
Παραλειπόμενα
- Μετά την επιτυχία που είχαν πετύχει τα μιούζικαλ του Jacques Demy, η Gaumont αποφάσισε να κάνει κάτι παρόμοιο, και αναζητήθηκε το κατάλληλο σενάριο. Ένα από αυτά είχε τίτλο “Οι Πεταλούδες του Παρισιού” και ήταν από τον ούγγρο πρόσφυγα Geza von Radvanyi, που είχε ήδη μεγάλη πείρα από κινηματογραφικά σενάρια αλλά και σκηνοθεσία. Μια και ο Louis de Funes είχε συμβόλαιο με την Gaumont, του πρότειναν το σενάριο, έχοντας κατά νου ότι ο δημοφιλής ηθοποιός είχε ήδη συνεργαστεί το 1954 με τον von Radvanyi. Κι ενώ ούγγρος δημιουργός ήταν να το αναλάβει και σκηνοθετικά, ξεκίνησε με τον Jean-Pierre Desagnat να γράφει την τελική μορφή του κειμένου. Το σχέδιο όμως πάγωσε, αφού το κείμενο που παρέδωσαν (μουσικές περιπέτειες με γκάνγκστερ) δεν ικανοποίησε το στούντιο. Ο de Funes όμως επέμεινε να ανανεώσει την εικόνα του, κι ενώ εξέταζε προτάσεις από, μεταξύ άλλων, τους Roman Polanski και Claude Lelouch, προτίμησε έναν νέο σκηνοθέτη, τον Serge Korber, που λανθασμένα -όπως αποδείχτηκε- πίστευε ότι ακολουθούσε τους κανόνες της Νουβέλ Βαγκ. Υπό αυτή την ιδιότητα τον κάλεσε να αναλάβει, και δεν είχε κανένα πρόβλημα στο να κάνει “λαϊκό σινεμά”.
- Το συμβόλαιο του Louis de Funes μιλούσε για αμοιβή 500 χιλιάδων φράνκων. Ο γάλλος σταρ όμως εκβίασε τον παραγωγό για να αποσπάσει 2 εκατομμύρια φράνκα, παρατείνοντας τα γυρίσματα μέχρι να ακούσει την “κατάλληλη” απάντηση.
- Απλά συμπαθητική η κίνηση στα γαλλικά ταμεία σε σχέση με άλλες ταινίες του de Funes (2,4 εκατομμύρια εισιτήρια), αλλά το φιλμ πήγε πολύ καλά στην ΕΣΣΔ και τη Γερμανία.
- Η Gaumont αποκατέστησε την ταινία το 2015 για λογαριασμό της Blu-ray κυκλοφορίας του.