Σε µια µικρή πόλη του αμερικανικού νότου, ένα έγκλημα έχει διαπραχθεί. Όταν ο Βέρτζιλ Τιµπς, ένας καλοντυμένος έγχρωμος από τον βορρά φτάνει στην περιοχή, ο αστυνόμος Μπιλ Γκιλέσπι, λόγω των φυλετικών του προκαταλήψεων, τον συλλαμβάνει ως βασικό ύποπτο. Ο Βέρτζιλ όμως του αποκαλύπτει ότι είναι ντετέκτιβ από τη Φιλαδέλφεια και προσφέρεται να τον βοηθήσει στις έρευνές του. Οι δύο άντρες θα πρέπει να ξεπεράσουν τις απόψεις που τους επέβαλε η κοινωνία τους να έχει ο ένας για τον άλλον, ώστε λύσουν το μυστήριο.

Σκηνοθεσία:

Norman Jewison

Κύριοι Ρόλοι:

Sidney Poitier … ντετέκτιβ Virgil Tibbs

Rod Steiger … αστυνόμος Bill Gillespie

Warren Oates … αστυνομικός Sam Wood

Lee Grant … Κα Colbert

Larry Gates … Eric Endicott

James Patterson … Lloyd Purdy

William Schallert … δήμαρχος Schubert

Beah Richards … Mama Caleba

Peter Whitney … Courtney

Kermit Murdock … Henderson

Larry D. Mann … Watkins

Matt Clark … Packy Harrison

Arthur Malet … Ulam

Quentin Dean … Delores Purdy

Anthony James … Ralph Henshaw

Scott Wilson … Harvey Oberst

Peter Masterson … Fryer

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Stirling Silliphant

Παραγωγή: Walter Mirisch

Μουσική: Quincy Jones

Φωτογραφία: Haskell Wexler

Μοντάζ: Hal Ashby

Σκηνικά: Paul Groesse

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Πολύ θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: In the Heat of the Night
  • Ελληνικός Τίτλος: Ιστορία ενός Εγκλήματος

Άμεσοι Σύνδεσμοι

  • Με Λένε Κύριο Τιμπς (1970)
  • Η Οργάνωση (1971)

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: In the Heat of the Night του John Ball.

Κύριες Διακρίσεις

  • Όσκαρ καλύτερης ταινίας, πρώτου αντρικού ρόλου (Rod Steiger), διασκευασμένου σεναρίου, μοντάζ και ήχου. Υποψήφιο για σκηνοθεσία και ηχητικά εφέ.
  • Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας (δράμα), πρώτου αντρικού ρόλου (Rod Steiger) σε δράμα, και σεναρίου. Υποψήφιο για σκηνοθεσίας, πρώτο αντρικό ρόλο (Sidney Poitier) σε δράμα, και δεύτερο γυναικείο ρόλο (Lee Grant και Quentin Dean).
  • Βραβείο Bafta ξένου ηθοποιού (Rod Steiger) και ηνωμένων εθνών. Υποψήφιο για καλύτερη ταινία από οποιαδήποτε προέλευση και ξένου ηθοποιού (Sidney Poitier).

Παραλειπόμενα

  • Sidney Poitier και Rod Steiger ήταν επίσημα οι πρώτες επιλογές για τους ρόλους τους. Επιπλέον, οι δυο τους ήταν καλοί φίλοι και αναζητούσαν να συνεργαστούν σε κάποια ταινία. Κάποιες όμως αναφορές θέλουν υποψήφιο τον George C. Scott και τον Lawrence Tierney για τον αστυνόμο, ενώ αναφέρουν ότι ο Robert Mitchum είχε πει όχι στον ρόλο.
  • Ερμηνευτικό ντεμπούτο για τους Scott Wilson, Anthony James και Quentin Dean.
  • Η ταινία μπορεί να γυρίστηκε μεν στη Σπάρτα, αλλά όχι του Μισισιπή όπως αναφέρει η πλοκή, μα του Ιλινόις. Για την ακρίβεια, οι παραγωγοί αγνοούσαν την ύπαρξη της πόλης Σπάρτα στο Μισισιπή, που ήταν πιο κοντά στο να θεωρείται οικισμός παρά πόλη. Το βιβλίο, με τη σειρά του, αναφέρεται στη μυθοπλαστική πόλη Γουέλς.
  • Ο Norman Jewison αντιμετώπισε προβλήματα με τις αρχές του αμερικανικού νότου, ενώ ο Sidney Poitier είχε εξαιρετικό πρόβλημα στο να βρεθεί σε αυτές τις περιοχές για το γύρισμα (είχε βρεθεί στα πρόθυρα να δολοφονηθεί μαζί με τον Harry Belafonte στον Μισισιπή, από μέλη της ΚΚΚ). Ακόμα κι έτσι, μικρό μέρος του φιλμ γυρίστηκε σε “απαγορευμένα” εδάφη, στον Τενεσί.
  • Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη παραγωγή του Χόλιγουντ που ήταν προσεγμένη ως προς τους φωτισμούς πάνω σε ένα μαύρο πρόσωπο. Ο Haskell Wexler είχε παρατηρήσει ότι ο δυνατός φωτισμός που συνηθίζονταν παρήγαγε λάμψη πάνω στα μαύρα πρόσωπα και αλλοίωνε τα χαρακτηριστικά τους.
  • Ο Rod Steiger αντιστάθηκε αρχικά στην ιδέα του σκηνοθέτη να μασάει τσίχλα ο χαρακτήρας του, καταλήγοντας όμως να καταναλώσει 263 πακέτα.
  • Η περίφημη και χαρακτηριστικά αντιρατσιστική σκηνή του χαστουκιού του Τιμπς στον Έντικοτ δεν υπήρχε στο βιβλίο, αλλά ήρθε στην ταινία μετά από πρόταση του Poitier.
  • Μία από τις αγαπημένες ταινίες του Akira Kurosawa.
  • Μέσα στο ίδιος έτος, ο Poitier έπαιξε σε ακόμα δύο από τις μεγαλύτερες του επιτυχίες: το Μάντεψε Ποιος Θα ‘ρθει το Βράδυ, και το Στον Κύριο μας με Αγάπη. Δεν ήταν όμως υποψήφιος για Όσκαρ για καμία από τις τρεις, με τους αναλυτές να υποστηρίζουν ότι ήταν ο διαχωρισμός των ψήφων στα τρία που του κόστισε τη μη αναγνώριση.
  • Η δολοφονία του Martin Luther King, Jr. ανέβαλε την απονομή των Όσκαρ για δύο ημέρες, και για κάποιους -αν και επίσημα η ψηφοφορία είχε ολοκληρωθεί πριν το τραγικό γεγονός- βοήθησε την εν λόγω βράβευση.
  • Ο Sidney Poitier πρωταγωνίστησε σε ακόμα δύο ταινίες με ήρωα τον ντετέκτιβ Τιμπς, βασισμένες σε αυθεντικά σενάρια. Καμία δεν είχε κριτική επιτυχία, αλλά στα ταμεία των ΗΠΑ τα πήγαν καλά. Το βιβλίο και η ταινία επέστρεψαν το 1988 ως πηγές της ομώνυμης τηλεοπτικής σίκουελ σειράς του James Lee Barrett, που παρέμεινε στον αέρα ως το 1995.
  • Ο Norman Jewison θα επιστρέψει σκηνοθετικά στον πόλεμο κατά του ρατσισμού, με το Η Ιστορία ενός Στρατιώτη (1984) και το Τυφώνας: Η Αληθινή Ιστορία (1999). Για κάποιους αυτές οι ταινίες αποτελούν μια άτυπη τριλογία.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ο Ray Charles ερμηνεύει το ομότιτλο τραγούδι, σε μουσική του Quincy Jones και στίχους των Alan και Marilyn Bergman. Το κομμάτι έφτασε ως το νούμερο 33 των ΗΠΑ.

Γκαλερι φωτογραφιων

26 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *